نوار درزگیر کناف

نوار درزگیر کناف

نوار درزگیر کناف برای مسلح کردن محل درز و جلوگیری از ایجاد ترک در سطوح بتونه شده استفاده می شود. زمانیکه میخواهیم دو ساختار را که ازجنس هم نیستند را بهم متصل کنیم به دلیل اختلاف در جنس آن دو ترکی نامنظم و قابل مشاهده درقسمت فصل مشترک آنها بوجود می آید.

برای عدم ایجاد ترک ها درمحل هایی که ساختار های کناف و بنا بهم می رسند از نوار چسب جدا کننده استفاده می گردد. در فصل مشترک ساختار کناف و بنای مورد نظر درزی نازک و باریک ایجاد می گردد و شکل ظاهری کار بهبود میابد. نوار مذکور جنسی ازکاغذ روغنی باپهانی 6 سانتیمتری بوده که درقسمت پشت آن یک لایه چسب 1 سانتیمتری قرارگرفته است.

نوار درزگیر کناف درمرحله اجرا، خودرا به طور کامل با دیوار ترکیب کرده. از آنجایی که دارای بافتی مشابه با بافت پنل دیوار های کناف است، شناسایی شکاف و درز ها و ترکهای سطوح غیر ممکن می شود. برای نصب کردن این نوارها و یا کناف به بتونه مخصوص سازه های پیش ساخته کناف لازم است که به کمک کاردک بر روی درزها و ترکها کشیده خواهد شد. اما اگر نوار ها خودشان چسب داشته باشند، کافی است تنها روی آنها را با بتونه بپوشانید. در غیر این صورت حتی زیر نوار هم باید با بتونه پرشده تا نوار به سازه مورد نظر به خوبی بچسبد.

نوار درزگیر کناف چیست

نوار درزگیر کناف چیست  : نوار درزگیر دیوار خشک یا کناف، پوششی است برای درز های این ساز ها و برای مسطح کردن و آماده سازی این سطوح برای رنگ آمیزی. استفاده نکردن ازاین نوار باعث میشود درزها، ترکها بر روی سطوح باقی مانده و اجرای مرحله رنگ آمیزی راغیر ممکن سازد. این نوارها انواع مختلفی دارد که درمطلب زیر به توضیح هر کدام ازآن ها می پردازیم.

نکته : کار کردن با نوار های درزگیر برای افراد معمولی و غیر متخصص نیز راحت و آسان است. شما از نوار درزگیر کناف میتوانید برای همسطح کردن گوشه ها استفاده کنید. فقط به این نکته توجه کنید که هنگام چسباندن، نوار را از دو طرف به صروت افقی بکشید تا سطحی یکنواخت با پانل بدست آید.

خرید نوار درزگیر کناف

خرید نوار درزگیر از نماینده کناف در ایران، شرکت آکس طرح و ساخت مفتخر است که خدمات مختلف اعم از بازسازی و نوسازی واحدهای تجاری، اداری و یا مسکونی را با مرغوب ترین  مواد و متریال برای شما عزیزان به اجرا در بیاورد.

مجموعه آکس طرح و ساخت، دارای بیش از 30 سال سابقه و تجربه در زمینه های مختلف مربوط تولید و توزیع و اجرای محصولات مختلف کناف اعم از اجرای دیوار کناف، سقف کاذب کناف، خدمات اجرای سقف کشسان و…مجری پروژه های ساختمانی بسیاری بوده است.

نوار درزگیر کناف

نوار درزگیر کاغذی

برای مسلح کردن درزها و جلوگیری از ایجاد ترک درسطح بتونه استفاده می شود. نوار درزگیر فایبر مش پشت چسبدار از نوار درزگیر فایبرگلاس برای مسلح کردن قسمت درز و جلوگیری ازایجاد شدن ترکها در سطوح بتونه استفاده میشود. برای جلوگیری کردن ازایجاد شدن ترکها درمحل هایی که ساختار کناف و بنا بهم میرسند از نوار چسب جدا کننده استفاده می شود.

موارد استفاده و کاربرد نوار درزگیر کاغذی
  • برای تقویت و پوشش دهی قسمت دور لوله ها و کف شورها زمان استفاده از عایق کناف آبی استفاده می شود.
  • از نوار درزگیر گوشه عایق آبی برای تقویت و پوشش دهی کنجهای بیرونی استفاده کنید.
  • همچنین برای تقویت و پوشش دهی قسمتهای کنج بیرونی و محل هایی که درمعرض ضربه و آسیب قرار دارند، استفاده می شود.
  • بین سطوح اتصال دیوار با عنصرهای پیرامونش استفاده میشود.

هدف استفاده از این نوع نوار بهبود عملکرد صوتی ساختار مورد نظر می باشد.

4.9/5 - (40 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید