افزایش طول عمر کاغذدیواری

افزایش طول عمر کاغذدیواری

افزایش طول عمر کاغذدیواری : کاغذ دیواری یکی از تجهیزاتی می باشد که برای دکور کردن دیوار ها از آن استفاده می شود. اگر کمی به اطراف خود توجه کرده باشید احتمالا به این پی برده اید که در یک واحد بیشترین چیزی که به چشم می خورد دیوارها و کف آن است که به ترتیب با استفاده از دیوارپوش و کفپوش، آنها را دکور می کنند. اگر شما نیز در حال نوسازی و یا دکور کردن واحد خود هستید باید به فکر یک دیوارپوش مناسب مانند دیوارپوش PVC و یا کاغذ دیواری باشید که هر یک دارای مزایای بسیاری هستند.

کاغذ دیواری ها از محبوب ترین نوع دیوارپوش به شمار می روند. این محصولات در آلبوم های متنوعی به بازار عرضه می شوند. می توان گفت در عین داشتن تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ دارای قیمت مناسبی نیز هستند. اما اگر مایل هستید مقاله افزایش طول عمر کاغذ دیواری را در ادامه به طور کامل مطالعه کنید.

نکات مهم برای افزایش طول عمر کاغذ دیواری

در صورتی که گردگیری کاغذ دیواری را انجام ندهید احتمالا پس از چند هفته با یک دیوارپوش بی زرق و برق همراه خواهید بود. کاغذ دیواری های خود را به طور مرتب گرد گیری کنید. زیرا این کار از وارد شدن غبار به خرد کاغذ دیواری جلوگیری می کند و باعث می شود تا زیبایی آن ماندگار باشد. بهتر است تا این کار را به عقب نیندازید. زیرا به مرور زمان و با نشستن غبار بر روی دیوارکوب رنگ آن مات می شود. به علت کم بودن این مات شدن متوجه آن نمی شوید. به هیمن دلیل اگر کاری انجام ندهید احتمالا زمانی متوجه مات شد دیواپوش خود می شوید که دیگر برای گردگیری بسیار دیر است.

افزایش طول عمر کاغذ دیواری

گردگیری کاغذ دیواری ها وقت زیادی را از شما نمی گیرد به همین دلیل انجام به موقع آن بسیار آسان می باشد. بهتر است که این عمل را حداقل هفته ای یک بار انجام دهید. با این عمل عمر مفید کاغذ دیواری شما افزایش پیدا می کند و ظاهر مناسب خود را نیز حفظ می نماید. یکی از مراحل مهم، نصب کاغذ دیواری می باشد که باید به صورت اصولی زیرسازی کاغذ دیواری انجام شود.

اهمیت لکه بری افزایش طول عمر کاغذ دیواری

لکه ها بزرگترین دشمن دیوارپوش به شمار می روند که ساختار و بافت این محصولات را از بین می برند. با اینکه این محصولات را در محل هایی مانند آشپزخانه نصب نمی کنند، اما می توان گفت احتمال به وجود آمدن لکه در اثر فعالیت های مختلف در محل های دیگر مانند پذیرایی بر روی سطح این محصولات وجود دارد. البته نوع کاغذ دیواری و جنس آن با این موضوع رابطه ای مستقیم دارد. بهتر است تا از دیوارپوش هایی استفاده کنید که قابلیت شست و شو را دارند.

کاغذ دیواری هایی که قابل شست و شو می باشند با استفاده از مواد شوینده و آب می توان لکه هایی که بر روی سطح آنها به وجود آمده است را رفع کرد. اما نوع دیگر که قابلیت شستن را ندارند، تنها با استفاده از یک دستمال و مقداری آب می توان برای نظافت آنها اقدام کرد، که معمولا تاثیرگذار نخواهد بود. در نظر داشته باشید که به طور مرتب لکه ها را از روی دیوارکوب تمیز کنید و نگذارید تا آنها ماندگار شوند. در این صورت تاثیر بسیار خوبی بر روی افزایش طول عمر کاغذ دیواری خود می گذارید. اگر لکه ها ماندگار شوند می توان گفت از عمر کاغذ دیواری می کاهند.

افزایش طول عمر کاغذ دیواری با شست و شو

روش هایی برای افزایش عمر مفید کاغذ دیواری

اگر می خواهید کاغذ دیواری های شما طول عمر بلندی داشته باشند باید به نظافت آنها اهمیت ویژه ای بدهید. این کار را به صورت دوره ای انجام دهید. البته اگر یک قسمت خاص از دیوارپوش دچار لکه و یا چیز های مشابه شد بهتر است تا آن لکه را بلافاصله از روی دیوارکوب پاک کنید. برای شروع نظافت بهتر است یک اسفنج نرم، صابون و آب ولرم به همراه داشته باشید. پس از اینکه صابون را با آب مخلوط کردید می توان اسفنج را به آب آغشته کنید و به آرامی بر روی کاغذ دیواری ها بکشید.

توجه داشته باشید که اسفنجی که مورد استفاده برای این کار است باید کاملا انعطاف پذیر و نرم باشد تا به بافت دیوارپوش آسیبی نرساند. همچنین باید دقت داشته باشید که برخی از لکه ها پس از اینکه مدتی بر روی سطح ماندگار می شوند، دیگر نمی توان آنها را از روی دیوارکوب تمیز کرد. بهتر است تا پاپوش لکه ها نشوید و لکه هایی که پاک نمی شوند را به حال خود رها کنید.

به ضمانت کاغذ دیواری توجه کنید

می توان گفت ضمانت دیوارپوش نشان دهنده طول عمر کاغذ دیواری است که شرکت تولید کننده برای آن محصول در نظر می گیرد. محصولاتی که دارای گارانتی بیشتر و طولانی تری هستند به احتمال زیاد دارای کیفیت بهتری نیز می باشد. میتوان آنها را برای مدت طولانی تری استفاده کنید. معمولا کاغذ دیواری های مرغوب بازار کیفیت های بالایی دارند. استفاده از این دیوارپوش ها به جای رنگ ساختمان خیلی پرطرفدار می باشد. در صورتی که شما نیز تصمیم به انتخاب این دو دیوارپوش دارید، بهتر است تا مقاله علل برتری کاغذ دیواری نسب به رنگ را مطالعه کنید.

معمولا محصولاتی که توسط شرکت های متفرقه به بازار عرضه می شوند دارای گارانتی های کوتاه مدتی هستند. یا هیچ ضمانتی برای آنها وجود ندارد. بهتر است تا گول قیمت این دیوارپوش ها را نخورید، خرید این محصولات به علت عمر کوتاهی که دارند مقرون و به صرفه نمی باشد.

عوامل کاهش طول عمر کاغذدیواری

افزایش طول عمر کاغذ دیواری

کاغذ دیواری PVC محصولاتی هستند که از پلی وینیل کلراید که نوعی پلاستیک هستند تشکیل گردیده اند. این محصولات با اینکه مقاومت بسیار بالا و همچنین طول عمر بالایی دارند. اما در صورتی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشند، طرح و رنگ آنها آسیب می بیند و کم رنگ می شوند. البته باید بگوییم که این نوع از دیوارپوش ها مزایای بسیاری دارند که سبب جذب مشتریان بسیاری گردید. برای مثال مقاومت در برابر مایعات و رطوبت در این محصولات بسیار بالاست که یکی از خصوصیات این کاغذ دیواری هاست. می توان به راحتی با استفاده از مواد شوینده و آب آنها را نظافت کنید بدون اینکه به بافت و یا ساختار آنها آسیبی وارد شود.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا دیوار پی وی سی نیز در صورتی که در برابر آفتاب قرار بگیرند رنگ خود را از دست می دهد؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله در صورتی که دیوارپوش های PVC در معرض نور مستقیم آفتاب باشند تغییر رنگ میدهند. البته این اتفاق در طولانی مدت اتفاق می افتد.

5/5 - (2 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید