تأثیر دکوراسیون داخلی بر افراد و ساختمان

تأثیر دکوراسیون داخلی بر افراد و ساختمان

در طول روز همه ما وقت زیادی را زیر سقف ها میگذرانیم ، به همین علت کیفیت و چگونگی سقف ها روی عملکرد فیزیکی و یا وضعیت روانی انسان بی تأثیر نخواهد بود. در این مقاله میخواهیم به تأثیر دکوراسیون داخلی بپردازیم و نمونه های از عوامل موثر را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

موثر بودن کیفیت فضاهای داخلی ساختمان ها بر انسان

این نکته نیز حائز اهمیت است که معماری داخلی یک عامل موثر برای روح و نشاط بخشیدن به بنا است. دکوراسیون داخلی نیز زیرمجموعه  رشته معماری است و در آن بررسی فاکتور های مختلف مانند : نور ، رنگ ، بافت ، دیوار ، سقف کاذب ، تایل سقفی گچی ساده کناف و … پرداخته میشود.

علاوه برا این ها معماری داخلی شامل وسایل دکوری ، نوع چیدمان و مبلمان نیز میشود. ایجاد هماهنگی بین این عناصر موجب میشود که فضایی دلنشین طراحی شود.

در طراحی دکوراسیون داخلی ، داشتن اطلاعاتی از آداب و رسوم هر قشر از جامعه ، میزان بودجه و … میتواند یاری رسان باشد. برای مثال در فضای داخلی دکوراسیون ادارای  قسمت های مختلفی از جمله قسمت لابی ، اتاق مدیر ، اتاق جلسات ، اتاق کارمندان و منشی وجود دارد.

تاثیر دکوراسیون داخلی

تأثیر دکوراسیون داخلی بر ساختمان تجاری

در یک فضای داخلی به عوامل  مختلفی مانند بافت ، نور ، رنگ و… توجه میشود.برای مثال نور و رنگ های استفاده شده در یک رستوران نسبت به رنگ های استفاده شده در یک کافی شاپ ، به مراتب روشن تر خواهد بود. علت استفاده از نور کم و رنگ های تیره در کافه ها این است که شخص در محیط کم نور تر سکوت بیشتری را حس میکند.

یا به عنوان رنگ های استفاده شده در یک فضای اداری بسیار رسمی تر از رنگ های استفاده شده در محیط یک فضای مسکونی است. در هر حال باید در هر فضا از رنگ ها و نور هایی استفاده کرد که احساس بهتری به افراد منتقل کند.

تأثیر دکوراسیون داخلی بر ساختمان اداری

بسیاری از افراد در طول روز مدت زیادی را در خانه حضور ندارند. همین طور این نکته نیز حائز اهمیت است که محل کار هر شخص مانند خانه دوم اوست در نتیجه محیط آن نیز باید استاندارد طراحی شده باشد. امروزه استاندارد بودن محیط داخلی اداره ها ، جز دغدغه های اصلی طراحان دکوراسیون داخلی و مدیران است.

دکوراسیون اداری

در طراحی دکوراسیون داخلی اداره ها همانند محیط های دیگر عواملی مانند نور ، رنگ ، بافت ، دیوار ، سقف و … بسیار موثر است. در طراحی فضای داخلی اداره ها مهمترین قسمت ، چیدمان مبلمان و وسایل مختلف است و از آنجا که رنگ عنصری موثر در هر مکانی می باشد ، میتوان با هماهنگی این موارد یک فضای خوب و دلنشین طراحی کرد.

امروزه در بسیاری از اداره ها از مصالح بنایی برای جدا سازی فضا از پارتیشن استفاده میشود چراکه هم کاربردی می باشد و هم براحتی قابل تعمیر و تعویض است. در طراحی فضا های کوچک میتوان از قفسه ها و کمد ها استفاده کرد.

دکوراسیون منزل

در فضای داخلی منزل ، تمامی اجزای داخلی یک ساختمان مانند : اتاق خواب ، فضای نشیمن و قسمت پذیرایی ، آشپزخانه و دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام  وجود دارد. در دکوراسیون منزل توجه به هرکدام از این بخش ها اهمیت بالایی دارد.

در دیزاین دکوراسیون داخلی فضای مسکونی میتوان از طرح ها و رنگ های مختلفی استفاده کرد. همچنین میتوان گفت که طرح های ساده و کم هزینه بسیار جذاب و چشم نواز است و حتما لازم نیس از طرح ها و عناصر پر هزینه استفاده کرد.

در رابطه با رنگ ها این نکته لازم به ذکر است که هر رنگ تأثیر به سزای خود را بر روی انسان میگذارد پس رنگ یک عامل بسیار مهم در دیزاین یک دکوراسیون است.

خدمات طراحی دکوراسیون داخلی

چنانچه نیازمند بازسازی و نوسازی منزل و یا خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هستید میتوانید با مشاورین گروه آکس طرح و ساخت تماس گرفته و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

4.9/5 - (14 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید