دلایل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ

دلایل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ

کاغذ دیواری  و رنگ هر دو از دیوارپوش هایی هستند که بسیار پرکاربرد می باشند و می توان با استفاده از آنها به راحتی انواع  محل ها را به سبک های مختلف دکور کنید. یکی از سوالاتی که برای کاربران در هنگام انتخاب دیوارپوش به وجود می آید این است که برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ حقیقت دارد یا خیر؟ به طور کلی نمی توان برای این سوال یک جواب مشخص را بیان کرد، اما در این پست برخی از مزیت های کاغذ دیواری را برای شما بیان می کنیم که در رنگ ها وجود ندارد و می توان گفت از این جهت کاغذ دیواری ها دارای برتری نسبت به رنگ هستند.

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ در مدل و طرح

شاید اولین دلیلی که می توان برتری کاغذ دیواری را با استفاده از آن ثابت کنیم تنوع در طرح و مدل های مختلف کاغذ دیواری می باشد که این موضوع را نمی توان در رنگ ها یافت. یک برند کاغذ دیواری دارای آلبوم های مختلف می باشد که هر یک از این آلبوم های نیز دارای مدل های متفاوتی هستند و می توان با استفاده از آنها انواع محل ها را دکور کرد. طرح هایی که بر روی کاغذ دیواری ها با استفاده از دستگاه های مخصوصی چاپ شده است بسیار زیبای می باشند و نمی توان این طرح ها را با استفاده از رنگ بر روی دیوار ها به وجود آورد.

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ در مدل و طرح

از طرف دیگر رنگ برای ایجاد یک سبک مینیمالیستی و ساده گرایی در محل بسیار مناسب است و همچنین ترکیب رنگ های مختلف می توان مقدار مورد نیاز شما را به راحتی فراهم کند. اما باید به یاد داشته باشید که هر مقدار که نقاش شما ماهر باشد باز هم نمی توانید با استفاده از رنگ برای دیوار های یک واحد طرح های خاصی را ایجاد کنید، مگر با هزینه و زمان بسیار زیاد که اصلا صرفه ی اقتصادی ندارد.

نحوه استفاده از رنگ و کاغذ دیواری

یکی دیگر از مواردی که می تواند کاغذ دیواری ها را نسبت به رنگ برتری بدهد این است که می توانید آنها را به راحتی با هم ترکیب کنید و با استفاده از طرح های مختلف یک محل را دکور کنید. برای مثال احتمالا در برخی از محل ها به چشم شما خورده است که یک دیوار دارای کاغذ دیواری طرح دار میباشد دیوار دیگر از یک کاغذ دیواری بدون طرح و ساده برخوردار شده است که نوعی تضاد را ایجاد می کند و به خوبی می تواند دکوراسیون شما را تکمیل کند. البته در برخی از موارد نیز می توانید کاغذ دیواری خود را با استفاده از رنگ تکمیل کنید و از این طریق زیبایی خاصی را برای دیوار ها به وجود آورید.

شاید هم اکنون به این فکر افتاده اید که می توانید از چند رنگ برای رنگ آمیزی دیوار های یک اتاق استفاده کنید. اما باید بگوییم که معمولا این کار کمی سخت می باشد علاوه بر اینکه تهیه کردن رنگ های مختلف هزینه های بالاتری برای شما به وجود می آورد ترکیب کردن رنگ های متضاد ساده با یکدیگر طرح یکنواخت و مناسبی را به وجود نمی آورد.

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ در طول عمر

برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ در طول عمر

یکی از خصوصیاتی که به صورت مستقیم بر روی هزینه ها تاثیر گذار میباشد طول عمر یک محصول است. کاغذ دیواری هایی که توسط برند های معتبر تولید می شوند دارای قابلیت شست و شو میباشد و میتوان آنها را با استفاده از آب و مواد شوینده در مدت زمان کوتاهی نظافت کرد بدون اینکه تغییر رنگ دهند و یا آسیبی به ساختار آنها وارد شود.  همچنین بافت هایی که در این محصولات به کاربرده می شود این امکان را برای آنها به وجود می آورد که دارای مقاومت بسیار بالایی باشند و طول عمر بالایی را برای کاربران فراهم کنند.

امروزه بیشتر رنگ ها نیز قابلیت شست و شو را دارند و می توان آنها را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کنید. اما باید بدانید که با هر بار نظافت کردن تغییر رنگ داده و فرم اولیه ی خود را نیز از دست می دهند. همچنین به علت آسیب پذیر بودن دیوار های گچی پس از گذشت چند سال باید دیوار ها بتونه کاری شوند و دوباره رنگ کاری صورت بگیرد.

پوشش بهتر کاغذ دیواری نسب به رنگ

احتمالا بارها مشاهده کرده اید که با استفاده از کاغذ دیواری ها واحده ای قدیمی را نوسازی می کنند و این کار را بدون انجام دادن زیر سازی خاصی انجام می دهند. این دیوارپوش ها نیاز به زیرسازی خاصی ندارند و می توان به راحتی با استفاده از چسب های مخصوص آنها را بر روی دیوارهایی که ترک و یا خوردگی های سطحی دارند نصب کنید. در صورتی که می خواهید پس از گذشت مدت زمان کوتاهی کاغذ دیواری را بکنید بهتر است تا زیر سازی کاملی برای آن انجام دهید تا هنگام کندن آسیبی به دیوار وارد نشود. البته باید توجه داشته باشید که اگر خوردگی های عمیقی بر روی سطح دیوار وجود داشته باشید باید با استفاده از زیر سازی آنها را ترمیم کنید و سپس به استفاده از این محصولات بپردازید.

پوشش بهتر کاغذ دیواری نسب به رنگ

این در حالی است که برای رنگ کردن یک دیوار باید به  طور کامل آن را زیر سازی کنید بدون اینکه بر روی سطح دیوار ترک یا خوردگی های جزئی باقی بماند. به همین دلیل معمولا زیر سازی کردن برای رنگ کاری هزینه های بالاتری را در بر خواهد داشت. البته اگر به فکر نوسازی واحد های خود هستید می توانید از دیوار کاذب کناف و هچنین سقف کناف استفاده کنید که به صورت آماده هستند و بر روی آنها رنگ رنگ و کاغذ دیواری را اجرا کنید.

نصب و اجرای رنگ نسبت به کاغذ دیواری

یکی از مهمترین بخش ها نصب دیوارپوش می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. کاغذ دیواری  ها را با استفاده از چسب های مخصوصی به دیوار می چسبانند و در زمان کوتاهی می توان مقدار زیادی از دیوار ها را با استفاده از آنها پوشش دهید. همچنین بعد از نصب نیاز صبر کردن نیست و واحد مورد نظر می توان قابل استفاده باشد.

اما رنگ ها پس از اجرا کردن دارای بو میباشد و برای خشک شدن نیاز به مدت زمانی دارند که باید محیط را در آن زمان خالی بگذارید. البته امروزه رنگ های اکریلیک در بازار موجود می باشند که بوی آنها بسیار کم است و در مدت زمان کوتاهی خشک میشوند و استفاده از آنها خالی از لطف نیست. همانطورکه تا اینجای کار مشاهده کردید می توان گفت این دو محصول هر دو دارد ویژگی های خاصی هستند اما استفاده از کاغذ دیواری می توان دردسر و هزینه ی کمتری را برای شما ایجاد کند. شاید همین مهم نیز یکی از دلایل برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ باشد.

4.9/5 - (7 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید