سقف و دیوار دکوراتیو کناف

سقف و دیوار دکوراتیو کناف

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کناف (کی پلاس) را نه تنها برای اجرا و دکور سقف ساختمان به کار می برند بلکه برای اجرا و دکور دیوار نیز کاربرد فراوانی دارد. سازه کناف از محبوب ترین و پرکاربردترین متریال های سقف کاذب به شمار می رود. سقف کناف صفحات روکش داری هستند که روی آن گچی می باشد. در واقع می توان گفت کناف نسل جدید گچ محسوب می شود. صفحات روکش دار گچی یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی است.

بهتر است بدانید در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز سریعی باشد سیستم کناف در اولویت است. البته برای نوسازی و بازسازی ساختمان های فرسوده نیز می توان از متریال کناف بهره برد. از ویژگی های بارز سقف کناف جلوه زیبای این پوشش نسبت به سایر نمونه های دیگر، قیمت مناسب و قابلیت رنگ پذیری می باشد که می توان با استفاده از رنگ های متنوع، آنها را با دکوراسیون واحد خود ست کرد.

مزایای سقف و دیوار دکوراتیو کناف

  • در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا می شوند.
  • قابلیت برداشت و تعمیر بسیار ساده ای دارند.
  • دارای طرح های بسیار متنوع و مختلفی است.
  • ایمنی ساختمان را با پوشش ضد حریق و ضد آب افزایش می دهد.
  • به عنوان عایق در برابر دو پارامتر صدا و حرارت نیز به کار برده می شود.
  • پوشش بسیار خوبی برای مخفی کردن تاسیسات پشت سقف است.
  • در صورت نیاز می توانید به تاسیسات پشت پوشش دسترسی داشته باشید.
  • دارای وزن سبک تری نسبت به دیگر سازه ها دارند و بار زیادی را روی ساختمان وارد نمی کنند.
  • برای واحد هایی که با استاندارد های لرزه نگاری ساخته شده اند گزینه مناسبی هستند.
  • در مدت زمان کوتاهی نصب می شوند، همچنین در صورت نیاز به تعمیر نیز، در زمان اندک قابل جایگزینی می باشند.
  • با به کار بردن چراغ های تزئینی به صورت توکار یا روکار زیبایی فضای داخلی شما دوچندان می شود.
  • می توانید این سقف ها را به هر رنگی که می خواهید در بیاورید، چرا که از قابلیت رنگ پذیری برخوردار هستند.

سقف کناف آشپزخانه

سقف های کناف (کی پلاس) در دو مدل یکپارچه و مشبک اجرا می گردد:

  • کناف سقف یکپارچه: این مدل سقف را با یک زیر ساز فولادی سبک می سازند که پنل های روکش دار بر روی آن نصب می گردد.
  • کناف سقف مشبک: این مدل سقف از سازه های سپری و تایل های سقفی به صورت یک شبکه تشکیل می گردد که توسط آویز به سقف متصل می شوند. این سقف نیاز به رنگ آمیزی ندارند و بسیار سبک هستند.

اجرای سقف و دیوار دکوراتیو کناف

سقف کناف به دلیل تنوع در طرح و رنگ و اجرای نورپردازی های شیک و مدرن، بین مهندسان ساختمان بسیار محبوب و پرکاربرد می باشد. در اجرای کناف، برای پوشش سقف اصلی، از پنل گچی استفاده می کنند که روی پروفیل ها و یا شبکه سازه های سپری نورد می شوند.

این شبکه با آویزهای قابل تعمیر به سقف وصل می گردد. کناف سقف شامل دو نوع ساختار متحرک و ثابت می شوند. برای زیرسازی از کلیک و برای پر کردن آن از تایلهای گچی 60 در 60 استفاده می شود. تایلهای گچی انواع مختلفی دارند که از انواع آن میتوان به تایل گچی ساده، طرح دار، آکوستیک، فلزی، پوشالی و معدنی اشاره کرد.

سقف مشبک گچی

همانطور که گفتیم سقف کناف (کی پلاس) دارای دو ساختار اجرایی است، اجرای سقف کاذب کناف مشبک و سقف کاذب یکپارچه کناف می باشد. سقف های مشبک شامل باکس ساده حاشیه، باکس نور پنهان حاشیه، منحنی، قوسی و گنبدی می باشد که هر کدام با توجه به طرحی که انتخاب می گردد، اجرا می شوند. در خدمات کناف از مرحله شروع به ساخت تا نصب و راه اندازی محصولات پروسه ای است که بایستی تماما تحت نظر متخصصین مربوطه کنترل و آنالیز شود.

دیوار دکوراتیو کناف

صنعت ساختمان همواره در طول تاریخ، خصوصا در عصر معاصر به دنبال متریال هایی بوده که توام با کارایی بالا هزینه ها را کاهش دهد. دیوار کناف را می توان در این دسته قرار داد. خاصیت همزمان اجرا در بخش دکوراسیون داخلی، استفاده به عنوان دیوارهای عایق و جداکننده و چندین کاربرد مشابه دیگر، دیوار کناف را نسبت به سایر متریال ها در اولویت قرار داده است.

اجرای دیوار کاذب کناف

دیوار، المان اساسی ساختمان سازی به شمار می رود. جای گذاری و به کار گیری مناسب سازه، بسیار مهم می باشد. دیوارهای کناف هم جنبه کاربردی دارند و هم ظاهری که کمتر متریالی به طور همزمان این خصوصیات مهم را دارد. برخی فکر می کنند کناف فقط پوششی برای دیوار می باشد. دیوار کاذب کناف صفحات روکش‌دار گچی یا تخته سیمانی الیافی است که با پیچ، میخ و گاهی پرچ روی زیر سازی کناف نصب می‌شوند. دیوار کناف را می توان با توجه به تنوع پنل های مختلف بسته به نوع کاربرد در هر مکانی اجرا کرد.

اجرای کناف دیوار

قابلیت اجرا در نما با پنل های سیمانی و مقاومت بالای سمنت برد یکی از همین کاربردها می باشد. پنل های FR صورتی مقاوم در برابر حریق به همراه سازه های مشخص توسط کارشناس مربوطه، به راحتی دیوارهای مورد تایید سازمان ایمنی را به وجود می آورند. با ترکیب همه پنل ها با عایق های پشم سنگ و ورق های فوم یا یونولیت به راحتی می توان دیوار عایق صوت یا آکوستیک را اجرا کرد.

سمنت برد (پنل های سیمانی) امکان استفاده از مصالح و متریال های دیگر، روی دیوار سیمانی با مقاومت بالا را به سازندگان ساختمان می دهند. مصالح و متریال هایی چون کاشی، کابینت، سینک ظرفشویی، فلاش تانک و بسیاری دیگر این قابلیت را دارند.

در بخش دکوراسیون و زیباسازی ساختمان ها با تکیه و کاربرد درست پنل های کناف، ترکیب رنگ، نورپردازی، دیوارپوش و کاغذدیواری می توان دیوارهای دکوراتیو و دربخش عامیانه و پرمصرف، دیوارهای تی وی روم را طراحی و اجرا کرد.

ویژگی ها و مزایای دیوار خشک کناف

قابلیت ایجاد حجم، سطح و شکل پذیری کناف، برای طراحان و معماران خوش ذوق موجب گردیده که هر ایده جذابی را جامه عمل بپوشانند. همچنین با کمی ظرافت اجرایی، یک المان یا فضای دکوراتیو خاص ایجاد کنند. کمتر متریالی مانند کناف امکان تمام موارد اشاره شده را همزمان در اختیار طراحان و کارفرمایان ساختمان قرار می دهد. هزینه بسیار پایین، سرعت اجرای بالا و شکل پذیری مناسب از مهمترین عوامل استفاده از دیوارهای کناف می باشد.

قیمت دیوار کناف

نمایندگی کناف ایران(کی پلاس)

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده پخش، فروش کناف و اجرای محصولات شرکت کی پلاس مفتخر است در زمینه اجرای سقف و دیوار دکوراتیو کناف خدمت مشتریان گرامی باشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و سایر خدمات با کارشناسان مجرب آکس تماس بگیرید. شركت آكس طرح و ساخت افتخار این را دارد كه از سال ١٣٨٠ تا كنون نمايندگی رسمی شركت كناف ايران در تهران، لرستان و خراسان رضوی را بر عهده دارد. با خیالی آسوده اقدام به خرید و اجرای کناف نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید