کاربرد پنل پلکسی گلاس در دکوراسیون

کاربرد پنل پلکسی گلاس در دکوراسیون

یکی از بخش هایی که در واحد های مختلف مسکونی، اداری و یا تجاری باید به دکوراسیون آنها دقت داشته باشید، دیوار و سقف واحد می باشد. این دو بخش را می توانید با انواع دیوارپوش و یا سقف کاذب بپوشانید  البته پنل های متنوعی نیز برای این کار وجود دارد که پلاکسی گلاس یکی از آنها می باشد. از پنل پلکسی گلاس برای بسیاری از محل ها می توان استفاده کرد و به دلیل ساختار پلاستیکی این محصولات دارای مزایای بسیاری هستند. پلکسی گلاس در دکوراسیون داخلی به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. می توان آن را در بخش های مختلف یک واحد مشاهده کنید.

با توجه به اینکه ساختار این محصول پلاستیکی است، دارای قیمت مناسبی می باشد و همچنین طول عمر بالایی نیز دارد. به همین دلیل از آن به عنوان یک پنل پوششی برای سقف و دیوار همچنین برخی از دکوری ها نیز استفاده می شود. این پنل ها را می توان در انواع رنگ ها و بعضی در نمونه های طرح دار نیز یافت کنید که باعث می شود تا انتخاب شما بسیار آسانتر صورت بگیرد.

ساختار پنل پلکسی گلاس

ورق پلاکسی ساخته شده از پلی متیل متاکریلات می باشد که نوعی پلیمر به شمار می رود. این ماده یکی از سخت ترین پلیمر های موجود در صنعت است و شفافیت آن نیز از شیشه بالاتر می باشد. ساختار این محصول خشک است و البته مقدار کمی قابلیت انعطاف پذیری دارد. در صورتی که به پنل های پلکسی فشار زیادی وارد شود این پنل ها خرد شده و حالت شکننده دارند. البته باید بدانید که این محصولات پس از شکستن تیز نمی شوند و حالت برندگی ندارد که یکی از مزایا آنها نسبت به شیشه و دیگر مواد مشابه به شمار می رود.

ساختار پلکسی گلاس

پنل پلکسی گلاس را می توانید در انواع شفاف، مات، رنگی، ترانسپرنت و آینه ای یافت کنید و در بخش های مختلف یک واحد بسته به نیاز خود از آنها استفاده کرده و جلوه ای خاص را برای آن بخش فراهم آورید. وزن ورق های پلکسی بسیار سبک تر از شیشه می باشد و به راحتی می توان از آن به عنوان دیوارپوش و یا کفپوش مناسب استفاده کنید. برخی از نمونه های پلاکسی شباهت زیادی به پانل دیوار پوش pvc دارد و به همین دلیل نیز مانند این محصولات کاربردی به شمار می روند.

کاربرد پنل پلکسی گلاس

با اینکه از این محصولات در بخش های مختلف مانند حروف برجسته، طبقه های دکوری،درب پارکینگ و … استفاده می شود. اما پلکسی گلاس در دکوراسیون داخلی معمولا به عنوان دیوارپوش و یا سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه هر یک را به اختصار بررسی خواهیم کرد.

کاربرد پنل پلکسی گلاس

سقف کاذب پلاکسی گلاس

این محصولات همان پنل های پلکسی گلاس هستند که با استفاده از زیرسازی هایی بر روی سقف قرار می گیرند. معمولا پنل های پلکسی را با ترکیب در مدل های مختلف سقف کاذب مورد استفاده قرار می دهند. این کار می تواند مکمل خوبی برای ایجاد یک جلوه مناسب در بخش سقف یک واحد باشد. از ویژگی های این محصولات می توان به تنوع بالا در طرح و مدل آنها اشاره کرد. این امر موجب گردیده تا دست شما برای انتخاب باز باشد و نمونه مناسب را به راحتی انتخاب کنید.

وزن کم محصولات پنل پلکسی گلاس موجب گردیده تا علاوه بر راحتی فعالیت نصب بتوان آنها را در واحد هایی که با استاندارد های لرزه نگاری می سازند نیز نصب کرده و نهایت استفاده را از آنها داشت. همچنین این محصولات در مقابل مایعات و مواد شوینده نیز مقاوم هستند. همین امر نیز موجب گردیده بتوان آنها را در محل هایی مانند آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی نیز به عنوان سقف کاذب نصب کنید. نصب این محصولات شباهت بسیاری به  نصب سقف کاذب دارد و میتوان آنها را از انواع سقف کاذب به شمار آورد.

سقف کاذب پلاکسی گلاس 

دیوارپوش پلکسی

دیوارپوش ها از محصولاتی هستند که به دلیل کاربرد بالایی که در ساخت و ساز و همچنین دکوراسیون دارند، در انتخاب آنها دقت زیادی صورت می گیرد. در انتخاب دیوارپوش پنل پلکسی گلاس دست شما کاملا برای انتخاب باز است. با توجه به نمونه های بسیاری از این محصولات که وجود دارد می توانید از نمونه های مختلف در واحد های خود استفاده کنید. مزایای فراوان این محصولات شباهت بسیاری به دیوارپوش و سقف پی وی سی دارد و می توان اجرا آنها را با کمک گرفتن از محصولات پی وی سی نیز انجام دهید.

ویژگی که دیوار پوش پلاکسی را از نمونه های دیگر مجزا کرده نمونه های طرح دار آن است که با استفاده از دستگاه های cnc ایجاد می شوند و می توان یک جلوه خاص را برای بخش های مختلف یک واحد ایجاد کنند. از این محصولات همچنین به عنوان یک دیوارجداکننده و یا پارتیشن نیز استفاده می کنند. به صورت کلی می توان گفت کاربرد پنل پلکسی گلاس در دکوراسیون بسیار گسترده است اما  استفاده از آن به عنوان دیوار پوش و یا سقف بسیار رایج می باشد.

مزایا ورق پلکسی گلاس

ویژگی هایی که موجب گردیده تا این پلیمر منحصر به فرد باشد بسیار گسترده است. یکی از آنها قیمت بسیار مناسب این محصولات می باشد. این عامل در کنار طول عمر بالای این محصولات بسیار مهم به شمار می رود. از این رو می توان صرفه جویی بالایی را در هزینه ها برای افراد ایجاد کند. نوع شفاف پنل پلکسی گلاس را می تواند جایگزین بسیار خوبی برای شیشه باشد. همچنین شکنندگی و خرد شدگی که در شیشه وجود دارد در این محصولات نیست.

مزایا ورق پلکسی گلاس 

پلیمر مورد بحث مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد و می توان به راحتی آن را با استفاده از انواع شوینده ها نظافت کنید. همچنین مایعات به ساختار این محصول آسیبی وارد نمی کند که این امر نیز فعالیت شست و شو را آسان می نماید. در محل های پر رفت و آمد که نیاز به نظافت دایمی دارند بسیار مناسب می باشد.

معایب صفحه های پلکسی

مانند هر محصول دیگری این نوع از پوشش ها نیز دارای معایبی هستند. یکی از عیوبی که در این محصولات یافت می شود مانند دیگر سقف های کاذب ارتفاع سقف را تا چندین سانتی متر پایین می آورند. پنل پلکسی گلاس باعث کوتاه شدن سقف می شود.

معایب صفحه های پلکسی

دومین عیبی که می توان برای پنل پلکسی گلاس ذکر کرد انعطاف پذیری پایین آن می باشد. ممکن است با وارد نمودن فشار و یا ضربه شدید به صفحه بشکند یا خورد گردد.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید