در حال بارگذاری لوگو
انواع تایل سقفی

انواع تایل سقفی

تایل ها یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی و بخصوص در دیزاین سقف ها می باشند. این تایل ها در اجرای سقف کاذب مورد استفاده قرار میگیرند و انواع مختلفی را شامل می شوند. این تایل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و کاربردهای مختلفی نیز دارند. یکی از مزایای سقف های تایلی، پوششی روی تاسیسات و زیر ساخت ها نظیر لوله ها می باشد. به همین دلیل بسیار مورد توجه سازندگان قرار می گیرد. معمولا تایل های سقفی در ابعاد ۶۰*۶۰ تولید می شوند. بهترین مزیت تایل های سقفی را میتوان پوشاندن تاسیسات و زیر ساخت های آن مانند لوله ها و عناصر تاسیساتی می باشد.

تایل‌های سقفی ۶۰*۶۰

تایل‌های سقفی دارای ابعاد ۶۰*۶۰ سانتیمتر بوده و در انواع مختلفی در بازار موجود است که شامل تایل های گچی و معدنی می باشد. از نظر خواص صوتی، این تایل‌ها در دو نوع ساده و یا طرحدار ( فاقد خواص صوتی) و آکوستیک ( جاذب صوت) تولید می‌گردند.

برای تولید سقف کاذب مشبک، مواد و متریال های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل: PVC، شیشه، طلق و گچ و ام دی اف است که این مواد و روش های اجرا شامل تقسیم بندی های متنوعی به لحاظ تولید و طراحی و اجرای تایل ها است.

تایل سقفی گچی :

سازه های سقفی گچی در ابعاد 60*60 تولید می شوند و در انواع گچی ساده، حصیری، تخم مرغی، پانچی منظم و نا منظم، گچی روکش پی وی سی موجودند.

تایل گچی آکوستیک :

سازه های 60*60 آکوستیک که به دلیل حفره هایی درون آن سبب کم شدن صدا می شود و خاصیت آکوستیک پیدا می کند. این تایل ها در شکل های کرمی و کرمی سوزنی تولید می شوند. تایل های گچی آکوستیک مدل ۸/۱۸ در سقف های کاذب کناف کاربرد دارد. این نوع تایل دارای خاصیت جذب صوت می باشد. سوراخ های روی تایل به شکل دایره هایی به قطر ۸mm که فاصله مرکز به مرکز این سوراخ ها از یکدیگر ۱۸mm  میباشد. این تایل پانچ دایره ای رنگی (سفید) با فلیس سفید در پشت تایل می باشد. ویژگی اصلی تایل های آکوستیک، قابلیت جذب صوت بالای آنها می باشد. این صفحات به دلیل هدایت صوت از طریق سوراخ های روی تایل به فضای پشت سقف کاذب، بخشی از امواج صوتی را مستهلک می نمایند. در صورت استفاده از لایه پشم سنگ بر پشت تایل، جذب صوت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. تایلهای آکوستیک غالباً در ساختمان هایی نظیر سینماها، آمفی تئاترها، بانک ها، فروشگاه های بزرگ، دفاتر کار و فضاهای آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند.

تایل کاذب پی وی سی

از سقف pvc بعنوان نمای داخلی در اتاق های اداری، سالن اجتماعات، پاساژهای تجاری و در مناطق مسکونی در طراحی آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سقف کاذب، وزن بسیار سبکی دارد. بخاطر جنس وینیل کلراید، بسیار قابل اشتعال است، بنابراین در محیط های اداری و همچنین پارکینگ های آپارتمانها نیاز به مجوز آتش نشانی و شهرداری دارد. از ویژگی های این سقف میتوان به: مقاوم در برابر رطوبت و قابل شستشو بودن، خود اطفا بودن، عایق حرارتی و برودتی، مقاوم در برابر حشرات، وزن متعادل و سبک بودن تایل ها، قیمت مناسب و نصب آسان اشاره کرد.

سقف کاذب پلکسی یا طلقی

سقف کاذب پلکسی یا طلقی نوعی سقف شبیه شیشه بوده که از مواد پلی کربنات ساخته شده است. برای شکل دهی به مواد پلی کربنات از گرمادهی و قالب ریزی و ریخته گری استفاده می‌شود. این نوع سقف مثل شیشه براق، شفاف و صاف بوده اما چندین برابر مستحکم‌تر ومنعطف‌تر از شیشه و در برابر ضربه، نور و رطوبت بسیار مقاوم است. سقف طلقی یا پلکسی در رنگ‌های مختلف قابلیت نصب و اجرا دارد اما از آنجاییکه امکان اجرای سقف کاذب پلکسی به صورت کاملا یکپارچه وجود ندارد، از این نوع سقف معمولا برای حمام، سرویس بهداشتی، لابی، سالن اجتماعات و اماکنی مانند فروشگاه استفاده می‌کنند.

سقف کاذب تایل آلومینیومی

تایل ها از نظر شکل ظاهری به سه دسته تقسیم میشن:

  • تایل آلومینیومی ساده (بدون سوراخ)
  • آلومینیومی وسط پانچ (دارای سوراخ هایی در وسط تایل و لایه نمدی در پشت)
  • تایل آلومینیومی تمام پانچ (دارای سوراخ هایی در تمام قسمت های تایل و لایه نمدی در پشت)

از تایل آلومینیومی وسط پانچ و تمام پانچ برای آکوستیک کردن (جذب صدا) به وسیله سوراخ ها و لایه نمدی در پشت تایل استفاده میشه و از نوع ساده برای محیط هایی که نیازی به جذب صدا ندارن استفاده میشه. این نوع سقف مناسب محیط هایی هست که زیبایی در اون ها اهمیت چندانی نداره مثل سالن های مطالعه.

تایل معدنی کناف

تایل های معدنی از الیاف معدنی پشم سنگ، خاک رس و پرلیت تشکیل و ساخته شده ودر طرحهای زیبا و متنوع تولید و عرضه می شود با توجه به ویژگیهای بیشمار این تایل های معدنی میتوان در محیطهای مختلفی از آن استفاده کرد. این تایل ها صوت را به خوبی جذب میکنند و همچنین درمقابل حریق و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند. در فضاهایی که امنیت و ایمنی بالا باید لحاظ شود این تایل ها را به کار می گیرند.

فروش، نصب و اجرای تایل سقفی گچی کناف

هزینه تایل سقفی گچی ساده کناف  با توجه به نوع طرحی که مد نظر دارید متفاوت خواهد بود. این سقف ها از لحاظ قیمت کاملا مقرون به صرفه هستند و حدودا قیمت هر متر مربع آن از 30 هزار تومان شروع میشود. اما باز این نکته لازم به ذکر است که قیمت تایل های سقفی بسته به نوع و جنس و طرح انتخابی شما متغیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسی آکس طرح و ساخت تماس بگیرید.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید