انواع نورپردازی سقف کاذب

انواع نورپردازی سقف کاذب

سقف های کاذب علاوه بر مزایایی بسیاری که این محصولات دارند باعث می شود تا بتوانید با استفاده از انواع چراغ های روشنایی سقف خود را تزیین کنید. در این پست انواع نورپردازی سقف کاذب را بررسی خواهیم کرد. یکی از تاثیر گذارترین بخش هایی که معمولا افراد به آن توجه نمی کنند نورپردازی است. با یک نورپردازی مناسب می توانید دکوراسیون خود را بهبود ببخشید. اگر قصد تغییر و یا نوسازی واحد خود را دارید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

تاثیر نورپردازی بر جلوه سقف کاذب

شما ممکن است که ماه ها برای ایجاد دکوراسیون واحد خود وقت بگذارید، کاغذ دیواری مناسب برای دیواها، مبلمان یکپارچه ، طراحی سقف کاذب مدرن و بهترین پارکت لمینت ها را برای کف واحد انتخاب کنید. این در حالی است که اگر اوحد شما با یک نورپردازی مفید همراه نباشد تمامی فعالیت های شما بیهوده خواهد بود. نوع روشنایی که برای سقف های کاذب استفاده می کنید تاثیر بسیار زیادی بر روی خلق و خوی واحد شما می گذارد و عامل بسیار مهمی به شمار می رود.

تاثیر نورپردازی بر جلوه سقف کاذب

بهتر است تا از انواع چراغ های مدرن و تکنیک های نورپردازی جدید استفاده کنید که می توانند در عین مصرف بهینه یک روشنایی مناسب را برای شما ایجاد کنند. همچنین استفاده از چراغ ها به صورت ترکیبی می تواند انتخاب مناسبی برای انواع واحد های شما باشد.

چراغ های مناسب برای نورپردازی سقف کاذب

همانطور که گفتیم انواع مدل های مختلفی از چراغ ها در بازار وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها سقف و واحد خود را دکور کنید. در هنگام خرید چراغ های مناسب برای نورپردازی سقف کاذب باید به رنگ، مصرف برق، گارانتی محصولات توجه داشته باشید در ادامه با انواع چراغ های رایج که می توانید از آنها برای دکور کردن و اجرا سقف کاذب استفاده کنید.

نورپردازی سقف با چراغ LED

چراغ ال ای دی از متداول ترین و پر مصرف ترین چراغ ها برای نورپردازی می باشد. قیمت این محصولات بسیار مقرون و به صرفه می باشد و می تواند نور نرمی را به وجود بیاورد در عین حال قابلیت نصب در پشت سقف کاذب را دارند. بهترین روش استفاده از چراغ های LED تابش آن ها بر روی یک بخش کانونی می باشد که جلوه ای ویژه را برای واحد فراهم کنند.

نورپردازی سقف با چراغ LED

گفتنی است که ال ای دی در واحد های مدرن که دارای چندین لایه نورپردازی می باشند معجزه می کند و استفاده به صورت ترکیبی از آنها نیز می تواند بسیار مناسب باشد درخشش و زیبایی محل را به حداکثر میرساند.

روشنایی سقف با نور مخفی

استفاده از نور مخفی با توجه به ساختار سقف کاذب شما می تواند بسیار مناسب باشد. این نوع از نورپردازی به صورت مستقیم ایجاد می شود و می تواند یک نور ملایم را برای محل ایجاد کند و همچنین به راحتی با چراغ های سقفی و لوستر ها قابل ترکیب کردن می باشند.

نورپدازی سقف با نورمخفی

برای ایجاد نور مخفی معمولا از چراغ های ریسه ای استفاده می شود تا در تمام بخش ها نور یکنواختی را ایجاد کنند. این نوع نورپردازی سقف کاذب پتانسیل تبدیل کردن محیط به یک محل لوکس را دارد و می توان با استفاده از آن کاری کنید که یک عنصر موثر در معماری بیشتر به چشم بیاید. بنابراین اگر در محیط مورد نظر باکس های نور مخفی وجود دارد حتما از آنها استفاده کنید.

نور مخفی برای فضای که نیاز است تا درخششی گرم و یک نور پراکنده داشته باشند، بسیار مناسب هستند.

نورپردازی سقف کاذب با هالوژن

چراغ های هالوژن نیز از محبوبترین و پرکاربردترین محصولات برای نورپردازی سقف کاذب هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. این نوع لامپ ها معمولا انعطاف پذیر هستند و می توان جهت آنها را برای تابش به محل های مختلف تعیین کنید.

نورپردازی سقف کاذب با هالوژن

زمانی که می خواهید از یک چراغ برای تمرکز بر روی یک سوژه ( قفسه کتاب ، آثار هنری و … ) استفاده کنید بهترین انتخاب چراغ های هالوژن می باشد.

روشنایی با لوستر سقفی

از لوستر ها معمولا برای محل هایی که سقف کوچک دارند استفاده می شود. این نوع از محصولات می تواند با توجه به پوشش های مختلفی که بر روی آنها قرار می گیرد نور یکپارچه و مناسبی را برای محیط فراهم کنند. امروزه از این نوع روشنایی برای آشپزخانه ها و اتاق خواب ها نیز استفاده می شود البته از نمونه هایی با اندازه کوچک. در واحد های لوکس همچنین می توان از لوستر برای نورپردازی بخش های ویژه ای مانند لابی نیز استفاده کرد.

لوستر برای روشنایی سقف کاذب

نور پس زمینه سقف کاذب

همانطور که میدانید یکی از مزایای که در بسیاری از سقف های کاذب وجود دارد، قابلیت ترکیب آنها با متریال های مختلف است. اگر می خواهید یک نوردهی طبیعی را برای واحد خود ایجاد کنید بهترین گزینه استفاده از نور های پس زمینه می باشد. میتوان آنها را با استفاده از پنل های کاذب نیمه شفاف و یا مات اجرا کرد. معمولا برای اجرا این چراغ ها از پنل سقف کاذب پی وی سی استفاده می کنند.

نور پس زمینه سقف کاذب

این پنل ها نور همگن را در اتاق به وجود می آورند که برای استفاده در محل های مختلف بسیار مناسب می باشد.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید