در حال بارگذاری لوگو
بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی : سرویس های بهداشتی و حمام از جمله مکان هایی هستند که با توجه به وجود رطوبت و لوله های فاضلاب همواره نیاز به نگهداری و ترمیم دارند . تعویض لوله کشی های سرد و گرم و هم چنین تعویض قیر و گونی از جمله موارد مهمی است که پس از گذشت چند سال باید در مورد بازسازی سرویس بهداشتی و حمام انجام شود .

هنگام بازسازی حمام و دستشویی مواردی نظیر اضافه کردن توالت فرنگی ، اصلاح جانمایی دوش و روشویی و… در دسترس می باشد که بسته به نیاز کار فرما می تواند اجرا شود . در برخی از موارد که بازسازی دستشویی و حمام در محیط های بزرگ انجام می پذیرد می توان در ساختار آنها نیز از نورپردازی یا طرح های کناف کاری استفاده نمود. هم چنین در صورتی که درب دستشویی و حمام از درب های چوبی ساخته شده باشد باید آن را با درب های جدید و ضد آب جایگزین نمود تا یک بازسازی اصولی انجام شود . حوله خشک کن نیز از مواردی است که می توان هنگام بازسازی به حمام خانه اضافه نمود .

در مراحل پایانی بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می توان مواردی را مانند شیر آلات ، روشویی و… را تعویض نمود تا با این کار دستشویی و حمام خانه یک شکل جدید و نور را به خود بگیرد .
در ادامه به ده مرحله اشاره می کنیم که رعایت کردن این ده مرحله در بازسازی دستشویی و حمام  بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود پس در ادامه با ما همراه باشید .

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

مرحله اول

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

انجام تحقیقات برای تخمین قیمت مورد نیز بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که می خواهید چه مقدار پول خرج بازسازی حمام و سرویس بهداشتی نمایید . اگر بعد از تحقیق کردن درباره قیمت بازسازی ای که مد نظر شما هست به این نتیجه رسیدید که این بازسازی با بودجه شما تطابق ندارد بهترین کار این است که در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام خود تجدید نظر کنید . به صورت کلی به این نکته توجه داشته باشید که هر مقدار که کم تر سراغ مواردی کانند برق کشی و لوله های آب بروید، بازسازی خانه شما با هزینه کم تری انجام می شود .

مرحله دوم

پیدا کردن متخصص برای انجام بازسازی

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام کاری نیست که هر کس از پس آن بر بیاید . به همین دلیل بهتر است تا برای انجام این کار از افراد اهل فن و متخصصینی که با تجهیزات مورد نیاز آشنایی کامل دارند همکاری کنید .

اگر حتی خودتان این توانایی را دارید که این کار را انجام دهید باز هم به شما توصیه می کنیم از متخصصین مشورت بگیرید به طور مثال ممکن است این متخصص ها تجهیزاتی را به شما معرفی نمایند که کارکرد دوگانه داشته باشد و همین موضوع کار را برای شما خیلی راحت تر کند . به صورت کلی مطمئن باشید از مشورت کردن ضرر نخواهید کرد . اگر بازسازی به صورت غیر اصولی انجام شود وقت زیادی از شما خواهد گرفت و ممکن است با آسیب زدن به برخی از تجهیزات در اینده مشکلات زیادی برای خود ایجاد کنید .به همین دلیل شاید اینکه خودتان کار بازسازی را انجام دهید ارزان تر به نظر برسد ولی اگر این کار به صورت غیر اصولی توسط انجام شود مطمئن باشید در آینده مجبور خواهید شد چندین برابر بیشتر خرج بازسازی نمایید .

مرحله سوم

انتخاب طرح برای سرویس بهداشتی و حمام

در این مرحله می توانید طرح های مختلف موجود در اینترنت را بررسی کرده و یا با شرکت های فعال در این زمینه مشورت کنید تا در نهایت به یک طرح خوب و متناسب با حمام و سرویس بهداشتی خانه خود دست پیدا کنید .

اگر می خواهید بازسازی خانه خود را با کم ترین هزینه انجام دهید می توانید برخی تجهیزات مانند شیر آلات را نگه داشته و مجددا از آنها استفاده کنید . نکته بعدی تعیین سبک حمام و سرویس بهداشتی است که باید آن را انجام دهید چرا که بعد از تعیین سبک است که می توانید تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید . به عنوان مثال برخی ممکن است بخواهند از سبک کلاسیک استفاده کنند که بدین مظنور باید تجهیزاتی با همین سبک را خریداری کنند که همین موضوع درباره دکوراسیون مدرن نیز صادق است .

مرحله چهارم

طراحی شماتیک

از این مرحله به بعد کار جدی شروع خواهد شد . در این مرحله شماطرح ها و ایده های اولیه ای که توسط خود شما یا اهالی فن داده شده است را بررسی کرده تا به بهترین گزینه برسید .

مرحله پنج

انتخاب مواد برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بعد از نهایی شدن آلترناتیو ها حالا باید متریال ها را با آنها هماهنگ کنید . قبل از خرید این متریال ها باید تمام جزئیات را چک کرده و با متخصصین مشورت کنید . برخی از این متریال ها عبارت اند از وان حمام ، شیر های آب ، کفپوش ها ، دوش ها ، کاشی ها و…

مرحله شش

تهیه نقشه های اجرایی

بعد از توافق بر روی جزئیات و انتخاب مواد مناسب ، هم اکنون باید به سراغ تهیه نقشه های اجرایی بروید . البته به جز این نقشه ها به برخی از مجوز ها نیز احتیاج خواهید داشت که می توانید تهیه نقشه و این مجوز ها را به افراد متخصص بسپارید .

مرحله هفت

شروع بازسازی سرویس بهداشتی

بعد از اینکه نقشه های اجرایی آماده شدند می توانید عملیات بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خود را شروع کنید . البته توجه داشته باشید که تهیه یک نقشه خوب بسیار مهم است . به عبارت دیگر هر مقدار این نقشه ها با جزئیات بیشتری باشند در طول عملیات بازسازی مشکلات کم تری پیش روی شما قرار خواهد داشت و زمان کم تری نیز صرف بازسازی خواهید کرد .

البته به صورت کلی توجه داشته باشید که بازسازی حمام و سرویس بهداشتی زمان بیشتری را نسبت به سایر فضاهای خانه احتیاج دارد و دلیل آن هم درگیر بودن با تاسیسات خاصی است که دقت زیادی احتیاج دارد . به همین دلیل این بازسازی ها بعضا تا دو ماه زمان بر هستند .

جمع آوری اسناد و مدارک بازسازی حمام

مرحله هشت

جمع آوری اسناد و مدارک بازسازی حمام

اسناد و مدارک بازسازی را که شامل نقشه های اجرایی ، رسید های خرید ، کارت های گارانتی و … می شود را حتما بایگانی کنید تا در صورتی که خدایی نکرده در آینده برای کار شما مشکلی به وجود آمد بتوانید به سادگی آن را حل کنید .

مرحله نهم

چک کردن جزئیات

بعد از اینکه مرحله بازسازی حمام و سرویس بهداشتی به اتمام رسید باید چک نهایی آن را انجام دهید . این چک شامل بررسی تمام اتصالات ، تجهیزات و… می باشد که بعد از اتمام این مرحله می توان گفت تقریبا مرحله بازسازی به اتمام رسیده است .

مرحله دهم

این مرحله که آخرین مرحله در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام به شمار می رود ، انجام دکوراسیون است . در این مرحله می توانید حمام و سرویس بهداشتی را مطابق سلیقه خود دکور کرده و کارهای نهایی را انجام دهید تا بتوانید از استفاده از آنها لذت ببرید .

به صورت کلی اگر بازسازی سرویس بهداشتی و حمام به خوبی انجام شود می تواند چهره این دو فضای خانه را زیباتر کند و در کنار مزایایی که برای خود شما ایجاد می شود مانند زیبایی بیشتر و کارایی بهتر می تواند ارزش خانه شما را نیز بالا تر ببرد .

5/5 - (9 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید