در حال بارگذاری لوگو
اجرای تایل سقفی

اجرای تایل سقفی

تایل سقفی گچی ساده : سقف کاذب گچی که به نام سقف شبكه (click) نیز معروف است، بر روی سقف اصلی نصب میشود و دارای یک شبکه سازه سپری می باشد . این ساختار ها توسط یک آویز به سقف اصلی وصل می شوند و تایل های گچی با طرح های مختلف میتواند در این شبکه سقف کاذب قرار بگیرد.تایل های سقفی گچی انواع مختلفی دارند .

ویژگی بازر این تایل ها سبکی و سهولت و سرعت بالا در نصب و اجرا می باشد که این ویژگی ها موجب گردیده تا به راحتی استفاده از این تایل ها جایگزین مناسبی برای سقف های بنایی و روش های قدیمی شود. این تایل ها علاوه بر ویژگی هایی که دارند موجب زیبایی فضای داخلی ساختمان مورد نظر شما خواهند شد .

تایل های سقفی مدل ها و طرح های مختلفی دارند که  شما به راحتی میتوانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و در سقف مورد نظر خود استفاده کنید. از انواع مختلف تایل های گچی ، میتوان به تایل سقفی گچی ساده اشاره کرد که در این مطلب به شرح آن میپردازیم.

مزایای اجرای تایل سقفی

  1. سرعت بالا در اجرا
  2. سهولت در نصب
  3. قابلیت تعویض
  4. مكان دسترسي به فضای تاسيساتی پشت سقف كاذب
  5. مکان نصب عایق های صوتی کناف و عایق های گرمایی
  6. قابلیت تعمیر سقف
  7. مقاوم در برابر زلزله
  8. سهولت در نصب سقف
  9. قابلیت عبور تاسیسات مکانیکی و الکتریکی از قسمت پشت سقف
  10. نعطاف معماری بسیار بالا
  11. قابلیت عایق شدن ساختار در برابر عبور آب با نصب روکش آلومینیوم
  12. قابلیت نورپردازی برای زیبا تر شدن سقف
  13. جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت
  14. صرفه اقتصادی
  15. حذف مرحله رنگ آميزی

مطالب مرتبط : اجرای سقف دکور

تایل سقفی گچی ساده کناف

اجرای تایل سقفی گچی ساده

اولین مرحله اجرای تایل های سقفی ، اجرای زیرسازی آنهاست.

در این مرحله باید نوع و آرایش تایل بر اساس دهانه سقف و نوع پوشش و نوع عایق گذاری و مقاومت آن ، توسط جداول مندرج در دفترچه دریافت شود. در دومین مرحله انجام این عملیات ، خط تراز سقف کاذب با استفاده از ریسمان رنگ پاش بر روی دیوار مورد نظر مشخص خواهد شد.بعد از مشخص کردن خط تراز سازه های c و u در جایگاه های مشخص شده خود قرار میگیرند. نشیمن گاه سازه های باربر یا همان سازه های c باید حداقل 30 میلی متر شود و فاصله این سازه ها به نوع پوشش کاری بستگی دارد و میان 40 تا 60 میلیمتر متغیر است.و همچنین سازه ها به صورت تک و یا دوتایی اجرا میشوند و این نوع کار آنها وابسته به نوع عملکرد آن ها است.

در قسمت بعدی اجرای تایل های سقفی بازشو هایی مانند دریچه های دسترسی کناف ، خروچی تهویه و چراغ های توکار در سقف اجرا خواهند شد . برای اجرای باز شو ها می بایست به نکاتی توجه داشت، برای مثال  برای بوجود آمدن یک بازشو در سقف مورد نظر استفاده کردن از تجهیزات مناسب برای حفظ استحکام و یکپارچگی ساختار بسیار مهم و ضروری می باشد.

در مراحل آخر این عملیات عایق در قسمت پشتی سقف نصب خواهد شد و اجرای این لایه عایق باید به صورتی باشد که شکاف و درز و فاصله خالی بین قطعه ها وجود نداشته باشد . بعد از نصب عایق ، درزگیری و رنگ آمیزی صورت خواهد گرفت.

هزینه اجرای تایل سقفی گچی ساده

هزینه تایل سقفی گچی ساده کناف : وابسته به نوع طرحی که مد نظر دارید متفاوت خواهد بود. این سقف ها از لحاظ قیمت کاملا مقرون به صرفه هستند و حدودا قیمت هر متر مربع آن از 30 هزار تومان شروع میشود. اما باز این نکته لازم به ذکر است که قیمت تایل های سقفی بسته به نوع و جنس و طرح انتخابی شما متغیر خواهد بود

4.9/5 - (23 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید