در حال بارگذاری لوگو
دیوار پوششی با سازه کناف

دیوار پوششی با سازه کناف

دیوار پوششی با سازه کناف دارای ساختار هایی بسیار مناسب برای تکمیل کردن نازک کاری، عایق بندی، پوششی معماری و یا حتی بازسازی منزل می باشد. از این نوع دیوار ها برای ساختمان و فضاهای مختلفی استفاده میشود .

این ساختار دارای دو نوع دیوار پوششی با سازه کناف و دیوار پوششی بدون سازه می باشد که در این مطلب میخواهیم دیوار های پوششی با سازه را به شما معرفی کنیم .

اجرای دیوار پوششی با سازه کناف

در اجرای دیوار پوششی با سازه ، صفحات روکش دار گچی روی زیرسازی فلزی پیچ میشود. این زیر سازی قادر خواهد بود در حالت متصل به دیوار یا جدا از دیوار مورد نظر ، به اجرا درآید. قسمتی که برای لایه عایق آماده شده است در دیوار های پوششی ، فاصله آزاد بین صفحه روکش دار گچی و دیوار زمینه می باشد.

وجود این فاصله آزاد میان صفحه روکش دار گچی و دیوار علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای عایق، از بسیاری از مشکلات اجرایی دیوار زمینه جلوگیری میکند. این فاصله راه حلی خوبی برای حل مشکلاتی مانند نا شاقول بودن و حذف کردن مرحله شیار زنی برای عبور تاسیسات و .. می باشد.

دیوار پوششی با سازه

انواع دیوار پوششی با سازه کناف

این دیوار ها دارای دو نوع می باشند :

دیوار پوششی با سازه متصل به دیوار زمینه

در این ساختار صفحات روکش دار گچی روی یک زیرسازی فلزی که به دیوار زمینه وصل شده است پیچ میشوند. فضای خالی بین صفحات و دیوار زمینه قسمت مناسبی برای نصب لایه عایق گرما و صوت می باشد.

این نوع پوشش کاری راه مناسبی برای غلبه بر مشکلات اجرایی دیوار زمینه مانند ناصافی دیوار است.
تاسیسات و عایق در فضای خالی بین دیوار و لایه پوششی قرار می گیرد. این امر علاوه بر مسئله خوردگی و کاهش هزینه های مربوط به تعمیرات، دسترسی به تاسیسات و تعمیرات و نگهداری در مرحله بهره برداری را آسانتر میکند.

این نوع ساختار ها ، از لحاظ ظاهری و اجرایی مشابه دیوار کناف می باشد . تفاوت این دو در نصب پنل ها است. پنل ها در این نوع دیوار ها در یک سمت ساختار نصب می گردد. بهترین و کار آمد ترین ویژگی این ساختار ها عدم وابستگی به دیوار زمینه می باشد.

زمانی که اجرای ساختار با کد حریق یا زمانی که فاصله تاسیساتی زیادی ضرورت یابد و یا حتی زمانی که دیوار زمینه ناصاف باشد و ارتفاق پوشش کاری با ارتفاع 3 متر یا بیشتر مورد نظر باشد ، دیوارهای پوششی با سازه مستقل انتخاب مناسبی است.

دیوار های پوششی با سازه مستقل از دیوار زمینه

انواع مختلف دیوار های پوششی با سازه مستقل از دیوار زمینه مانند W629 , W628b , W628a , W626 , W625 وجود دارد که به شرح ویژگی های هرکدام از آن ها میپردازیم :

دیوار پوششی W625 : دیواری تک لایه بدون کد حریق میباشد که مناسب برای دیوار های پوششی مستقل با حداقل مصالح مصرفی میباشد. این ساختار شامل یک لایه پوششی با ضخامت 12.5 میلی متر روی زیرسازی فلزی می باشد .

دیوار پوششی W626 : این ساختار ، ساختاری دولایه و مانند مدل قبلی بدون کد حریق می باشد . این ساختار در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم تر از مدل قبلی بوده و دارای دو لایه پوششی به ضخامت 12.5 میلیمتر بر روی زیر سازی فلزی است.

دیوار W628a : این نوع دیوار برای پوشش مسیر های قائم عبور تاسیساتی استفاده می گردد. دارای عایق صوتی و کد حریق می باشد. در این ساختار دو لایه پوششی قرار می گیرد که ضخامت آن ها 25 میلیمتر بوده و به صورت افقی بر روی سازه های طرفین نصب میشوند.

ساختار W628b : این ساختار نیز در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم می باشد و دارای دو لایه پوششی است. این دیوار نیز امکان استفاده استادگذاری با فاصله هایی تا 100 سانتی متری را برای افزایش سرعت اجرایی در اختیار شما قرار میدهد در صورتی که از لایه گذاری 25 در 2 استفاده شود.

دیوار W629 : این ساختار نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است. در این ساختار استادگذاری به صورت دوتایی انجام میشود و در آن دولایه پوششی بکار میرود.

هزینه اجرای دیوار پوششی با سازه :

جهت اطلاع از قیمت و سفارش خرید محصولات مختلف کناف ، اجرای کناف و سایر خدمات ، می توانید با شرکت آکس طرح و ساخت ، نماینده رسمی کناف در ایران ، تولید کننده و عرضه کننده این محصولات تماس حاصل فرمایید.

4.8/5 - (13 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید