ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله با کناف

ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله با کناف

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله یکی از مهم ترین اقدامات در تمام دنیا مخصوصا در مناطق زلزله خیز مثل کشور ما به شمار می رود. استفاده از کناف به عنوان سقف یا دیوار کاذب به شما کمک میکند که با سبک سازی بنا ، در برابر زلزله ایمنی بیشتری داشته باشید. در این مقاله به بررسی یک ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله با کناف می پردازیم.

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله با استفاده از کناف

زمین لزره ها،‌ بلایای طبیعی هستند که در تمام دنیا شاهد وقوع آن هستیم و تنها را در امان ماندن از این بلایا بهبود کیفیت و مقاوم سازی ساختمان است. بخش اصلی این اقدام مربوط به سازه ی اصلی ساختمان است اما در اینجا می خواهیم به نقش سبک سازی ساختمان در کاهش خسارت های زمین لرزه بپردازیم. همانطور که میدانید بسیاری از زمین لرزه ها شدت زیادی ندارند و خسارات کمی برجا می گذارند اما اگر بنا در منطقه ای زلزله خیز واقع شده باشد و این لرزش های کم تعدد یابند احتمال آسیب دیدن ساختمان در مرور زمان وجود دارد.

سبک سازی ساختمان کناف

تاثیر استفاده از کناف در افزایش مقاومت ساختمان

شرکت کناف با ارائه محصولاتی استاندارد و تراز اول همیشه در این راستا پیشتاز بوده است. یکی از مزایای سقف کناف و دیوارهای کاذب آن ،‌ سبک بودن متریال است. (قابل ذکر است در عین حال کیفیت را حفظ کرده و عایق صوتی / برودتی نیز می باشد). وزن کم دیوار ها و سقف های کناف در ابر سازه ها و برج ها تفاوت بسیاری در بار مرده ساختمان ایجاد میکند و به عمر مفید بنا می افزاید.

زلزله برای صنعت ساخت و ساز یک چالش عظیم است. اما محصولات کناف نقش خود را به بهترین شکل برای عبور از این چالش ایفا کرده اند.

آسودگی خاطر در برابر زلزله با کناف

شرکت آلمانی کناف به عنوان یک تولید کننده پیشرو در صنعت مصالح ساختمانی در چند دهه ، به بررسی سازه های مقاوم در برابر زلزله پرداخته است. این شرکت تمام توان ، دانش و انرژی خود را در توسعه و تولید محصولاتی قرار داده است تا مردم بتوانند حتی در نقاط زلزله خیز به آسودگی زندگی کنند.

منبع : KNAUF SEISMIC DESIGN

در صورتی که نیاز به خدمات بازسازی و اجرای کناف دارید ، شرکت آکس طرح و ساخت به عنوان عامل فروش و نمایندگی کناف در ایران مفتخر است که با بیش از ۳۰ سال تجربه در خدمت شما عزیزان باشد. برای مشاوره و بازدید رایگان پروژه و اطلاعات تکمیلی با یکی از دفاتر این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

4.4/5 - (7 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید