عایق آبی کناف

عایق آبی کناف

همانطور که از اسم این محصول مشخص است ، کاربردی در دیوار ها به صورت عایق دارند و از رطوبت جلوگیری میکند که عایق آبی کناف معمولا در محیط های مانند دیوار ها ، دستشویی ، آشپزخانه ها و حمام ها به کار میروند. جالب است بدانید پس از تولید این محصول دیگر استفاده از کار های سنتی و قدیمی مانند قیر دیگر منسوخ شده و در خانه های جدید از عایق آبی کناف استفاده میشود ، زیرا نصب بسیار آسانی داشته و مقاومت بسیار بالا تری دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های عایق آبی ضخامت بسیار کم و مقاوم بودن بسیار بالای آن می باشد.

نصب عایق آبی کناف

در این مرحله به نصب و اجرای عایق آبی کناف خواهیم پرداخت و به شما کاربران عزیز مراحلی را به صورت مختصر توضیح داده تا از نحوه اجرا و نصب آن مطلع شوید. یکی از مزایای خوب محصول این بوده که نصب آن به صورت مستقیم بوده یعنی اجرای مستقیم کاشی ها ( توسط چسب کاشی پودری پایه سیمانی ) بر روی آن می باشد. این عایق با توجه به ویژگی کشسانی و کششی بسیار بالای خود در محل هایی که ترک های ساختمانی وجود داشته باشد نیز میتواند به کار رود ، که اجرا در چنین محل هایی بسیار مقاوم می باشد. از دیگر ویژگیهای این عایق میتوان به چسبندگی بالایی که دارد اشاره کرد این عایق براحتی بر روی هر سطحی ، دیوار یا کف ، میچسبد.

هزینه اجرای عایق آبی کنافنماینده رسمی محصولات کناف ، شرکت آکس طرح و ساخت مفتخر است که خدمات بازسازی واحدهای تجاری  اداری و یا مسکونی را با مرغوب ترین مواد و متریال اجرا کند و درخدمت شما عزیزان باشد. برای اطلاع از قیمت ها و هزینه اجرای عایق آبی کناف میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل کنید.
این مجموعه بابیش از ۳۰ سال سابقه و تجربه در زمینه بازسازی منزل تولید و توزیع و اجرای محصولات کناف ، مجری پروژه های ساختمانی بسیاری بوده است.

استفاده از عایق آبی کناف

  • برای پوشش انواع کف سیمانی و کف بتنی
  • برای پوشش انواع دیوارهای سیمانی
  • جهت پوشش پنلهای سیمانی و گچی
  • مناسب برای پوشش انواع سطوح

به طور معمول اجرای دیوار کناف در سلول های تر از دو لایه گچی استفاده میشود. که در این روش پانل دوم با فاصله نسبتا بیشتری از کف نصب خواهد شد ، دلیل این کار این بوده که لایه ایزوگام و قیر جاسازی شود. به همین صورت مشکل ضخامت عایق های سنتی حل شده و امکان نصب کاشی و سرامیک نیز روی دیوار وجود خواهد داشت.

دو نوع دیوار تک لایه کناف در سلولهای تر قابل اجرا خواهد بود :

  1. دیوار یک لایه پنل 18 میل بااستاد گذاری با فاصله 60 سانتی متر
  2. دیوار یک لایه پانل 12.5 میل با استاد گذاری با فاصله 40 سانتی متر

عایق آبی کناف

کف سازی و آماده کردن سطح

بعد مرحله تکمیل کردن ساختار دیوار ، کف سلول تره با ملات نرمه ماسه و سیمان و دارای شیبی مناسب کفسازی می شود . به نحوی که سطح بدست آمده بسیار صاف ، یکدست و یکپارچه ، محکم و بدون ناخالصی ، آماده برای عایق بندی شده است.

اگر دیوار بر روی کف تمام شده اجرا شود باید قبل از اجرای کف سازی برای جلوگیری کردن از نفوذ رطوبت و آسیب به پنل ها از یک لایه نوار فوم با عرض مناسب استفاده شود تا کف سازی و پنلهای گچ سازی جدا شوند.بعداز تمام شدن مرحله کف سازی قسمت های اضافه نوار فوم بریده خواهد شد.

قبل از استفاده از کف و یا دیوار می بایست گرد و غبار و سنگ ریزه را از آن پاکسازی کرد. همچنین معایب سطح مانند ترک و سستی و گودی ها توسط مصالح مناسب باید ترمیم شود.

اجرای لایه پرایمر

بعد از تمیز کاری و ترمیم کردن سطوح و درست قبل ازقسمت اجرای لایه عایق باید یک لایه بنام لایه پرایمر اجرا کرد برای تهیه پرایمر عایق آبی رابه نسبت 1 به 4 با آب ترکیب میکنند.سپس پرایمر بدست آمده رابا استفاده ازقلم مو یا غلتک روی کل سطح پخش میکنند تا خشک شود.

 اجرای لایه عایق آبی کناف

بعد ازاجرای مراحل ذکر شده ، می بایست لایه عایق را نصب کنید. عایق بدون ترکیب باآب یا هر ماده دیگر ، در دو لایه اجرا میشود .اجرای این عایق بسیار ساده است و براحتی و سهولت با استفاده از قلم مو یا غلتک روی کلیه سطوح قابل اجرا است .
پوشش سطوحی معمولا به سه صورت اجرا میشود:

اولین روش آن روش عایق کاری است که معمولا از این روش استفاده می شود
در روش دوم عایق کاری بصورت موضعی در نقاطی که آبریزی وجود دارد انجام شده
و در روش سوم کل سطوح کف و دیوار عایق کاری میشوند.

خشک شدن عایق آبی کناف

نکته ای که باید به آن توجه داشت زمان خشک شدن لایه است.
قبل از اجرای لایه بعدی حتما بایداز خشک شدن لایه قبلی مطمئن شد.
میزان خشک شدن لایه پرایمر 3 ساعت و لایه عایق حدودا 6 ساعت است .
این زمان نسبت به صخامت ودرجه حرارت و رطوبت نسبی محیط متغیر هستند.
خشک شدن عایق آبی کناف : دردمای 10 تا 30 قابل اجرا وضخامتش پس از خشک شدن حدود 1 میلیمتر میرسد.
همچنین عایق آبی در ظروف 5 کیلوگرمی بسته بندی و عرضه میشود.

رعایت نکات اجرایی

برای بهتر اجرا شدن این عایق بایدبه نکاتی توجه داشت که این نکات به شرح زیر است:

1: بهتر است عایق آبی کناف را برای سطوح خیس استفاده نکنید
2: از این محصول بهتراست بعنوان مصالح ترمیمی ، برای پرکردن شکاف ها و درزها استفاده نشود
3: ابزار کار بالافاصله بعداز اتمام کار با آب گرم باید شسته شوند.
4: برای دستیابی به استحکام بیشتر لایه عایق ، میشود کل سطح رابا الیاف مسلح کرد
5: این محصول ترافیک پذیر نیوده و بعداز اجرای لایه عایق تا زملن کفسازی مراقبت لازم بایدبه عمل آید تا آسیبی به آن وارد نشود
6: عایق آبی کناف را نباید باهیچ موادی که باعث تغییرات در خواص شیمیایی آن میشود ترکیب نمود
7: در صورت تماس این مواد با پوست قبل از خشک شدن آن بالافاصله با آبو صابون شستشو دهید.
8: هنگام اجرااز عینک ایمنی استفاده کنید

4.9/5 - (21 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید