مراحل بازسازی منزل

مراحل بازسازی منزل

مراحل بازسازی منزل : نوسازی یا مراحل بازسازی منزل یکی از مفاهیم دیرینه در صنایع ساختمان در کشورمان و سایر کشورها به شمار می رود. نتایج بررسی ها نشان می دهند که از زمان گذشته، بازسازی خانه ها در ایران امری رایج بوده است. خانه تکانی نیز که هر ساله پیش از عید نوروز در کشورمان انجام می شود ریشه در این آداب و رسوم دارد. جدا از این مسائل، امروزه مراحل بازسازی خانه با کناف در سر تا سر دنیا امری مرسوم است و بسیاری از افراد ساکن در آپارتمان ها نیز بعد از مدتی از زندگی تصمیم می گیرند تا با بازسازی منازل خود زیبایی اولیه آنها را مجددا به منزل بازگردانند.

در کشور امریکا بسیاری از خانه ها از جنس ترموود یا چوب ساخته می شوند. سالانه هزینه بسیار زیادی جهت جلوگیری از خوردگی چوب ها توسط موریانه ها هزینه می شود که تمام این هزینه ها را می توان جز هزینه های مراحل بازسازی منزل به شمار آورد. عمر مفید خانه ها را به صورت کلی 50 سال در نظر می گیرند. اما با توجه به ضعف در کیفیت اجرا، قبل از گذشت 30 سال از عمر خانه ها اکثر منازل به بازسازی احتیاج پیدا می کنند که همین موضوع مراحل بازسازی منزل در ایران نسبت به سایر کشورها پر اهمیت تر می کند.

نوسازی منزل

نکته بعدی در بازسازی منزل بحث اقتصادی آن است. در واقع اگر یک محاسبه ساده انجام دهید متوجه خواهید شد که هزینه مراحل بازسازی منزل به مراتب از هزینه ساخت خانه جدید ارزان تر و به صرفه تر خواهد بود. این مورد در کنار توضیحاتی که در بالا داده شد سبب می شود تا امروزه  مراحل بازسازی خانه امری کلیدی محسوب شده و به عنوان یک خدمات به مردم ارائه شود.

بررسی مراحل کامل بازسازی منزل

روند بازسازی خانه : بعد از متوجه شدن اهمیت مراحل بازسازی منزل نیاز است تا این کار را به صورت اصولی انجام دهیم به همین دلیل لازم است تا مراحل بازسازی منزل را قدم به قدم دانسته و انجام دهیم. البته توجه داشته باشید که مراحلی که در ادامه ذکر می شود کلی بوده و باید این مراحل پس از بررسی ساختمان توسط تیم متخصص به صورت منحصر به فرد برای ساختمان شما اجرایی شود.

در گام اول لازم است تا سعی کنید اطلاعاتی جامع از خانه خود و شرایط کنونی آن به دست آورید. در این مرحله اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا در مورد خانه شما بازسازی کاری به صرفه هست یا خیر؟ به عنوان مثال اگر اسکلت اصلی خانه شما دچار پوسیدگی شده باشد، مراحل بازسازی به هیچ وجه گزینه خوبی به شمار نمی رود و حتی ممکن است برای شما اسیب جانی داشته باشد.

تخریب مهندسی خانه برای بازسازی

مرحله تخریب گرچه ساده به نظر می رسد اما باید بدانید که یکی از حساس ترین و حادثه آفرین ترین مراحل بازسازی ساختمان همین مرحله تخریب می باشد که نیاز است با دقت بالایی انجام شود. مطابق آمار در ایالت متحده بیشترین صدماتی که در ساختمان برای افراد اتفاق می افتد در مرحله تخریب رخ می دهد. به همین دلیل تخریب ساختمان باید اصولی و کاملا مهندسی انجام شود.

بررسی مراحل کامل بازسازی منزل

مهم ترین نکته ای که در مرحله ساخت وجود دارد خواسته مشتری می باشد. در واقع در این مرحله باید کاملا مشخص شود که مشتری چه نیازهایی دارد و از ساختمان بعد از مراحل بازسازی خود چه انتظاری دارد. به عنوان مثال در برخی پروژه ها ممکن است کارفرما بخواهد فرم آشپزخانه خود را تغییر دهد یا اینکه برخی از دیوارها را حذف کند که لازم است کارفرما از آن اطلاع کامل داشته باشد.

گچ کاری و نصب سقف کاذب در بازسازی منزل

در این مرحله به این نکته باید توجه شود که آیا پس از ساخت نیاز به گچ کاری وجود دارد یا خیر؟ در صورت نیاز به گچ کاری باید در این مرحله از سفید ترین و مرغوب ترین گچ استفاده شود. تغییرات جدید بیشتر در معرض دید هستند و در صورتی که از متریالی با کیفیت پایین استفاده شود کار بازسازی به خوبی دیده نمی شود.

گچ کاری و نصب سقف کاذب در بازسازی منزل

نورپردازی در بازسازی خانه

مرحله نور پردازی در این مراحل بازسازی بسیار مهم است چرا که یک نور پردازی اصولی می تواند زیبایی ساختمان را دو چندان کند. امروزه چراغ های هالوژن و نور های رنگی در نور پردازی طرفداران زیادی دارد و این چراغ ها زیبایی خانه شما را بیشتر می کنند. در این مرحله چیزی که باید به آن دقت زیادی شود سیم کشی ساختمان است. اگر سیم کشی اصولی انجام نشود در صورت ایجاد مشکل پیدا کردن نقطه اتصالی کار سختی خواهد بود و دردسر های زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.

نورپردازی در بازسازی خانه

پیش از انجام مراحل بالا باید کف ساختمان خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که هر نوع کف، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. باید پیش از انتخاب، مقالات مرتبط با کف ساختمان را مطالعه کرده و با استفاده از تیم مجرب کف سازی ساختمان را انجام دهید.

رنگ آمیزی در بازسازی خانه

در مورد رنگ آمیزی باید دقت کنید که کدام نقاشی مناسب منزل شما می باشد. البته در ایران اکثر کارفرمایان رنگ سفید را به سایر رنگ ها ترجیح می دهند. اما در دکوراسیون های مدرن از رنگ های مختلفی استفاده می شود که می توانید از آن ها نیز در نقاشی خانه استفاده کنید.

رنگ آمیزی در بازسازی خانه

اجرای دیوارکوب در نوسازی منزل

این مرحله بیشتر به دکوراسیون داخلی ارتباط دارد و شما می توانید بسته به نیازی که دارید این مرحله را اجرایی نمایید و مرحله ای اختیاری محسوب می شود. سنگ دکوراتیو ” سقف دکور ” ، کاغذ دیواری، شیشه تزئینی و… از جمله مواردی است که در این مرحله در پیش روی شما قرار دارد. می توانید بعد از بررسی نمونه کارها یکی از آنها را منزل خود اجرایی کنید. در این بخش می توانید اقدام به خرید مدل های جدید دیوارپوش های پی وی سی با قیمت مناسب کنید.

اجرای قرنیز یکی دیگر از مراحل بازسازی منزل است. هماهنگی قرنیز ها با محیط را شاید مهم ترین نکته این مرحله باید دانست. قرنیز ها باید با کف (مثلا پارکت) و دیوار هماهنگ باشند.

دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه

توجه داشته باشید که میزان هزینه ای که برای انجام مراحل بازسازی خانه ها انجام می دهید چندان مهم نیست. مهم تر از هزینه نتیجه امر بازسازی می باشد. بدین منظور باید بعد از بازسازی حتما از دکوراسیون داخلی جدید استفاده کنید و تا جایی که می توانید از سلیقه خود نیز خرج نمایید. بهترین کار این است که مدل های مختلف دکوراسیون داخلی را از اینترنت ملاحظه کنید. از مشورت افراد خبره نیز بهره مند شوید تا دکوراسیون داخلی خوبی را برای منزل خود انجام دهید.

4.9/5 - (19 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید