نصب دیوارپوش پی وی سی

نصب دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش های پی وی سی از انواع پوشش های کاذب می باشند که از آنها برای دکور کردن بسیار از محل ها استفاده می شود. از ویژگی های موجود در این محصولات می توان به سهل بودن عمل نصب اشاره کرد. این امر موجب گردیده بتوان محل های مختلف را با سرعت بالا به شکل مورد نظر دکور کنید. البته این محصولات دارای مزایا بسیاری هستند که موجب گردیده تا بسیاری از معماران و سازنده ها را به سمت خود بکشانند. شاید این جمله که نصب دیوارپوش PVC پی وی سی در مدت کوتاهی انجام می گیرد” را دفعات زیادی شنیده باشید، باید بگوییم که این گفته درست است البته در صورتی که این کار توسط نصاب های حرفه ای صورت بگیرد.

این عامل موجب گردیده تا بتوان از دیوارپوش های پی وی سی در محل هایی که آب و هوای مرطوب دارند استفاده کرد. در محل هایی مانند حمام و دستشویی که به صورت مستقیم با آب در ارتباط هستند نیز، با استفاده از این پوشش ها دکور می شوند. از دیگر ویژگی های این محصولات می توان به تنوع بالا در طرح و مدل آنها اشاره کرد. به همین دلیل به راحتی در بسیاری از محل ها قابل استفاده باشند. گفتنی است که تمامی موارد فوق برای سقف pvc نیز صدق می کند.

انواع روش های نصب دیوارپوش PVC پی وی سی

با توجه به اینکه دیوار ها از انواع متریال ها مانند گچ، سیمان، خاک و … هستند، باید قبل از نصب به نوع دیوار توجه کنید. پنل های پی وی سی بر روی هر نوع دیوار به یک روش خاص نصب می شوند. می توان گفت این محصولات قبل از نصب نیاز به زیر سازی دارند. این زیرسازی باید با دقت انجام بگیرد تا بهترین حالت ممکن برای دیوار ها ایجاد شود.

نصب دیوار پوش PVC

با اینکه اجرای این محصولات کار سختی نیست، اما باید توسط متخصصین و استادکاران انجام بگیرد. زیرا برش، زیر سازی و اجرای این محصولات تماما فعالیت هایی هستند که نیاز به دقت بالایی دارند. در صورت اشتباه در هر یک از مراحل نصب دیوارپوش پی وی سی علاوه بر اینکه دیوار شما اصولی نیست ممکن است با مشکلات متعددی نیز رو به رو می شوید.

به صورت کلی پانل pvc به دو صورت اجرا می شود که عبارتند از :

  1. نصب دیوارپوش پی وی سی به صورت مستقیم بر روی دیوار
  2. با استفاده از زیر سازی فلزی نصب و اجرا شود.

نصب مستقیم دیوارپوش PVC

باید دقت داشته باشید که پنل های وینیل تنها بر روی دیوار های گچی و یا پوشیده از خاک (گچ خاک) قابلیت نصب مستقیم را دارند. معمولا این دیوار ها در واحد های قدیمی موجود هستند. به همین دلیل در بیشتر نوسازی ها نیز از روش نصب به صورت مستقیم بر روی دیوار استفاده می شود. برای ثابت نگه داشتن پنل های پی وی سی بر روی دیوار از میخ کوب بادی و یا منگنه کوب استفاده می شود. با این کار پانل به خوبی بر روی دیوار ثابت می گردد.

اجرا مستقیم دیوارپوش PVC

البته قبل از این که به صورت مستقیم پنل ها را بر روی دیوار نصب کنند ابتدا با استفاده از مواد زیر سازی دیوار ها را خالی از هر گونه ترک کرده و ناهمواری های سطح آن را از بین می برند سپس شروع به اجرای دیوار پوش PVC کرده و دیوار را آماده استفاده می کنند.

اجرای وینیل زیر دیوارپوش PVC

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن نصب دیوارپوش پی وی سی را بر روی بسیاری از سطوح انجام داد، استفاده از زیر سازی های فلزی برای ایجاد یک محل مناسب اجرا می باشد. در این روش با استفاده از شاسی های گالوانیزه که به صورت آماده تولید می شوند اسکلتی را برای قرارگیری پنل ها ایجاد می  کنند. این اسکلت با استفاده از رانر ها به دیوار اصلی یک واحد ساخته می شود. معمولا میان دیوار اصلی و دیوار کاذب فاصله ای نیز به وجود می آید که می توان به راحتی از این فاصله تاسیسات را عبور دهید.

نصب دیوارپوش وینیل با استفاده از زیرسازی اسکتی

از مزایایی که این روش دارد این است که در صورت نیاز و یا آسیب دیدن بخشی از پانل می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی پنل های خود را جابجا کنید و برای نصب به محل دیگری انتقال دهید. همچنین در صورتی که بخشی از دیوار آسیب ببیند به راحتی قابل ترمیم شدن است.

خدمات اجرای دیوار پی وی سی

معمول ترین روش برای اجرای دیوار های پی وی سی آماده سازی زیرساخت است. به این صورت که ابتدا تاسیساتی مانند کابل کشی و …  را قرار می دهند و سطح زیرین که قطعات دیوار روی آنها سوار می شوند ساخته می شود. در نقاطی مانند تلاقی سقف و دیوار باید از ابزار های مناسب برای خم کردن قطعات دیوار استفاده کرد تا از آسیب در امان بمانند.

استفاده از دیوارپوش های PVC  در مکان هایی نظیر استخرها، حمام و … مناسب بوده زیرا موجب از بین رفتن و باد کردن سطح دیوار پوش نمی شود. از نکات مهم دیگری که در اجرای پروژه های دیوارپوش باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب نوع ابزار  و طرح قرنیز و لبه های کنج می باشد.

اگر سطح دیوار واحد مورد نظر مسطح باشد، می توانید به راحتی نصب و اجرای دیوارپوش PVC را با استفاده از میخ کوب های بادی انجام دهید. اما اگر این سطح، مسطح نباشد باید با استفاده از ابزار های مخصوص ساختاری اسکلتی که به عنوان زیرسازی شناخته می شود را برای نگهداری پنل دیواری پی وی سی استفاده کنید.

در صورتی که دیوارپوش پی وی سی شما مسطح باشند می توانید با استفاده از بخش های نری و مادگی آنها را به یکدیگر اتصال دهید. سپس فاصله هایی که در این بخش های به وجود می آید را با استفاده از نصب قطعاتی پر کنید. در آخر بهتر است تا در لبه های دیوار از قرنیز هایی استفاده کنید تا دکوراسیون دیوار خود را به صورت کامل تکمیل کنید. آکس طرح و ساخت به صورت تخصصی در امر اجرا دیوار های پی وی سی و انواع دیگر دیوار های کاذب فعالیت دارد. برای اجرا انواع پروژه های خود می توانید همین حالا با پشتیبانان ما در تماس باشید.

4.9/5 - (12 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید