در حال بارگذاری لوگو
نمای پی وی سی

نمای پی وی سی

پی وی سی یکی از متریال هایی است که در ساخت و ساز به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده را می توان در بخش های داخلی و خارجی ساختمان ها مشاهده کنید و می توان گفت علت گستردگی آنها نیز به وجود مزایا بسیار زیاد در این محصولات باز می گردد. Pvc نوعی پلاستیک است که علاوه بر طول عمر بالا، قیمت بسیار مناسبی دارد و می توان از آن در محل های مختلفی استفاده کنید. دیوارپوش ها و کفپوش های پی وی سی جزو پرمصرف ترین محصولات می باشند که جای خود را در دکوراسیون باز کرده اند. نمای پی وی سی نیز از متریال های جدیدی است که می توان آن را با محصولات سنتی جایگزین کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نمای پی وی سی

شرکت های مختلفی به تولید نمای خارجی از جنس pvc مشغول هستند که باعث شده تا تنوع بالایی در این محصولات به وجود بیاید و بتوان گزینه ایده عال خود را به راحتی از میان آنها یافت کنید. البته این متریال ها به انداز سنگ و مواد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و در این زمینه جدید الورود به شمار می روند که در مدت کمی محبوبیت بالایی را به دست آورده اند.

نمای پی وی سی چیست ؟

نمای پی وی سی به نمایی گفته می شود که ساخته شده از پانل های pvc (پلی وینیل کلراید) هستند. این پنل ها در برابر عوامل خارجی مانند باد، خاک، گرما، سرما و … مقاومت بالایی دارند و علاوه بر این با توجه به  وزن کمتر این محصولات نسبت به ماده هایی مانند سنگ می توانند وزن بنا را سبک تر کرده و برای واحد هایی که با استاندارد های لرزه نگاری ساخته می شوند بسیار مناسب باشند. از این محصولات همچنین می توان در محل هایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند نیز استفاده کنید که یکی از مزایا آنها می باشد.

نمای pvc چیست

تنوع در طرح های این محصولات بسیار گسترده است و مانند دیوار پوش pvc می توانید آنها را در مدل ها و رنگ های مختلفی یافت کنید. البته این پوشش ها بیشتر در مدل های طرح چوب طرفدار دارند و معمولا نیز از آنها به صورت ترکیبی با انواع سنگ ها استفاده می شود.

مزایا پنل pvc نما

پنل های پی وی سی دارای ویژگی های بسیاری می باشند که باعث شده تا کاربرد این محصولات در بخش های مختلف یک واحد بسیار گسترده شود. از ویژگی های نمای پی وی سی می توان به مقاومت بالا در برابر اشعه UV اشاره کرد. این عامل باعث شده تا حتی در صورت قرارگیری پنل های نما در برابر تابش مستقیم نور خورشید تغییر رنگ در آنها رخ ندهد. همچنین این مواد در برابر مایعات و رطوبت بسیار مقاوم هستند و باران و برف باعث ایجاد آسیب در ساختار این محصولات نمی شود.

مزایا پنل pvc نما

از دیر ویژگی های این نوع پانل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به محصولات سنتی
  • پنل های پی وی سی نما در مدت کوتاهی قابل نصب شدن هستند و هزینه اجرا آنها نیز نسبت به سنگ پایین تر است
  • تنوع بالایی در طرح و رنگ آنها وجود دارد و می توان با استفاده از آنها نیاز هر نوع سلیقه ای را برطرف کنید
  • قابل اجرا بر روی سطوح صاف مانند سیمان و … را دارند
  • برای ساختمان های مدرن گزینه ایده عالی به شمار می روند و قابلیت ترکیب شدن با سنگ، کامپوزیت، شیشه و … را دارند
  • مانند پنل سقف پی وی سی حمل و نقل آنها کار ساده ای است

هزینه نمای pvc ساختمان

هزینه دقیقی برای اجرا این محصولات وجود ندارد و با توجه به اینکه برند های مختلفی به تولید این نوع از پنل ها مشغول هستند باید در نظر داشته باشید که هزینه خرید هر یک از آنها متفاوت است. البته در مقایسه با نمونه های دیگر متریال مورد استفاده برای نمای ساختمان این نوع از پوشش ها بسیار مقرون و به صرفه هستند و قیمت پایین ترین نسبت به نمونه های دیگر دارند.

اجرا نمای پی وی سی ساختمان

اجرا نمای پی وی سی ساختمان

اجرا پانل های پی وی سی نما در زمان کوتاهی انجام می گیرد و معمولا به دو صورت انجام می شود.

  1. نصب نمای پی وی سی با استفاده از ابزار تزیینی

در این روش برای اتصال دادن بخش های گوشه ای از دیوار، ابزار های پیش ساخته ای استفاده می شود. این سازه ها باعث می شوند که نما جلوه تمیز تری را نیز داشته باشد.

  1. نصب نمای پی وی سی بدون استفاده از ابزار تزیینی

زمانی که پنل ها را بدون استفاده از ابزار های تزیینی اجرا می کنند ابتدا باید بخش های گوشه پنل ها را با استفاده از فارسی بر، برش بدهند و بخش های برش داده شده در انتهای کار به یکدیگر متصل شوند.

4.4/5 - (12 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید