در حال بارگذاری لوگو
پوشش‌ محافظ تیر و ستون کناف

پوشش‌ محافظ تیر و ستون کناف

سازه های فولادی علاوه بر فوایدی که دارند ، دارای نقاط ضعف های مختلفی نیز هستند . یکی از این نقطه ضعف و ایراد این ساختار ها  ، مقاومت کم آن ها در برابر حریق و آتش سوزی است . صفحات پوشش محافظ تیر و ستون کناف این مشکل را به راحتی برطرف میکنند. مقاومت این ساختار های فولادی به صورتی است که بعد از وقوع آتش سوزی ، امکان فروپاشی و ناپایداری این سازه ها بسیار بالا می باشد. طبق استاندارد های سازه های از جنس فولاد ، این ساختار ها میبایست در یک مدت زمان معین و مشخص شده ای در مقابل حریق و آتش سوزی مقاوم باشند.

پوشش‌ محافظ تیر

در ساختار هایی که دارای پوشش های محافظ تیر و ستون است .یک زیر سازی فلزی با وزن کم در پیرامون تیرها و ستونها اجرا شده که صفحات گچی بر روی این زیرسازی نصب خواهد شد. پوششی از این صفحات مقاوم اجزای ساختار را احاطه میکند . استفاده از این محصول موجب خواهد شد تا سازه مورد نظر شما در مقابل آتش سوزی بسیار مقاوم شود. در اجرای این پوشش ها برای پوشش‌ محافظ تیر کناف با عمق 60 سانتی متر و عرض کمتر از 50 سانتی متر ، نیازی به سازه گذاری نیست ، مگر آنکه از لحاظ اجرایی ضرورت داشته باشد.

برای اجرا و نصب این پوشش ها ابتدا از پانچ استفاده کرده و در زمان نصب صفحات برای اتصال میان سازه و پوشش از پیچ TB استفاده میشود. با استفاده از این روش می توان پوششی با رده مقاومتی تا 120 دقیقه برای تیر و 180 دقیقه برای ستونها به وجود آورد. نکته مهم و لازم بذکر در رابطه با پوشش ، سرعت و سهولت اجرا بارزانی نسبت به سایر روشهای قدیمی میباشد. این ساختار دارای اجزایی مشابه اجرای بکار رفته در دیوار های جدا کننده کناف و سقف‌های کاذب یکپارچه کناف میباشد. نکته ای که باید در اجرای پوشش ها در نظر گرفت و به آن توجه کرد میزان عمق و عرض بالسازه مورد نظر است.

پوشش‌ های محافظ تیر و ستون کناف

پوشش‌ محافظ ستون کناف

پوشش‌ محافظ تیر : در ساختار هایی که دارای یک لایه میباشد از یک قطعه پانل گچی با ضخامت معادل لایه محافظ با عرض 18 سانتی متر برای پشتیبانی و پوشش درز ها در بین صفحات استفاده میشود. این قطعه به همراه یک لایه نازک درزگیر و با استفاده از ماله شانه ای بر روی سازه اجرا میشود.

اما در ساختار هایی که دارای چند لایه هستند باید به نکات دیگری مانند محل اجرای پیچ ها توجه کرد. پیچ ها در لایه های مختلف پوششی فوقانی باید فاصله کافی با پیچ های اجرایی در لایه های زیرین را داشته باشند به طوری که دو عامل اتصال در کنار هم قرار نگیرند.

رعایت کردن اصول در اجرای این لایه ها الزامی است و عدم توجه به استاندارد ها و روش صحیح اجرا این پوشش ها موجب کاهش چشمگیر مقاومت ساختار ها در برابر حریق و آتش سوزی میشود.

پوشش‌ محافظ تیر و ستون کناف

در ساختارهایی که کد حریق و آتش سوزی دارند ، درزگیری بسیار مهم و باارزش است. با درزگیری تمامی منافذ و راه های عبور کردن آتش به طور کامل پر می شوند. با درزگیری، ساختاری نفوذ ناپذیر و یکپارچه را می سازند که کاملا از عبور آتش جلوگیری می کند. قسمتی که درزگیری و یکپارچه کردن آن بسیار حائز اهمیت است قسمت اتصال ساختار سقف ، کف و یا عناصر اطراف میباشد.

برای درزگیری میتوانید از محصولات مختلف استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما نوار درزگیر کناف میباشد چرا که این محصول کارایی بسیار راحت دارد به طوری که افراد معمولی نیز میتوانند از آن استفاده کرده و بر روی ساختار های مختلف به اجرا در بیاورند.

خرید پوشش محافظ تیر و ستون کناف

برای خرید و اجرای انواع محصولات کناف ، اعم از نوار درزگیر ، عایق آبی ، تایل های گچی و … میتوانید از قسمت تماس با ما ، با شرکت آکس طرح و ساخت در ارتباط باشید. این مجموعه مفتخر است که در اجرای کناف و فروش کلیه محصولات کناف در خدمت شما عزیزان باشد.

4/5 - (7 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید