گچ برگ کناف

گچ برگ کناف

گچ برگ کناف چیست؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال با ما همراه باشید. کناف یا کناوف (به آلمانی: Knauf) نام یک شرکت آلمانی است که در صنعت ساختمان سازی در سطح بین المللی مطرح است. این شرکت در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد و محصولات این شرکت در بازار ایران با نام تجاری آن شناخته می شود. محصولات این شرکت برای اولین بار در آلمان استفاده شد و به طور وسیعی گسترش پیدا کرد. با پیشرفت هایی که جهان در دوران صنعتی در زمینه تکنولوژی ساخت و مواد و متریال کاربردی در صنعت ساختمان سازی داشته است موجب ورود و تولید مصالح نوین در ساختمان بوده است که تاثیرات مثبت و شگفت انگیزی در طراحی های خلاقانه ساختمان داشته است.

کاربرد کناف در ساخت و ساز

مطرح ترین این متریال ها در صنعت ساختمان، محصولات شرکت کناف است. محصولات کناف جزء سیستم های ساختمانی خشک هستند و به عنوان دیوار پوششی، دیوار جداکننده و سقف کاذب در سراسر جهان استفاده می شوند و برای تزئینات سقف کاربرد بیشتری دارند. با توجه به اینکه امروزه اهمیت به زیبایی طراحی داخلی افزایش پیدا کرده و افراد با روش ها و تکنیک های مختلف در پی اجرای طرح های جذاب و مدرن در منازل و محل کار خود هستند، استفاده از کناف و کناف کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

کناف یک پانل پیش ساخته از جنس گچ است که از پرکاربردترین پوشش های ساختمانی در بناهای مسکونی و اداری در ایران محسوب می شود. این متریال برای بازسازی و دکوراسیون داخلی استفاده گسترده ای دارد. کناف را می توانیم جایگزین مناسبی برای سقف رابیتس در نظر بگیریم. مزایایی که عامل برتری این نوع پوشش بر مصالح دیگر است را می توان: تنوع زیاد، راحتی در نصب و اجرا، مقرون به صرفه بودن هزینه دانست.

کاربرد کناف در ساخت و ساز

انواع گچ برگ کناف

محصولات کناف را با اتصال پانل های گچی یا سیمانی به سازه های گالوانیزه برای دیوار جداکننده، دیوار پوششی و سقف کاذب و یا تزئینات دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. سقف های کناف ساختمانی به دو صورت قابلیت استفاده دارند و به عنوان ثابت و متحرک با جنس های گچی و سیمانی اجرا می شوند. اما دیوارهای کناف ساختمانی فقط به صورت ثابت بوده و قابلیت پوشش فضاها و جداسازی فضاها را دارا می باشد. از مزایای دیوارهای کناف، قابلیت آکوستیک بودن آن است و می توان به مراتب این دیوارها را توسط الیاف معدنی در برابر صدا و حرارت عایق نمود.

گچ برگ ساده RG

گچ برگ ساده RG صفحات روکش داری هستند که سطح و لبه بلند (طولی) آن ها با مقوای محکمی پوشیده شده است و در امتداد محور میانی پشت صفحه مهر آبی کناف چاپ می گردد. پانل های گچی ساده (RG) کناف ایران ساده به طور کلی در همه ساختارهای کناف استفاده می شوند. به طور مثال:

  • دیوارهای جداکننده کناف
  • دیوارهای پوششی کناف
  • سقف های کاذب کناف

گچ برگ کناف مقاوم در برابر رطوبت MR یا GKBI

صفحات مقاوم در برابر رطوبت MR صفحات روکش داری هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشش گردیده است. این مدل گچ برگ کناف (کی پلاس)  پانل هایی هستند که صفحات آن ها به رنگ سبز می باشد. در امتداد محور میانی آن ها مهر آبی کناف به صورت لاتین چاپ شده است. مقوای پشت و روی صفحه سبز رنگ است و در امتداد محور میانی پشت صفحه مهر آبی کناف چاپ شده است. علاوه بر مواردی که در استفاده از صفحات روکش دار گچی ساده ذکر شد، از این نوع کناف برای سلولهای تر در ساختمان نظیر حمام، آشپزخانه و دستشویی استفاده می شود.

گچ برگ مقاوم دربرابر آتش FR

این نوع کناف صفحات روکش داری هستند که گچ آن ها حاوی الیاف فایبرگلاس است که آن را دربرابر آتش مقاوم می نماید. این نوع پنل معمولا در محل هایی استفاده میشود که باید حتما تاییدیه آتش نشانی داشته باشد. مثلا در ساختمان های اداری، آسانسور، سالن نمایش و … و در امتداد وسط پشت صفحه مهر قرمز کناف چاپ شده است.دیوارهای جداکننده، پوشش دیوارهای سنتی، سقف کاذب و جاهایی که نیاز به مقاومت در برابر آتش وجود دارد همچون پوشش ستون ها و تیرهای فلزی و بتونی. این نوع کناف برای پوشش دهی طراحی داخلی مجتمع های تجاری مناسب است.

گچ برگ کناف مقاوم دربرابر آتش و رطوبت FM

صفحات مقاوم دربرابر آتش و رطوبت FM صفحات روکش داری هستند که گچ آن ها حاوی الیاف فایبرگلاس و مواد مقاوم در برابر رطوبت بوده و مقوای آن ها با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است. پانل های گچی FM در مکان هایی که حساسیت مقاومت در برابر رطوبت توام با مقاومت در برابر حریق مورد نیاز باشد به کار می رود . مقوای پشت و روی صفحه سبز رنگ است و در امتداد محور میانی پشت صفحه مهرقرمز کناف چاپ شده است. این نوع کناف همچون صفحات روکش دار گچی مقاوم دربرابر آتش و نیز در سلول های تر در ساختمان نظیر حمام، آشپزخانه و دست شویی بکار می رود.

گچ برگ کناف مقاوم دربرابر آتش و رطوبت FM

پانل های سیمانی (سمنت برد):

پانل های سیمانی که به خاطر استحکام و مقاومت بالا در برابر رطوبت، حریق و ضربه معروف هستند. این پانل ها در قسمت های بیرونی ساختمان نیز قابل استفاده می باشد و می توان به جای آجر، سنگ، بلوک و محصولات مشابه از پانل های سیمانی استفاده نمود. این مدل پانل ها اولین بار توسط شرکت های USG   آمریکا و Knauf  آلمان تولید گردید و به سراسر دنیا ارائه شد. هم اکنون در ایران نیز پانل های سیمانی تولید داخل و کشورهای همسایه مثل ترکیه وجود دارد و قابل استفاده می باشد.

 تایل گچی  60 *60 :

تایل های 60 * 60 که در سقف های شبکه قابل استفاده می باشد به شکل های مختلفی تولید می گردد. همچنین انواع متریالی که برای تولید تایل های 60 * 60 مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: گچ، پی وی سی، فلز، طلق، چوب و… که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های ظاهری مخصوص به خود را دارا هستند. از مزایای این مدل تایل، سبک بودن آن ها و آکوستیک بودن و همچنین اجرای سریع و راحت آن می باشد.

مزایای اجرای گچبرگ کناف

اگر قسمتی از سقف منزل تان فرسوده می باشد و یا نقص دارد، کناف ها می توانند این نقص ها را بپوشانند. علاوه بر این ها زیبایی را نیز به آن قسمت ببخشند. از مزایای سقف کاذب کناف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی دکوراسیونی خاص و لوکس برای فضای منزل
  • مقرون به صرفه تر بودن نسبت به رابیتس های سقف کاذب و گچ
  • سبک بودن، انعطاف پذیری بالا، افزایش سرعت کار و قابل ساخت در اندازه های گوناگون، حتی اندازه هایی که با گچ ساخته نمی شوند
  • دو چندان کردن فضای خانه و در عین حال افزایش استحکام
  • ارائه در انواع مختلف و طرح های دلخواه

قیمت گچبرگ کناف فروش و اجرا

قیمت سقف کناف فروش و اجرا با توجه به نوع جنس و آن کاملا متغیر است. این روزها در بازار شاهد اجناس کم کیفیت و نا مرغوب با کیفیت بسیار پایین هستیم که متاسفانه در مدت زمانی کوتاه بعد از اجرا و نصب، نیازمند تعمیر می باشند. توصیه ما به شما استفاده از متریال مرغوب و مطمئن می باشد. یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت دهی مجری کار است که با توجه به تبهر و مهارت افراد و سابقه آنها در این زمینه قیمت کار آنها نیز متفاوت است. به دلیل حساس بودن و ظرافت انجام این کار ما به شما توصیه می کنیم همواره از افراد با تجربه و متعهد در انجام این کار کمک بگیرید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت کناف فروش و اجرای آن تماس بگیرید.

نحوه اجرای گچ برگ کناف

برای نصب این محصول حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید تا مکان مورد نظر را کناف کاری کند. اما بهتر است آشنایی نسبی با روش های کناف کاری داشته باشید، در کل چهار روش اصلی برای استفاده از کناف ها در فضا های گوناگون وجود دارد که در ادامه توضیح داده ایم. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که از دیوار های کهنه و نقص های فضای داخلی تان خسته شده باشید، کناف کاری در دیوار های کاذب پوششی نوعی از کناف کاری است که برای بازسازی فضای داخلی منزل به کار می رود. این نوع کناف ها از طریق پنل های گچی به دیوار ها یا سقف متصل می شوند.

روش نصب کناف

همچنین برای نصب کناف ها از تایل های پوشالی نیز استفاده می شود که این تایل ها متحرک بوده و قابل جابجایی هستند، اما نوع دیگری از کناف کاری توسط پرفلیکس ها انجام می شود که پس از نصب با بتونه درزگیری می شود و ظاهری بی نقص را بوجود می آورد. اما روش دیگری برای نصب کناف ها وجود دارد که نسبت به انواع کناف کاری از استحکام بیشتری برخوردار بوده و زیرساخت آن از طریق فولاد انجام می شود، به این نوع زیرساخت کناف کاری یکپارچه گفته می شود و معمولا سریع تر از روش های دیگر به اتمام می رسد.

کناف کاری

اگر بخواهیم نگاه کلی به فعالیت کناف کاری داشته باشیم، ویژگی مشترکی که در آن وجود دارد این است که تخته های گچی محکم اما سبکی از طریق پیچ و مهره یا زیرساخت های فولادی به سایر نقاط منزل متصل می شوند. ابتدا این صفحه ها با اشکال مختلف به مکان مورد نظر متصل می گردد. سپس با رنگ آمیزی دلخواه و بتونه زنی ظاهری فوق العاده به وجود می آورند. باید توجه داشته باشید شخصی که کناف کاری منزلتان را انجام می دهد از تخصص کافی برخوردار بوده تا نصب آن را به درستی انجام دهد و رنگ آمیزی تمیزی بر آن بنشاند.

مراحل نصب گچبرگ کناف

1- زیرسازی یا همان شاسی کشی: زیرسازی در سقف های کاذب به صورت شبکه ای از اتصالات فلزی و گالوانیزه است. مهم ترین قطعات در ساختار زیرسازی سقف های کاذب کناف، سازه های اتصال مثل F47، رول بولت ها یا همان فشنگ های اتصال، انواع آویزها، کلیپس ها و سایر پیچ و مهره ها هستند.

2- لایه پوشاننده زیرسازی (نمای سقف): بخشی از لایه زیرسازی که رو به سمت زمین است را با نوعی لایه‌ ی روکش می پوشانند. مهم ترین مصالح سازنده این لایه ی روکش، صفحات یکپارچه ی گچ برگ (کناف)، بتونه های درزگیر، بتونه های ماستیک، رنگ های پوشاننده، پیچ های اتصال و توری های تیپ را شامل می شوند.

طراحی سقف کناف برای بخش های مختلف منزل

سقف کناف آشپزخانه:

استفاده از سقف کاذب کناف و آرک آشپزخانه اپن کناف از انواع ایده های کاربردی استفاده از کناف در دکوراسیون آشپزخانه است. اغلب افراد تمایل دارند در آشپزخانه منزل خود از این ایده ها استفاده کنند. از این طریق محیطی شیک و زیبا را در فضای داخلی مسکونی خود ایجاد کنند.

کاربرد کناف در آشپزخانه یکی از ساده ترین و ارزانترین راه های تزئین سقف آشپزخانه است که در کشور ما بسیار پر طرفدار است. کناف را می توانید برای آشپزخانه های مدرن و کلاسیک استفاده کنید. از مهم ترین نکات در طراحی کناف، رنگ و طرح آن می باشد.

چنانچه قصد پیاده سازی سقف کاذب با کناف دارید با مشاوران خود در آکس در تماس باشید.

کناف اتاق نشیمن:

یکی از مهم ترین فضاهای یک منزل مسکونی، فضای نشیمن است. این فضا محل گپ و گفت اعضای خانواده و پذیرایی از مهمانان است. بنابراین باید نسبت به دکوراسیون این بخش از خانه توجه ویژه ای داشت. عوامل مختلفی در چشم نواز کردن این بخش از خانه نقش دارند که یکی از مهم ترین این عوامل طراحی سقف است. اجرا و طراحی سقف کاذب فضای نشیمن را میتوان با استفاده از کناف انجام داد. شرکت آکس طرح و ساخت علاوه بر فروش سقف کاذب کناف، در زمینه نصب و اجرای انواع سقف کاذب نیز فعالیت دارد. برای تجربه داشتن خانه رویایی با تیم آکس تماس بگیرید.

سقف کناف سرویس بهداشتی:

امروزه طراحی و تزیین فضاهای بهداشتی مانند سرویس ها و حمام در منازل مسکونی مورد توجه عموم است. طراحی سقف کناف در فضای حمام و سرویس بهداشتی یکی از اقدامات مورد توجه این بخش ها است. برای طراحی معماری داخلی سرویس بهداشتی به دلیل اینکه این فضا دارای رطوبت می باشد امکان استفاده از هر متریالی وجود ندارد. زیرا بعد از چند سال تجهیزات موجود در سرویس بهداشتی دچار زنگ زدگی و رطوبت می شوند و جلوه ای نامناسب پیدا می کنند. با توجه به اینکه کناف دارای قابلیت ضد رطوبت است و می تواند عایق مناسبی باشد از این رو بهتر است شما برای طراحی سقف و دیوارها از کناف سقف و دیوار استفاده نمایید. همچنین در صورت ایجاد خرابی می توانید با کمترین هزینه و زمان برای تعمیر اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از موجودی محصولات کناف فروش و اجرا تماس بگیرید

کناف سرویس بهداشتی

فروش سقف کاذب کناف، فروش و اجرای حرفه ای

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده فروش سقف کاذب کناف ایران (شرکت کی پلاس) مفتخر است در خدمت مشتریان گرامی باشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و سایر خدمات با کارشناسان مجرب آکس تماس بگیرید. مشتری گرامی جهت خرید محصولات کناف فروش و اجرا از شرکت آکس طرح و ساخت و بهره مندی از مشاوره رایگان و بازدید از محل با ما در ارتباط باشید.

گواهینامه ISO 9001:2000 از شرکت URS انگلیس

لازم به ذکر است این شرکت دارای گواهینامه ISO 9001:2000 از شرکت URS انگلیس گواهی تایید صلاحیت فنی از وزارت کار در زمینه های خدمات نیروی انسانی، تامین نگهداری و تعمیر تاسیسات، گواهی مجری درجه یک گازرسانی از سازمان نظام مهندسی و دارای صلاحیت پیمانکاری و رتبه 3 ساختمان و 4 تاسیسات از سازمان برنامه و بودجه می باشد. با خیالی آسوده اقدام به خرید کناف +k نمایید.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید