در حال بارگذاری لوگو
گرین وال یا دیواری سبز

گرین وال یا دیواری سبز

گرین وال یا دیوار سبز از متریال های می باشد که می توان برای دکور کردن محل های مختلف از آن استفاده کرد. این محصولات در گذشته تنها در محل های خاص و برای زیبایی کاربرد داشتند و معمولا به دلیل قیمت بالا برای اکثر مکان ها مقرون و به صرفه نبودند. با این حال این محصولات به دلیل مزایای فراوانی که دارند امروزه جزو محصولات پرکاربرد هستند که می توان به راحتی آنها را در مکان های مختلفی اجرا کرد.

ساختار Green wall به گونه ای است که می توان آن را در محل هایی که از محدودیت مکانی برخوردارند نیز به راحتی استفاده کرده و معمولا در زندگی شهرنشینی که آلودگی های محیط زیست بسیار بالا می باشد استفاده از این محصولات می تواند تازگی و طراوت را برای محل های مسکونی و یا اداری فراهم کند.

گرین وال چیست؟

گرین وال چیست

دیوار سبز ساختار هایی از گیاهان هستند که به صورت عمودی بر روی یک سازه اجرا می شوند. این محصولات را می توان به صورت ثابت و یا متحرک اجرا کرد و کمترین میزان اشغال فضا را به صورت افقی دارند. همین امر نیز موجب گردیده تا برای محل هایی مانند آپارتمان های نیز قابل نصب باشند. گیاهانی که در دیوار سبز به کار برده می شوند معمولا با استفاده از روش آبکشی آبیاری می شوند.

ساختار گرین وال

از دیوار های سبز می توان به عنوان سازه های کاذب نیز یاد کرد و مانند محصولات کناف معمولا در مدت کوتاهی قابل نصب هستند. گونه های گیاهی به کار رفته در این محصولات نیز بسته به شرایط محیطی و آب و هوایی محل مختلف می باشند و معمولا از گیاهانی در آن استفاده می شود که نگهداری آنها سهل باشد. برخی از این نوع دیوار ها به صورت دستی قابل آبیاری هستند و برخی دیگر از آنها دارای سیستم هایی می باشند که می توان به صورت خودکار آبیاری را انجام دهد که یک مزیت بزرگ به شمار می رود.

ساختار دیوار سبز

گرین وال در اصل همان دیوار های موجود در محل های مختلف است که می توانید آنها را با استفاده از دیوارپوش های معمول مانند دیوار پوش پی وی سی نیز بپوشانید، با این تفاوت که بر روی آن به جای مصالح از گیاهان استفاده شده است. این نوع از سازه ها را می توانید با استفاده از ساختاری اسکلت مانند بر روی دیوار ها صابت کرد و معمولا گل و گیاهان به کار رفته در آنها به صورت آویزان قرار دارند. از ویژگی هایی که در این محصولات وجود دارد کاهش کربن دی اکسید هوا می باشد. همین امر اکسیژن محیط را بیشتر نموده و بر روی سبک زندگی تاثیر بسیار مفیدی دارد.

آشنایی با دیوار سبز

همچنین این محصولات در برخی موارد عایق بسیار خوبی در برابر صوت نیز هستند و آلودگی های صوتی را کاهش می دهند. این پوشش ها فضای کمی را اشغال می کنند و به دلیل سرسبزی که برای محل فراهم می آورند می توان گفت استرس را کاهش داده که برای محل های کاری بسیار مفید است.

انواع Green Wall

گرین وال ها در انواع گوناگونی تولید می شود که می توان از آنها در مکان های مختلف استفاده کرد. کاربرد این نوع از محصولات گستردگی بالایی دارد و محدود به محل خاصی نیستند. از انواع دیوار سبز می توان به نمونه های زیر اشاره کرد :

انواع Green Wall

دیوار سبز مدولار

این نوع از گرین وال ها با استفاده از داربست های سبک که معمولا از جنس استیل هستند مانند دیوار کناف بر روی سازه اصلی نصب می شوند. این نوع از سازه ها را علاوه بر  این که می توان بر روی دیوار اصلی اجرا کرد قابلیت اجرا به صورت مستقل را نیز دارند. همچنین دیوار مدولار را می توان در انواع اشکال مناسب با محیط اجرا کرد. معمولا محل هایی که نیاز به دیوار ها گسترده دارند را با این نوه از green wall ها می پوشانند. سازه های این محصول از استیل گالوانیزه تهیه شده و قابلیت بازیافت را دارد.

گرین وال کابلی

دیوار سبز کابلی معمولا برای نگهداری گیاهان بزرگ با وزن بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات تشکیل شده از توپی های فولادی هستند که امکان عبور کابل ها از میان آنها فراهم می باشد. توپی ها با استفاده از پیچ هایی که از بخش مرکزی آنها به عبور کرده، به دیوار متصلی می شوند. این نوع از سازه ها مناسب برای گیاهان بالا رونده می باشد و کابل ها را می توان به صورت های مختلف عمودی، افقی نصب کرد.

دیوار سبز شبکه ای

درباره دیوار سبز

این نوع از سازه ها نیز برای گیاهان بالارونده بسیار مناسب می باشند و از سازه های سبک شبکه ای مانند تشکیل می شوند. البته این نوع از دیوار ها را به دیوار اصلی متصل می کنند و خود به تنهایی قابلیت نصب را ندارد. این نوع از دیوار های سبز برای گیاهانی که روند رشد آنها با سرعت کمی انجام می شود مناسب است و قابلیت اجرا در اشکال مختلف را نیز دارند.

گرین وال نمدی

این نوع از دیوار ها که آنها را با نام نمد پلیمر نیز می شناسند دارای سازه های سبک نمدی هستند. می توان بر روی آنها از انواع گیاهان استفاده کرد. اجرا و نگهداری گیاهان بر روی این سازه های گرین وال راحت می باشد. می توان در صورت نیاز گیاهان را به راحتی تعویض کرد. در این سیستم ریشه گیاهان دارای تهویه بسیار مناسبی نسبت به دیگر سیستم های دیوار سبز می باشد.

دیوار سبز هیدروپونیک

مزایا دیوار سبز

از جدیدترین و مدرنترین روش های اجرای گرین وال استفاده از روش هیدروپونیک می باشد. در این سیستم گیاه نیاز به خاک ندارد و برای انواع آب و هوا مناسب است. همچنین کارشناسان با توجه به نوع گیاه با استفاده از آب و مواد افزودنی نیاز گیاه را برآورده می کنند. در این سیستم می توان از انواع گیاهان استفاده کرد.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید