سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی : قبل از شروع لمسه کوبی در این مدل، دور سقف کلاف کشی و تراز می شود. شبکه اصلی این مدل از استیل یا چهار تراش و شبکه فرعی آن از جنس چوب است. لمبه‌های چوبی از جنس چوب نراد خارجی هستند. هزینه طبق مدل زیر سازی، متریال و مارک تولید کننده شان فرق می کند.

موارد موثر در هرینه ها :

جنس : مثل pvc ، MDF ، ورقه های چندلایی چوب، osb، کاج روسی، چوب راش، پروفیل های ترمووود، جعبه های توخالی ام دی اف روکش چوب طبیعی یا pvc، روکش ممبران و وکیوم روکش بر روی سطوح ام دی اف و …
متد اجرا طبق نوع طرح، ضخامت چوب، فواصل بین چوبها، تعداد روشنایی ها، اهمیت دارد.

سقف چوبی

به عنوان نمونه می توانید فقط قسمتی از سقف سالن غذاخوری یا اتاق خواب خود را درست در قسمت بالای تخت خواب یا میز نهارخوری با سقف های کاذب چوبی تزئین کنید. در صورت ترکیب و ست کردن مبلمان خانه تان با رنگ سقف چوبی طرحی حیرت انگیز و به معنای واقعی کلمه بی نقص را دارید.

خدمات اجرای انواع سقف کاذب در تهران و سایر شهر ها با بهترین قیمت و تیمی مجرب با بیش از 30 سال سابقه.

سقف کاذب چوبی چیست؟

در عصر امروز استفاده از چوب در فضای منزل حسی گرم و لوکس را به شما القا می کند. وقتی سقف های کاذب چوبی را بکار می برید بهتر است همه سقف های اتاق های منزل را با چوب کاور کنید تا طرحی یکدست و هماهنگ در دکوراسیون خانه شکل گیرد. درست است که کاورکردن بخشی از سقف سازه هم نمای بسیار زیبایی را شکل می دهد.

سقف کاذب چوبی چیست

مرحله نهایی انتخاب رنگ:

رنگ اکرلیک و پلاستیک از مقرون به صرفه ترین رنگ های موجودند و احتیاجی به زیرسازی ندارند. رنگ فوری پایه تینر به علت زیاد کردن سرعت رایج تر است و هزینه ای برابر با تقریبا هر متر مربع صد هزار تومان است.

یکی از عالی ترین رنگ ها برای فضای باز پلی یورتان می باشد. این رنگ علاوه بر امکان شستن سازه، در برابر اشعه uv خورشید مستحکم است. در ضمن جلوه و کیفیت سطح بهتری نسبت به سایر رنگ ها دارد.

مساحت هر بخش اندازه سطح معین کننده میزان خرید مواد اولیه، ضایعات و دور ریز مصالح است که اکثر وفت ها تقریبا ده درصد برای ضایعات محاسبه می شود.

انواع سقف های چوبی

دسته بندی این نوع سقف ها به چند روش انجام می شود. در ابتدا می توان آن ها را با توجه به جنس چوبی که در آن ها به کار برده می شود تقسیم بندی کرد. برای مثال نراد، افرا، گردو و….روش دوم با توجه به ساختار و الگوی قرار گرفتن تخته ها کنار هم است و  در این روش نیز شاهد مدل های شبکه ای صندوقی کاشی وار و معلق و…هستیم.

انواع سقف های چوبی کاذب

روش دیگر با توجه به سبک دکوری آن هاست برای مثال برخی سبک مدرن داشته و برخی سبک کلاسیک. دسته بندی از نظر سبک نیز بسیار گسترده است اما مدرن و کلاسیک رایج ترین سبک های دکوری به حساب می آیند و هر کدام زیرشاخه های خاص خود را دارند. نوع دیگر دسته بندی بر اساس مکانی است که در آن جا سقف چوبی به کار برده می شود چرا که محیط باید از نوع خاصی از چوب با خاصیت های فیزیکی خاص استفاده کند. مثلا سقفی که در خانه و واحد های مسکونی استفاده می شود با سقفی که در یک رستوران به کار برده می شود باید تفاوت هایی داشته باشد.

سقف کاذب چوپکس

از دیگر موارد به کار گیری پروفیل‌های چوب پلاستیک چوپکس کاذب دکوراسیون مهندسی فضاهای اداری و بیزینسی می‌باشد.

پروفیل‌های N1, ZP, RP2, RP1, T1 از پروفیل‌های مرسوم برای نصب سقف کاذب می‌باشد.

در اکثر مواقع توقع به کار رفتن چوب به عنوان کف پوش برای خانه را داریم. ولی در این مقاله به دنبال استایل های لاکچری و با شکوه از سقف کاذب چوبی می رویم. این سازه ها افاقه بسیار حیرت آوری به روی دکوراسیون درونی منزل یا مکان های عمومی دارند. حتی در زمان هایی که عنوان سقف های چوبی به کار می روند نمای بیشتری دارند. وقتی که درباره چوب سخن می گوییم شاید ابتدایی ترین سوژه ای که به فکرمان می رسد جنگل باشد.

سقف کاذب چوپکس

اگر در سقف و کف منزل به طور هم زمان از چوب بهره ببریم سریعا متوجه استایلی شرقی، با حرارت و دنج در فضای منزل می شوید که خارج شدن از آن برای هر شخصی سخت است. ولی درعین حال دیگر به کار گیری متریال چوب به معنای داشتن حس و حالی قدیمی و سنتی در منزل نیست.

مزایا و معایب سقف کاذب چوبی

تنوع بالای چوب ها سبب می شود تا بتوانیم از این نوع پوشش ها در هر مکانی استفاده کنیم. برخی چوب ها مقامت بالایی در برابر رطوبت دارند که این ویژگی مثبت آن ها را برای نصب در سرویس های بهداشتی مناسب می سازد. برخی خاصیت آکوستیک بالاتری دارند و برای نصب در آپارتمان ها و واحد های تجاری ایده آل هستند، چرا که مزاحمت های صوتی را از بین می برند. البته اگر به تنهایی و بدون لایه های محافظ از چوب برای پوشش استفاده کنید نه تنها در برابر رطوبت مقاومت زیادی نخواهد داشت، بلکه در برابر حشرات و قارچ ها نیز آسیب پذیرند. سایر مزیت هایی که برای دیگر سقف های کاذب بیان کردیم برای این سازه نیز صدق می کند.

مزایا و معایب سقف کاذب چوبی

از دیگر مزایای بسیار مهم حس آرامشی است که یک دکور چوبی در هر فضایی ایجاد می کند. اما از سوی دیگر همانطور که اشاره کردیم آسیب پذیری در برابر برخی حشرات و قارچ ها یکی از عیب های آن است. از طرفی چوب ماده ایست که به صورت طبیعی در برابر حریق مقاوم نیست و بهتر است که از تخته هایی  که لایه بندی شده اند و از طریق لایه های مخافظ در برابر حریق نیز مقاوم شده اند استفاده کنید. هزینه بالاتر و نگهداری سخت تر از دیگر ایراداتی است که به آن ها وارد است.

4.4/5 - (20 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید