در حال بارگذاری لوگو
سقف یکپارچه کناف

سقف یکپارچه کناف

سقف یکپارچه کناف : همانطور که میدانید امروز طراحی داخلی خانه ها به یکی از دغدغه های طراحان و حتی مردم تبدیل شده است که باعث شده در چند سال گذشته تغییرات چشمگیر و بسیار زیادی را در طراحی داخلی و نوع ساخت ساختمان ها داشته باشیم ، از این رو در بازسازی منزل و اجرای و نصب شاهد رشد بسیار زیادی در اجرای سقف کاذب مختلف و دیوار های جدا کننده باشیم.

این محصولات نیز یکی از مهم ترین بخش های طراحی و ساخت داخلی خانه هایی است که اگر به درستی اجرا گردد میتواند به زیبایی محیط داخلی کمک بسیار زیادی کند. برای اینکه شما کاربران عزیز درک بیشتری از سقف یکپارچه کناف داشته باشید در ادامه با گروه آکس طرح و ساخت همراه باشید.

کناف سقف

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهم ترین عوامل در زیباسازی فضای داخلی است به همین دلیل عوامل بسیاری دست به دست هم داده اند تا شما بتوانید به راحتی به زیبایی و طراحی زیبا منزل خود، دست پیدا کنید. این محصول یک عنصر مهم در دکوراسیون هر اتاقی می باشد که مصالح اصلی را می پوشاند و همچنین جلوه های دنج تری به اتاق می دهد. استفاده از محصولات مدرن در زیباسازی منزل هم نقش مهمی دارد.
در ادامه مطلب قصد داریم تا شمارا با یک نوع مدرن که سقف کناف نام دارد آشنا کنیم.

ساختار سقف کاذب یکپارچه کناف

خیلی ها شاید اصلا ندانند این محصول چیست و میتواند چه کاربردی داشته باشد! در ادامه ما برای شما به صورت تئوری توضیح خواهیم و چند مثال نیز برای شما خواهیم در در اداما با ما همراه باشید.

این محصولات نوعی صفحه روکش دار بوده که روی آن گچی می باشد و به صورتی دیگر میتوان گفت که کناف نوعی نسل جدید گچ محسوب میشوند که در کلیه کارهای ساختمانی جدید به کار میروند. اما چه دلیلی دارد که از این  نوع گچ استفاده شود ؟ بهتر است بدانید که این مدل دارای سرعت اجرای بسیار بالا بوده و نحوه اجرای وسیع تری دارد که به زیباسازی ساختمان ها کمک بسیاری میکند. مزایا کناف سقف

نوآوری و ساخت اولیه این محصول از کشور آلمان بوده که با تکنولوژی آلمان بهترین اجرا را در آن خواهیم داشت. پس تا اینجا دانستید که بهترین نوع و جنس را داراست که ساخت آلمان است. قبل از انتخاب و اجرای مدل اولین چیز مشخص کردن فضایی است که میخواهید سقف آن را کناف کاری کنید بعنوان مثال طرح که برای اتاق خواب است، بدرد حمام نمی خورند.

مزایا و معایب سقف کاذب یکپارچه کناف

معایب

  • بطورکلی در برابر آب مقاومتی ندارد.
  • بدون گچ کاری بر روی سطح آن آسیب می بیند.
  • در برابر ضربه های سنگین مقاومت بالایی ندارند.
  • اگر به صورت غیر استاندارد نصب شود ممکن است باعث سقوط شود.
  • وقتی در جای مرطوب نصب گردد، تحت تاثیر قرار می گیرد و رطوبت موجب بوجود آمدن قارچ می شود.
  • در صورتی که از مصالح با کیفیت مناسب و خوبی استفاده نشود، باعث بوجود آمدن ترک در پوشش می گردد.
  • اگرچه به راحتی و اسانی نصب می شود اما حتما باید متخصصان آن را نصب کنند در غیر این صورت به مشکل بر خواهید خورد

مزایا و معایب سقف کناف

مزایای اجرای سقف یکپارچه کناف

یکی از خصوصیاتی که در سقف یکپارچه کناف مشاهده می شود جلوه زیبای این پوشش ها نسبت به نمونه های دیگر می باشند. در عین حال قیمت مناسب آنها که سبب شده تا خرید کناف سقف لذت بخش تر انجام بگیرد است. همچنین به دلیل اینکه این نوع از پوشش های سقفی قابلیت رنگ پذیری را دارند می توانید با استفاده از رنگ های مختلف آنها را با دیزاین واحد خود مچ کنید.

  • در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا می شوند.
  • قابلیت برداشت و تعمیر بسیار ساده ای دارند.
  • دارای طرح های بسیار متنوع و مختلفی است.
  • می تواند یک پوشش ضد حریق و ضد آب بر سازه باشد.
  • پوشش بسیار خوبی برای مخفی کردن تاسیسات پشت سقف است.
  • در صورت نیاز می توانید به تاسیسات پشت پوشش دسترسی داشته باشید.
  • دارای وزن سبک تری نسبت به دیگر سازه ها دارند و بار زیادی را روی ساختمان وارد نمیکنند.
  • برای واحد هایی که با استاندارد های لرزه نگاری ساخته شده اند گزینه مناسبی هستند.
  • در مدت زمان کوتاهی نصب می شوند همچنین در صورت نیاز به تعمیر نیز، در زمان اندک قابل جایگزینی می باشند.

مدل های سقف کناف

اجرای سقف یکپارچه کناف

همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده می کنید، تیم اجرایی آکس طرح و ساخت نورپردازی با شیار نور خطی در سقف کاذب کی پلاس را طراحی و اجرا کرده اند. انواع نورپردازی ها را می توان روی این سقف طراحی و پیاده سازی نمود. مانند باکس نورمخفی، ایجاد جلوه های ویژه با نصب هالوژن های رنگی و خاص و … شرکت آکس طرح و ساخت مفتخر است که کلیه خدمات سقف کی پلاس و دیوار کناف را با بهترین قیمت و کیفیت به شما عزیزان ارائه دهد.

طرحهای جدید سقف یکپارچه کناف

اجرای کناف سقفی

مدل جدید کناف سقفی

نصب و اجرا سقف کناف در تهران

اجرای سقف های کنفی در ایران

مقایسه گچ و کناف

شاید برایتان سوال پیش بیاید که گچ بهتر است یا کناف ؟ که البته در این باره باید بدانید کناف سقف به دلیل داشتن مزایای بیشتر، بهتر از کچ به شمار می رود و امروزه کاربرد بیشتری نیز در ساخت و ساز دارد. کناف یک متریال به روز می باشد و وزن بسیار سبک تری نسبت به گچ دارد. به همین دلیل جا به جایی و اجرا آن در محل های مختلف بسیار راحت تر از گچ کاری انجام می شود.

طرح جدید سقف های کنافی

پوشش سقفی کناف را می توان در مدت کوتاهی نصب کرد. به همین دلیل هزینه اجرا کمتر می شود و در ضمن این محصولات آلودگی هایی که مصالح سنتی مانند گچ دارند را ندارند. طرح های اجرا شده در سقف یکپارچه کناف بسیار گسترده می باشد و ایجاد باکس های نور مخفی و یا طرح های مختلف دیگر با استفاده از پنل سقفی کناف، کار راحتی می باشد. همچنین هزینه اجرا کناف بسیار مقرون و به صرفه هست و نیاز به نگرانی در باره وجود ندارد.

طرح کناف سقف

طرح کناف سقف

سقف کناف در طرح های بسیار متنوعی قابل اجرا می باشد. انعطاف پذیری بالای سقف یکپارچه کناف موجب گردیده تا در مدت زمان کوتاهی آنها را به طرح های مختلف اجرا کنند. بدین سبب دیزاین های مدرن و یا کلاسیک را برای واحد های مختلف فراهم آورند. از ویژگی تایل سقفی کناف می توان به ایجاد باکس های نور مختلفی اشاره کرد که امروزه در بسیاری از واحد ها مشاهده می شود. باکس های نوری که با استفاده از کناف ایجاد گردیدند به کمک یک نورپردازی مناسب به جلوه بسیار خوبی می رسند.

به صورت کلی تنوع در مدل و طرح های کناف بسیار گسترده می باشند. با استفاده از آن طرح ها می توان به راحتی اشکال هندسی پرکاربرد در سقف مانند دایره، مربع و یا مستطیل را ایجاد کرد. همچنین گاهی از ترکیب این محصولات برای دکور کردن سقف استفاده می شود که این کار نیز گاها می تواند بسیار جالب توجه باشد.

کناف سقف پذیرایی

ضخامت های سقف یکپارچه کناف

همانطور که می دانید، این محصول بر طبق نیاز و محلی که نصب و اجرا می شود می تواند از ضخامت های مختلفی برخوردار باشد. هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود می باشند و در محل ها و محیط های مختلف به کار می روند.

معرفی انواع کناف سقف یکپارچه کناف با ضخامت های مختلف :

ضخامت ۶ میلی متر : این کوچک ترین و کم ترین ضخامت برای اجرای پوشش های کناف می باشد که تنها برای طرح های قوس دار تند و منحنی استفاده می شوند . همچنین این ضخامت در ساخت دیوار و سقف کاربرد و استفاده ای ندارد.

ضخامت های کناف سقف

کناف با ضخامت ۱۰ میلی متر : استفاده و به کار گیری از کناف سقف با ضخامت 10 میلی متر برای طرح های با انحنای زیاد صورت می گیرد. این نمونه هم برای اجرای سقف و دیوار مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ضخامت ۱۲ میلی متر : از این ضخامت می توان برای دیوار های جدا کننده و غیر باربر، کناف های سقف دکوراتیو و کناف پوششی استفاده کرد.

سقف یکپارچه کناف با ضخامت ۱۵ و ۱۸ میلی متر و بالاتر : این نوع محصولات که از ضخامت بالاتری برخوردار هستند دارای مقاومت بسیار خوب و بالایی می باشند. از آنها برای قسمت هایی که احتمال برخورد به اجسام خارجی را دارند استفاده می شود.

4.9/5 - (93 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید