در حال بارگذاری لوگو
تایل آکوستیک چیست؟

تایل آکوستیک چیست؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم تایل آکوستیک چیست؟ انواع و مزایای تایل آکوستیک چیست؟ در سال های اخیر نیاز به استفاده از سقف های کاذب در دکوراسیون داخلی روند افزایشی داشته است. همچنین در بحث دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و ساختمانهای اداری، سقف های کاذب بسیار رایج هستند. تایل های آکوستیک نوعی سقف کاذب هستند که در برابر آلودگی های صوتی مقاوم می باشند و جاذب صدا هستند.

سقف کاذب آکوستیک چیست؟ این صفحات به دلیل هدایت صوت از طریق سوراخ های روی تایل به فضای پشت سقف کاذب، بخشی از امواج صوتی را مستهلک میکنند. علاوه بر این، در صورت استفاده از لایه پشم سنگ در پشت تایل، جذب صوت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. کاربرد اصلی این نوع تایل ها در سقف فضاهایی است که در معرض آلودگی صوتی قرار دارند مثل: سالن های سینما، تالار، سالن مطالعه و فضاهای مسکونی. در صورت داشتن هر گونه سوالی در باره نحوه اجرای سقف کاذب آکوستیک و  یا اعلام موجودی محصولات با تیم کارشناسان ما در تماس باشید.

تایل آکوستیک گچی

متداول ترین نوع در بین تایل ها را می توان تایل گچی دانست که در انواع طرح و شابلون تولید و به عرضه می رسد. تایل گچی در انواع سوراخ دار و پانچ دایره ای که ابعاد دایره ها و فواصل آن ها متفاوت است و این سبک را به چند دسته تقسیم می کند. دسته هایی چون حصیری، مشبک و شطرنجی موجود است و برخی دارای یک لایه آلومینیومی و یا ساده هستند. تایل گچی آکوستیک پانچ مربع رنگ شده کناف مدل ۱۲/۲۵ پانچ مربعی در سقف های کاذب کناف کاربرد دارد. این نوع تایل دارای خاصیت جذب صوت می باشد. سوراخ های روی تایل به شکل مربع هایی است که طول هر ضلع آن ۱۲mm بوده و فاصله مرکز به مرکز این سوراخ ها از یکدیگر ۲۵mm می باشد.

انواع تایل آکوستیک

تایل آکوستیک پوشالی

تایل های پوشالی متشکل از پشم چوب، پودر منیزیت و آب است. استحکام بالایی دارد و مهم ترین قابلیت آن، جهت استفاده در سقف و دیوار می باشد. اصلی ترین مزیت دیگر این تایل ها قابلیت رنگ پذیری تایل های پوشالی است و با این وجود، درصد عایق بودن این نوع تایل چند برابر می شود. این محصول از جمله محصولات “سبز” کاملا طبیعی و صدردرصد قابل بازیافت و عاری از هر گونه مواد افزودنی و شیمیایی می باشد. این تایل های پوشالی استحکام بالایی در برابر ضربات مکانیکی، مقاوم در برابر رطوبت تا 95%، رنگ پذیر و دارای قابلیت جذب صوت هستند و برای آکوستیک نمودن فضاهای ورزشی، سالن های آمفی تئاتر و غیره بسیار مناسب می باشند.

تایل آکوستیک الیاف معدنی

تایل معدنی آکوستیک یکی از پرفروش ترین محصولات برای عایق صوتی دیوارها می باشد. اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این تایل ها، مواد معدنی می باشند. این تایل ها با ضخامت های 12 و 15 میلی متر در بازار موجود می باشد که به نام تایل های مینرال هم معروف هستند. کار اصلی تایل معدنی صداگیر این است که صداهای محیط را به خود جذب کند و از گسترش آن جلوگیری کند. در ابعاد 60*60 و طرح های متفاوتی شبیه به گچ، پارچه و سنگ تولید و قابل عرضه می باشند. مواد اصلی تشکیل دهنده این تایل، الیاف معدنی است.

راک تایل

راک تایل جدیدترین پانل آکوستیک می باشد که در کارخانه بی صداسازان خاورمیانه با الیاف معدنی در رنگ های متنوع تولید می گردد. شرکت بی صداسازان خاورمیانه یک شرکت نوین در زمینه تولید تایل الیاف معدنی با بالاترین کیفیت و نوآوری می باشد که به تازگی شروع به فعالیت نموده است. مواد اولیه به کار رفته در این تایل ها همه قابل بازیافت می باشد. به همین دلیل این محصول دارای استاندارد جهانی ایزو می باشد. شرکت بی صداسازان خاورمیانه زیرمجموعه هلدینگ ساختمانی آکس، با افتخار بهترین تایل های معدنی را به مشتریان محترم خود تقدیم می کند.

انواع تایل آکوستیک

مزایای سقف آکوستیک

  • کاهش آلودگی صوتی: اولین و مهم ترین ویژگی تایل های آکوستیک، عایق بودن آنها در برابر صدا می باشد. اولین ماده تشکیل دهنده این تایل ها مواد معدنی هستند که درصد بالایی از صوت را به خود جذب کرده و مانع از انعکاس آن در محیط می شوند.
  • دیزاین سقف: سقف های کاذب، از جمله سقف های آکوستیک از نصب آسانی برخورد دار هستند. از سقف های آکوستیک می توان در طراحی سقف های سالن های همایش، تئاتر، منازل مسکونی، ادارات و… استفاده کرد و با توجه به تکنیک های متنوع در ساخت این نوع پانل ها می توان آنها را در طرح های متنوعی تولید و عرضه کرد.
  • تنوع طرح بالا: با استفاده از این نوع سقف ها می توان تغییری اساسی در دکوراسیون داخلی به وجود آورد. این سقف ها با طراحی های منحصر بفرد و جذاب دکوراسیون را زیباتر نشان می دهند و جلوه ای متفاوت به آن می بخشند. از قابلیت های ویژه سقف کاذب این است که می توان در آن نورپردازی انجام داد و فضایی دکوراتیو و دلنشین به نمایش گذاشت.
  • انعکاس نور: سقف های کاذب آکوستیک به عنوان یک منعکس کننده نور عمل می کنند، این امر سبب می شود که خانه شما نور بیشتری داشته باشد که در نتیجه هزینه ها کاهش می یابد و همچنین در انرژی نیز صرفه جویی می شود. متاسفانه اکثر افراد فکر می کنند که سقف های آکوستیک فقط برای استودیو های موسیقی، سینماها و یا ادارات استفاده می شود، اما چنین نیست ؛ درست است که در موارد گفته شده سقف آکوستیک کاربرد بیشتری دارد اما بدین گونه نیست و می شود از آن در دیگر مکان ها هم استفاده کنیم. شاید برخی از افراد دوست دارند که خانه شان در آرامش باشد و یا از صدا های مزاحم خسته شده اند.

قیمت سقف کاذب آکوستیک

قیمت سقف کاذب آکوستیک با توجه به نوع تایل مورد استفاده و شرکت و کارخانه تولید کننده متفاوت است. برای مشاهده قیمت های بروز سقف آکوستیک و قیمت سایر انواع سقف کاذب با مشاورین خود در شرکت آکس طرح و ساخت در تماس باشید.

4.9/5 - (15 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید