سقف کاذب عایق

سقف کاذب عایق

سقف کاذب عایق سقف کاذبی است که به عنوان عایق رطوبتی سقف، عایق حرارتی و صوتی عمل می کند. از جمله سقف های کاذبی که هم عایق صوتی، هم عایق رطوبتی و حرارتی است سقف کناف می باشد. سقف کاذب عایق یکی از کاربردی ترین نوع محصولات در ساختمان سازی می باشند. علاوه بر هزینه پایین تری که در اجرای آنها نسبت به محصولات سنتی وجود دارد، مزایای فراوانی نیز دارند که موجب گردیده بسیاری از سازندگان و معماران را به سمت خود بکشاند. یکی از خصوصیاتی که در این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد  عایق بودن در برابر حرارت، برودت و صوت است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی انواع سقف کاذب عایق بپردازیم که کاربرد بسیاری در ساخت و ساز دارند.

گفتنی است که بسیاری از سقف های کاذب با فاصله ای از سازه اصلی نصب می شوند و می توانید در صورتی که از سقف های عایق استفاده نکردید از پوشش های آکوستیکی در فاصله ی موجود استفاده کنید تا سقف شما به مقدار زیادی در برابر عوامل خارجی عایق باشد.

انواع سقف کاذب عایق

با توجه به پیشرفت های موجود در صنایع مختلف امروزه سقف ها را با استفاده از متریال های مختلفی تولید می کنند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برای این که بتوانید بهترین گزینه برای مصرف خود را انتخاب کنید باید با تمام خصوصیات این محصولات آشنا شوید.

خصوصیات انواع سقف کاذب عایق

استفاده از محصولات عایق با توجه به اینکه کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد می تواند در هزینه های ماهانه شما تاثیر به سزایی را داشته باشد. خرید این گونه محصولات بدین سبب بسیار مقرون به صرفه می باشد. در ادامه به بررسی انواع سقف کاذب عایق می پردازیم که می توانند کمک بسیاری در کاهش مصرف انرژی به شما بکنند.

سقف عایق آکوستیک

سقف های آکوستیکی بسیار شناخته شده می باشند و می توان آنها را از بهترین نمونه های عایق صدا به شمار برد. این محصولات را می توان در محل های مسکونی، مدارس، کلاس های درس، سالن اجتماعات، سالن موسیقی و بسیار از مکان های دیگر نصب کرد. معمولا نصب آنها در مدت کوتاهی انجام می گیرد. با اینکه این محصولات نیز عایق حرارتی می باشند. اما می توان برای تقویت آنها از پوشش های خاص مانند پشم شیشه و پشم سنگ برای تکمیل عملکرد بهینه آنها در میان فاصله خالی بین دیوار و تایل های سقف استفاده کنید.

انواع سقف کاذب عایق

این محصولات تنوع بالایی در طرح و مدل دارند و می توان به راحتی آنها را در محل های مختلف با دکوراسیون های متفاوت نصب کنید. هزینه ای که برای خرید این محصولات نیاز دارید بالا نمی باشد و می توان گفت یکی از مقرون به صرفه ترین محصولات موجود در بازار به شمار می روند.

پنل سقفی kplus

محصولات کی پلاس که به تازگی در کشور ایران مورد استفاده قرار می گیرند شباهت زیاد به سقف کاذب کناف دارند. این محصولات از متریال های کم هزینه به شمار می روند که به صورت صورت پنل های آماده قابل خریداری هستند. می توان با استفاده از آنها باکس های مختلف نوری و دیگر بخش های واحد را ایجاد کنید. این محصولات عایق آکوستیی می باشند و می توان گفت برای محل هایی  که نیاز به یک عایق صوتی دارند انتخاب مناسبی به شمار می روند اما سقف کاذب کی پلاس خود، عایق حرارتی نمی باشد ولی می توانید به راحتی از پوشش های عایق در ساختار آن استفاده کنید.

ویژگی سقف کاذب عایق

گفتنی است که این نوع از سقف کاذب عایق در برابر آتش سوزی و حرارت بالا مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان داده است. اجرای این محصولات نیز مانند نمونه های دیگر تایل کاذب در مدت کوتاهی انجام می گیرد. می توان متراژ بالایی از یک بنا را در مدت یک روز با این محصولات پوشش داد.

سقف های پلی وینیل

پی وی سی یکی از سقف های کاذب عایق می باشد که در ساخت و ساز بسیار پرکاربرد است. این پلاستیک را در علاوه بر سقف پی وی سی در بسیاری دیگر از بخش های یک واحد می توانید مشاهده کنید. از خصوصیاتی که این نمونه سقف های دارند عایق بودن در برابر حرارت، برودت و رطوبت است که برای کاهش مصرف انرژی بسیار مناسب می باشد. این محصولات اجرای بسیاری آسانی دارند و گذینه ایده آلی برای نوسازی منزل می باشند.

سقف عایق پی وی سی

تنوع در طرح ها و مدل های این نوع از سقف های کاذب بسیار بالا است. یکی از ویژگی های سقف کاذب عایق قیمت مناسب می باشد که خرید آنها با توجه به طول عمر بالایی که دارند بسیار مقرون به صرفه است. در صورتی که از این محصولات استفاده می کنید باید بدانید که به دلیل وزن پایین مقاوم در برابر زلزله هستند. البته می توانید با توجه به ساختار آنها از انواع نورپردازی در این محصولات استفاده کنید.

مزایای سقف کاذب عایق

با توجه به نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم سقف کاذب عایق می تواند ویژگی های بسیاری داشته باشند. بیشتر این محصولات از میان سقف های کاذب انتخاب شده اند. می توانید نصب آنها را به راحتی و در مدت کوتاهی برای محل های مختلف مسکونی، اداری و یا تجاری انجام دهید. با اینکه نمونه های دیگری از سقف عایق نیز وجود دارد که در ایجا از آنها نام برده نشده می توان گفت محصولات معرفی شده از پرکاربرد ترین نوع سقف های عایق هستند.

مزایای سقف کاذب عایق 

تنوع در طرح و مدل این سقف ها بسیار گسترده می باشد. به گونه ای که موجب گردیده تا به راحتی نیاز هر گونه سلیقه ای را پاسخگو باشند. این سازه ها در بسیاری از محل ها برای بهینه کردن مصرف انرژی مورد استفاده قرار بگیرند.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید