در حال بارگذاری لوگو
عایق صوتی کناف

عایق صوتی کناف

نیاز به عایق ھای صوتی ساختمانی در شھر ھای شلوغ و پرسر و صدای امروز کاملا احساس می شود و شرکت کناف نیز برای حل این مسئله راھکارھای کلیدی را ارائه کرده است. اجرای دیوار آکوستیک و سقف آکوستیک با اجرای عایق صوتی کناف یکی مھم ترین اقدامات در جهت کاھش آلودگی ھای صوتی و افزایش آرامش در ساختمان ھا می باشد.

شرکت آکس طرح و ساخت مفتخر است تا با نیم قرن تجربه در اجرای پروژه ھای عمرانی آمادگی خود را جھت اجرای پروژه ھای شما اعلام کند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از عایق ھای صوتی کناف می پردازیم که امیدواریم اطلاعات مفیدی برای تصمیم گیری و انتخاب شما باشد.

امواج صوتی در آپارتمان

هنگامی که امواج صوتی در آپارتمان ها به دیوار یا سقف برخورد می کند انرژی این آلودگی های صوتی آزار دهنده ، به 3 بخش تقسیم می شود :

  • بخش اول منعکس می شود
  • بخش دوم جذب می شود
  • و بخش دیگر آن از سازه های ساختمان عبور می کند.

حال بیایید راه کارهای کناف برای حل این مسئله را بررسی و ارزیابی کنیم .

اجرای عایق صوتی کناف

یک عایق خوب و مرغوب عایقی است که بتواند حداکثر انرژی را جذب کند و مانع از عبور آن شود. که عایق های صوتی کناف توانایی بالایی در جذب این ارتعاشات دارند. عایق های صوتی شرکت Knauf از بهترین متریال تولید شده و در بازار ایران موجود می باشند و راه کار مناسبی برای جذب صوت و کاهش آلودگی های صوتی در ساختمان ها است.

گروه آکس طرح و ساخت نماینده و عاملیت کناف ایران طرح استفاده از این عایق های صوتی را پیشنهاد می کند. همچنین راه کارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

اجرای عایق های صوتی

عایق صوتی کناف دیوارھای پوششی

یکی از راھکارھای کناف برای افزایش آسایش و ایزوله کردن محیط در برابر آلودگی ھای صوتی استفاده از دیوارھای پوششی کناف است. از مزایای این نوع دیوار کاذب جلوگیری از عبور ارتعاشات صوتی بدون افزایش ضخامت دیوار است. بنابراین میزان سطح مفید بنا با اجرای این نوع دیوار کاھش نخواھد یافت.

استفاده از ديوارھای جدا كننده داخلی و خارجی کناف

این نوع دیوارھای آکوستیک ، دیوارھای غیر باربری ھستند که علاوه عایق بودن در برابر صوت ، برای جداسازی فضاھای داخلی ساختمان از آنھا می توان استفاده کرد.

کف سازی بنا با لایه ھای الیافی عایق

استفاده از لایه ھای الیافی مانند فرش و موکت در کف بنا می تواند بین 13 تا 29 دسیبل از آلودگی ھای صوتی که در ساختمان ھا بر اثر تردد به وجود می آید را کاھش دھد.

عایق صوتی کف شناور

شما به کمک کف ھای شناور کناف می توانید تا 29 دسیبل از صداھای مزاحم در بنا را کاھش دھید. در این روش با استفاده از لایه ھای الیافی یا کشسان
در سقف زیرین ھر طبقه ساختمان را عایق کاری می کنند.

استفاده از سقف ھای کاذب کناف

اجرای سقف کاذب در زیر سقف اصلی می تواند نقش مھمی در کاھش صداھای کوبه ای داشته باشد. و استفاده از عایق ھای صوتی در بین دو سقف نیز می تواند میزان بیشتری از صدا را کاھش دھد.

نکته جالب توجه در سقف ھای کاذب تنوع در طرح و رنگ آن است و به طور کلی به دو نوع سقف ھای یکپارچه و سقف ھای مشبک تقسیم می شوند.

استفاده از سقف ھای کاذب با قابلیت جذب صوت

استفاده از سقف ھای کاذب مشبک (تایل ھای با قابلیت جذب صوت بالا) راھکار ویژه کناف کاھش آلودگی ھای صوتی است که در سینماھا، استودیوھا سالن ھای اجتماعات، بانک ھا و ادارات بزرگ استفاده می شود.

این تایل ھا در 3 نوع گچی ، معدنی و پشم چوب تولید می شوند. برای اطلاعات بیشتر بخش تایل و سقف ھای آکوستیک را مطالعه بفرمایید.

اجرای عایق صوتی ساختمانی کناف

یکی از خدمات قابل ارائه توسط این مجموعه اجرا و نصب عایق صوتی کناف در ساختمان ها می باشد. جهت استعلام هزینه اجرای عایق های صوتی و بررسی و مشاوره حضوری می توانید با دفاتر این مجموعه تماس گرفته و از خدمات شرکت آکس کناف بهره مند شوید. این مجموعه در زمینه فروش کناف و اجرای انواع پانل کناف در خدمت شما عزیزان می باشد.

4.8/5 - (50 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید