عایق کاری سقف ساختمان

عایق کاری سقف ساختمان

عایق کاری سقف ساختمان یکی از مواردی است که می توان با استفاده از آن در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. عایق کردن واحد می توان علاوه بر کاهش هزینه های ناشی از مصرف بی رویه انرژی مزایا بسیار دیگری نیز برای شما داشته باشد. در بسیاری از واحد ها به دلیل عدم استفاده از مصالح نامرغوب سقف ها نیاز به بازسازی پیدا می کنند. در برخی از موارد استفاده از عایق های سقفی به دلیل نوسازی واحد می باشد و گاها نیز افراد مجبور به انجام آن می شوند.

از مشکلاتی که ممکن است در سقف ها به وجود بیاید نم دادن آنها است که باعث می شود تا بوی نامطبوعی در محل پراکنده شود. همچنین معمولا ظاهر سقف را نیز عوض کرده و جلوه بنا را از بین می برد. استفاده از سقف کاذب یکی از بهترین گزینه ها برای عایق بندی سقف در داخل واحد است و البته در صورتی که می خواهید سقف های خود را در برابر عواملی مانند حرارت، برودت، نم و صدا عایق کنید، بهتر است تا از پوشش های مخصوص این کار استفاده کرده و فعالیت خود را کاملا استاندارد انجام دهید.

انواع عایق سقف

معمولا از مواد عایق را به 4 دسته کلی تقسیم می کنند که از هر یک می توانید نسبت به نیاز خود برای واحد های مورد نظر استفاده کنید.

انواع عایق سقف

  1. عایق صوتی : یکی از پرمصرف ترین نوع عایق ها صوتی می باشد که امروزه در بسیاری از واحد های مسکونی  و یا اداری کاربرد دارد. این محصولات از ورود امواج صوتی جلوگیری کرده و یا آنها را به حداقل می رسانند.
  2. عایق حرارتی : عایق های حرارتی نه تنها در روز های سرد بلکه در روز های گرم زمستانی نیز می توانند به مقدار زیادی هوای داخل را نگهداری کنند و اینگونه از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری به عمل بیاورند. از این نوع عایق ها می توان در شهر های سردسیر و یا شهرهای گرمسیر استفاده کرد.
  3. عایق رطوبتی : رطوبت یکی دیگر از عوامل مزاحم می باشد که علاوه بر آب و هوای مرطوب در بسیاری از واحد های مسکونی نیز کاربرد دارد. این نوع از محصولات می توانند به راحتی از ورود رطوبت به سازه جلوگیری کنند.
  4. عایق آتش : از این نوع عایق ها نیز در محل هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد مانند اتاق های سرور به مقدار زیاد استفاده می شود و در برابر حرارت بالا مقاوم می باشند.

متریال های عایق کاری سقف ساختمان

سقف ساختمان ها را می توانید با استفاده از متریال های مختلفی عایق بندی کنید. هر یک از این متریال ها می توانند برای یک یا چندین عامل خاص عایق باشند. موادی که می توانید با استفاده از آنها عایق کاری سقف ساختمان خود را انجام دهید عبارتند از :

متریال های عایق کاری سقف ساختمان

  • پشم شیشه
  • پشم سنگ
  • فوم الاستومری، پلی استایرن و پلی یورتان
  • ایزوگام
  • عایق ایزوپل
  • آرت فلکس
  • رنگ نانو
  • رنگ عایق حرارتی
  • یونولیت
  • فوم شانه تخمه مرغی
  • رزین ملامین
  • فایبرگلاس
  • قیر
  • قطران

همانطور که مشاهده می کنید متریال هایی که در عایق بندی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار گسترده هستند و باید بر اساس نیاز از آنها استفاده کرد.

روش های عایق بندی سقف

مرسوم ترین روش ها برای عایق کاری سقف ساختمان، استفاده از عایق پتویی، فومی و یا اسپری می باشد. هر یک را در ادامه برای شما شرح داده ایم :

روش های عایق بندی سقف

 

عایق بندی به روش پتویی

عایق هایی پتویی دوخته شده از متریال هایی مانند پشم سن می باشند و می توان از انها در دمای بالا (حدود 800 درجه) نیز استفاده کرد. ساختار این نوع از موارد عایق با استفاده از پوشش های کاغذی و یا فلزی ایجاد شده است. این عایق ها انعطاف پذیری بالایی که دارند باعث شده تا بتوان به راحتی آنها را در محل های مختلفی نصب کرد.

در این پوشش ها جذب صوت به مقدار زیادی صورت می گیرد و همچنین در برابر خوردگی و مواد شیمیایی بسیار مقاوم می باشند. نصب و اجرای این محصولات با سرعت بالا انجام می گیرد و هزینه پایانی آنها نیز مقرون و به صرفه می باشد.

عایق کاری فومی

این نوع از عایق ها نیز بسیار پرکاربرد میباشد و میتوان آنها را در محل های مختلفی استفاده کنید. متریال های به کار رفته در این محصولات از پلی استایرن و پلی اورتان می باشد که باعث شده تا مزایای بسیاری برای آنها به وجود بیاید.

عایق بندی با اسپری

اسپری ها بهترین راه برای استفاده از انواع عایق ها هستند و عایق کاری سقف ساختمان با استفاده از این نوع پوشش ها بسیار راحت می باشد. انواع مختلفی از فوم ها مانند، پلی یورتان، سودال و پلی اورتان وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها به راحتی سقف واحد خود را عایق کنید. با استفاده از این مواد نیز می توان برای سقف خود یک عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی مناسب در دسترس داشته باشید.

عوامل تاثیر گذار بر عایق کاری سقف ساختمان

عوامل تاثیر گذار بر عایق کاری سقف ساختمان

عوامل مختلفی می تواند بر روی عایق کاری تاثیر داشته باشد که از جمله آنها می توان به نوع آب و هوا، طراحی سقف و شرایط آب و هوایی منطقه اشاره کرد. هر یک از آنها می تواند بر روی متریال مورد استفاده نیز تاثیر گذار باشد.

در آخر باید بگویم که اگر قصد نوسازی داخلی واحد خود را دارید بهتر است تا از متریال های جدید مانند کی پلاس که ویژگی های بسیاری دارد استفاده کنید. فروش kplus در نمایندگی آکس طرح و ساخت انجام می شود و می توانید همین حالا با برقراری ارتباط با پشتیبانان ما از قیمت این محصولات با خبر شوید.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید