اطلاعات پروژه
  • دسته : تجاری, ورزشی
جزییات پروژه

سقف کاذب یکی از شاخه های رشته معماری است که برای پوشش سقف اصلی به کار می رود و در مدت زمان کمی جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد. سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که از محبوب ترین و پرکاربردترین آن ها می توان به سقف فلزی، سقف کناف، سقف کشسان، سقف پی وی سی و سقف شبکه اشاره نمود.

جزئیات بیشتر پروژه

سقف کاذب استخر

سقف کاذب استخر با انواع متریال کاذب قابل طراحی و اجرا می باشد. اجرای متریال های کاذب سبب پوشش دهی مصالح اصلی می شوند و جلوه دنج تری به فضای داخلی استخر می دهد. طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین عوامل در زیباسازی فضای داخلی است.

ساختار سقف کاذب استخر

سقف کاذب یکی از شاخه ه ای رشته معماری است که برای پوشش سقف اصلی به کار می رود و در مدت زمان کمی جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد. این سازه می‌تواند به‌صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی‌وی‌سی، شیشه‌ای، آهنی، ورق‌های فلزی روکش‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به‌صورت واحد و یا با هم را داراست. حضور این سقف در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می‌برد و این، یکی از ویژگی‌های این رشتهٔ ساختمانی نیز هست.

نصب و اجرای سقف استخر

سقف کاذب به سقف اصلی و دیوارهای اطراف متصل می گردد و سازه اصلی بار آن را تحمل می کند. این سازه برای عایق نمودن سقف در برابر صدا و حرارت، اجرای نورپردازی های دکوراتیو و پوشش سیم های تاسیسات کاربرد دارد. در اکثر خانه های امروزی می توان نمونه های مختلف آن را مشاهده کرد. این سقف ارتفاع اتاق را کاهش می دهد، به همین منظور برای جلوگیری از ایجاد فضایی محدود و تنگ آن را لزوما دیوار به دیوار اجرا نمی کنند.

امروزه با خلق ایده های جدید، طرح های متنوعی برای این سقف ارائه می شود که می توان با توجه به سلیقه و دکوراسیون مورد نظر آن ها را انتخاب نمود. طراحی سقف های کاذب از جمله جذاب ترین موضوعات در معماری می باشد. با استفاده از این نوع سقف ها می توان تغییری اساسی در دکوراسیون داخلی به وجود آورد. این سقف ها با طراحی های منحصر بفرد و جذاب دکوراسیون را زیباتر نشان می دهند و جلوه ای متفاوت به آن می بخشند. از قابلیت های ویژه سقف های کاذب این است که می توان در آن نورپردازی انجام داد و فضایی دکوراتیو و دلنشین به نمایش گذاشت.

انواع سقف کاذب مناسب برای استخر

سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که از محبوب ترین و پرکاربردترین آن ها می توان به سقف آسمان مجازی، سقف کناف، سقف کشسان، سقف پی وی سی و سقف شبکه اشاره نمود. با هر کدام از این مدلها می توان سقف کاذب استخر را پوشش داد و تغییر زیادی در جلوه و زیبایی آن ایجاد نمود.

ویژگی ها و مزایای سقف کاذب

  • سقف کاذب قابلیت جا به جایی دارد و هزینه اجرای آن در مقایسه با تعمیر و بازسازی سقف اصلی ارزان تر خواهد بود.
  • این سقف نقش بسیاری در جذب صدا دارد بنابراین از انتقال سر و صدا بین طبقات جلوگیری می کند.
  • تعمیر سازه کاذب آسان است.
  • این سقف لوله ها و سیم کشی های رد شده در سقف اصلی را پوشش می دهد.
  • اجرای سازه کاذب نقش بسزایی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد؛ زیرا از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کند.
  • با استفاده از سازه کاذب می توان نورپردازی های بسیار زیبا در فضای مورد نظر اجرا نمود.
  • اگر سازه کاذب درست اجرا شود، می تواند مصرف سوخت در ساختمان را به حداقل برساند.
  • نصب عایق های حرارتی و اجرای سازه کاذب بدون هیچ نوع درز می تواند انتقال حرارت را کاهش دهد.
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید