در حال بارگذاری لوگو
نظارت بر اجرا

نظارت بر اجرا

نظارت بر اجرا به صورت مستمر و دقیق امری بسیار مهم در فرآیند اجرایی ساخت و ساز می باشد. نظارت مناسب و دقیق، پروژه را در زمان مورد نظر و با هزینه بهینه به اتمام می رساند. افزایش ایمنی و کنترل کیفی انواع پروژه های عمرانی بر عهده مهندس ناظر ساختمان می باشد. با توجه به وجود پیچیدگی های فنی و حقوقی در نظارت ساختمان، بی تردید برای مهندسانی که با خطرات موضوع آشنایی ندارند و مهندسان جوانی که پس از دریافت پروانه اشتغال وارد این حرفه می شوند ممکن است تبعات نامناسبی داشته باشد، لذا با افزایش سطح آگاهی مهندسان و کسب تجربه فنی لازم قبل از قبول مسئولیت مهم و سنگین نظارت، می توان راهی پیدا کرد تا علاوه بر ارتقای کیفیت فنی ساختمان ها، از فشارها و تنگناهای قانونی و عرفی آنان بکاهیم تا با مصونیت بیشتر و اطمینان خاطر به ارائه خدمات مهندسی بپردازند. انجام تمام پروژه‌های ساختمانی نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد زیرا برای به انجام رساندن پروژه باید مراحل تخصصی زیادی را طی کرد. اشخاص حقیقی یا حقوقی که طراحی، نظارت بر اجرا ی ساخت و ساز را بر عهده دارند با تکیه بر علم و دانش خود مراحل مختلف پروژه که شامل انعقاد قرارداد طراحی، نظارت و اجرا است را با کمک افراد متخصص از سر می ­گذرانند.

 نظارت کامل بر اجرای صفر تا صد پروژه های ساختمانی

نظارت کامل بر اجرا صفر تا صد پروژه های ساختمانی

شرکت آکس طرح و ساخت پروژه های اجرایی و پیمانکاری خود را با رعایت استانداردهای فنی واجرایی با همکاری مهندسان مجرب در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان اجرا  می نماید. هر ساختمان دارای فضاهای مختلفی است که هرکدام از عناصری مانند سقف ها، دیوارها، کف ها، پله ها، درها و… تشکیل شده و شامل اجزاء و مصالح مختلفی است. تنها با طراحی دقیق و سازمان دهی درست اجزاست که می توان کارآیی، دوام و زیبایی ساختمان را تأمین کرد و با هدف کمترین هزینه و انرژی، احداث و بهره برداری دراز مدت از بنا را عملی نمود.

تیم اجرایی شرکت آکس طرح و ساخت

شرکت آکس طرح و ساخت برای اجرای پروژه های با کیفیت، زیبا و بادوام  با جمع آوری اطلاعات کافی در مورد جزییات اجرایی یک ساختمان، حجم مصالح مصرفی، میزان هزینه و نیروی کار مورد نیاز، تصمیم گیری و برنامه ریزی درستی انجام می دهد. ایجاد هماهنگی بین نقشه های سازه، تاسیسات و معماری از مسائل بسیار مهم در روند تهیه نقشه های ساختمانی است که این کار را شرکت آکس طرح و ساخت برای شما با برنامه ریزان و مجریان مجرب انجام می دهد. نظارت يكی از عوامل موثر بر افزايش دقت اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی می باشد. يكی از راهكارهای عملی نمودن موضوع نظارت و ارزشیابی، استفاده از ناظر در پروژه است. لذا به منظور دستيابی به اين مهم، شرکت آکس طرح و ساخت با داشتن کارشناسان مجرب شما را در این امر یاری می نماید. با کارشناسان خود در شرکت آکس طرح و ساخت تماس بگیرید.

دارای گواهی نامه های معتبر

شرکت آکس دارای گواهینامه ISO 9001:2000 از شرکت URS انگلیس گواهی تایید صلاحیت فنی از وزارت کار در زمینه های خدمات نیروی انسانی، تامین نگهداری و تعمیر تاسیسات، گواهی مجری درجه یک گازرسانی از سازمان نظام مهندسی و دارای صلاحیت پیمانکاری و رتبه 3 ساختمان و 4 تأسیسات از سازمان برنامه و بودجه می باشد.

بازدید اولیه در پروژه های دکوراسیون داخلی در محل پروژه با حضور کارفرما و برای شفاف سازی درخواستها و نیازهای کارفرما صورت می‌پذیرد. در این مرحله کلیات مورد نیاز کارفرما بررسی می‌شود. این نیازها براساس کاربری فضای داخلی می‌تواند متفاوت باشد. بخش بندی و جداسازی فضاها، تغییرات نور، رنگ و چیدمان، مسائل امنیتی و کاربردی براساس اینکه فضا اداری، تجاری، مسکونی و یا آموزشی باشد متفاوت است.
پس از توافق در خصوص مسائل مربوط به هزینه‌های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، قراردادی، زمان بندی و بودجه بندی، مرحله بعدی پروژه آغاز می‌شود. عقد قرارداد پس از بازدید اولیه و به صورت‌های متفاوتی بسته می‌شود. طراحی، نظارت و اجرا، هر یک به تنهایی می‌تواند قرارداد جداگانه‌ای داشته باشد. البته معمولا هر سه مورد به صورت یک قرارداد واحد توافق می‌شوند. قرارداد اجرای دکوراسیون داخلی می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند مدیریت پیمان، EPC، مشاوره و … به انجام برسد.

مشاهده و بررسی دقیق در پروژه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی شامل ابعاد و اندازه‌های محل، درها، پنجره ها، برق، تاسیسات و همچنین وضعیت ستون‌ها و دیوارهای داخلی جهت بررسی امکان تخریب و یا تغییر بسیار مهم است. محدودیت‌ها و اجبارهای پروژه، مورد توجه واقع می‌شود و تغییرات اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای یک تصمیم و انتخاب مناسب اطلاعات دقیق هر یک از موارد فوق دارای اهمیت است و هرچه طراح در این مرحله با دقت بیشتر، برداشت مناسبی از فضا داشته باشد، طرح اجرا شده به خواسته‌های کارفرما نزدیک‌تر خواهد بود.

برای رسیدن به طرح نهایی، همکاری کارفرما و تمام کسانی که از فضای پروژه استفاده خواهند کرد مورد نیاز است. این مرحله از پروژه اساسی‌ترین بخشی است که در نهایت موجب رضایت خاطر کاربر خواهد شد. نظرات کاربرها برای طراح، شرایط و نحوه طراحی مواردی مانند نور، رنگ و حتی اندازه و شکل فضای داخلی را مشخص می‌کند. هرچه در این مرحله از طراحی جزئیات و توضیحات بیشتری از طرف کارفرما به طراح ارائه شود، این امکان را به طراح دکوراسیون داخلی می‌دهد که با ظرافت بیشتری جزئیات طراحی را مدنظر قرار دهد.
تمام موارد طرح از جمله : مدرن و یا کلاسیک بودن طرح، متریال مورد استفاده، رنگ‌ها، نورپردازی و غیره، کاملا بستگی به سلیقه کارفرما دارد و طراح می‌بایست با آگاهی کامل از نظرات، سلایق، نیازها و الزامات کارفرما طرح پیشنهادی خود را ارائه نماید.طراح در این مرحله مشاوره فنی لازم را به کارفرما ارائه می دهد. در واقع طراحی و دکوراسیون داخلی مناسب حاصل تعاملات بین کارفرما و طراح است، اعلام دقیق نیازها از طرف کارفرما و ارائه مشاوره فنی درست از طرف طراح دکوراسیون داخلی ضامن کیفیت مطلوب کار اجرا شده خواهد بود.

در نهایت پس از جمع بندی نیازهای کارفرما، مسائل فنی، محدودیت‌های پروژه و تمام مسائلی که در طراحی تاثیر گذارند، جانمایی نهایی انجام شده و طرح نهایی آماده می‌شود. در این مرحله طرحی که تهیه شده است به کارفرما ارائه می‌گردد. کارفرما با مشاهده طرح می‌تواند به صورت دقیق‌تر جزئیات را مورد بررسی قرار داده و تغییرات احتمالی که روی طرح می‌خواهد را اعلام نماید. براساس طرح‌های ارائه شده در مرحله قبل و درخواست‌های احتمالی کارفرما، طرح نهایی شده تهیه و به تایید کارفرما می‌رسد. تمام جزئیات طراحی در این مرحله با کارفرما به صورت کاملا مشخص از ابعاد و اندازه‌ها، نوع و برند محصولات مورد استفاده و مسائل مالی و هزینه‌ها صورتجلسه شده و توافق می‌شود.

برنامه زمان بندی براساس طرح تایید شده از طرف کارفرما تهیه می‌شود که شامل جزییات نصب و اجرا و مشخص کردن متریال‌های مورد استفاده است. با توجه به طراحی انجام شده برنامه زمان بندی تهیه و نصب متریال‌های مختلف چیدمان می‌شود، به صورتی که در حداقل زمان ممکن و براساس اولویت‌ها عملیات اجرایی انجام شود. ظرافت و کیفیت کار اجرا شده کاملا به دقت و صحت طرح نهایی بستگی دارد. همچنین انجام به موقع و در زمان مقرر اجرای دکوراسیون داخلی به درستی برنامه زمان بندی بستگی دارد.

اجرای یک پروژه دکوراسیون داخلی زمانی موفقیت آمیز محسوب می‌شود که تا حداکثر امکان، نزدیک به طرح نهایی انجام شده باشد. سرعت، دقت و کیفیت اجرا به مهارت اکیپ‌های اجرایی، نظارت مناسب و انجام به موقع هریک از عملیات بستگی دارد. همچنین همراهی و هماهنگی کارفرما در انجام درست عملیات اجرایی مورد نیاز است، به شکلی که تیم‌های اجرایی با تمرکز کامل بتوانند وظایف خود را در زمان مقرر انجام دهند. در پروژه‌هایی که طراحی، نظارت و اجرا به وسیله یک تیم واحد انجام می‌شود، مسائل غیر منتظره‌ای که موجب تغییر در اجرای طرح شود، کمتر به وجود می‌آید. طراح از زمان بررسی اولیه تا زمان تحویل پروژه طراحی داخلی، مسئولیت کامل را عهده دار است، بنابراین کار نهایی تحویل شده به کارفرما در هماهنگی کامل با خواسته‌ها و نیازهای کارفرما و مطابق با طرح‌ نهایی ارائه شده خواهد بود.
طراحی و دکوراسیون داخلی علاوه بر اینکه یک کار کارمندی محسوب می شود، شاخه‌ای از هنر است. استفاده بهینه از فضاها، رنگ‌ها، چیدمان، نور و … حاصل دانش فنی طراح و دکوراسیون داخلی بعلاوه ذوق و سلیقه هنری اوست.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

کلمات کلیدی را وارد نمایید