دکوراسیون داخلی خانه

دکوراسیون داخلی خانه

در این مقاله می خواهیم تاثیر اجرای صحیح دکوراسیون داخلی را بر بزرگنمایی خانه توضیح دهیم.

در سالهای اخیر با توجه به بالا رفتن جمعیت و افزایش قیمت مسکن، گرایش به زندگی در آپارتمان افزایش چشمگیری داشته است و سبک سنتی زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است. فضای آپارتمان ها معمولا محدود است و ابعاد و مساحت پایینی دارد در حالی که همه ما علاقه مند هستیم که در یک فضای دلباز زندگی کنیم و این مسئله عامل وجود نارضایتی برای ساکنین این خانه هاست که در اینجا ما سعی داریم نکات بسیار کاربردی و اصولی را در جهت بزرگتر جلوه دادن فضاهای زندگیتان برای شما مطرح کنیم با ما همراه باشید.

با این ترفندهای فنی دکوراسیون داخلی، فضای خانه را بزرگتر نشان دهیم:

با این ترفندهای فنی دکوراسیون داخلی، فضای خانه را بزرگتر نشان دهیم:

1. از رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

اولین و مهم ترین عامل موثر در جلوه بزرگ نمایی فضا، استفاده از تناژ رنگهای روشن است. این نکته در انتخاب رنگ مبلمان، کف، دیوارها و همینطور سقف اهمیت بسزایی دارد. به طور کلی رنگ‌های تیره، تمایل به جذب نور داشته و سبب کوچک تر جلوه دادن فضا می‌شوند. اگر به رنگ های تیره یا متفاوت علاقه مند هستید می توانید از آنها در کوسن ها، اکسسوری ها و یا تابلوها استفاده کنید. بهترین تناژ رنگی برای فضاهای کوچک رنگ های، سفید، کرم، خاکستری و آبی کم رنگ  است.

اجرای کناف سقف و دیوار کناف از بهترین گزینه ها برای طراحی و دکور خانه شما می باشد. اگر قسمتی از سقف منزل تان فرسوده می باشد و یا نقص دارد، کناف ها می توانند این نقص ها را بپوشانند. علاوه بر این ها زیبایی را نیز به آن قسمت ببخشند. از مزایای سقف کاذب کناف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اجرای سقف کاذب کناف چه مزیت هایی دارد؟

  • طراحی دکوراسیونی خاص و لوکس برای فضای منزل
  • مقرون به صرفه تر بودن نسبت به رابیتس های سقف کاذب و گچ
  • سبک بودن، انعطاف پذیری بالا، افزایش سرعت کار و قابل ساخت در اندازه های گوناگون، حتی اندازه هایی که با گچ ساخته نمی شوند
  • دو چندان کردن فضای خانه و در عین حال افزایش استحکام
  • ارائه در انواع مختلف و طرح های دلخواه

1. از رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید.

2. استفاده از آیینه های بزرگ

آینه ها این قابلیت را دارند که توهم عمق و فضا ایجاد کنند، بنابراین می توانند به بزرگتر نمایی یک اتاق کوچک کمک کنند. درضمن یک ویژگی طراحی فوق العاده همه کاره هستند که در عین به نور رسانی حداکثر و تقویت حس فضا، جذابیت آنی را اضافه می کنند. آئینه ها عناصر جاودانه و بسیار مهم در طراحی داخلی هستند. یک آینه تمام قد که به دیوار تکیه داده شده است، یک عنصر تزئینی عالی برای استفاده در یک فضای کوچک است. همینطور آئینه ها برای نقاط باریک مانند راهروها نیز عالی هستند.

3. پرده های بلند نصب کنید

نصب پرده ها در فضاهای مسکونی مخصوصا فضای نشیمن، عامل بسیار مهمی هستند و مو جب می شوند که به فضا شخصیت ببخشند. پرده های بلند تا روی زمین موجب نمای بلند تر دیوار و سقف می شود. یک نکته بسیار مهم و اساسی در انتخاب پرده، طرح و رنگ انتخابی است که بهتر است برای محیط های کوچک، حتما پرده هایی با طرح های ساده و رنگ روشن نصب کنید.

4. انتخاب مبلمان پایه کوتاه و کم حجم

انتخاب مبلمان برای فضاهای کوچک باید بسیار هوشمندانه صورت پذیرد به این دلیل که عامل بسیار مهمی در کیفیت فضایی هستند. بهتر است مبلمان را از نوعی انتخاب کنیم که پایه های کوتاهی داشته باشد. انواع مختلف مبل های تاشو هم مناسب استفاده در این نوع فضاها هستند.

5. کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه

پوشش کف هر چقدر ساده تر و بدون طرح و رنگ روشن تری باشد ما را به هدف خود نزدیک تر می کند. استفاده از سنگ یا سرامیک با رنگ روشن و طرح ملایم، بهتر از کف پارکت با بافت درشت یا موکت‌هایی با پرز بلند و تیره است.

Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید