راهنمای خرید سقف کاذب

راهنمای خرید سقف کاذب

راهنمای خرید و نصب سقف کاذب

سقف کاذب از متریال‌های متنوعی تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند و قیمت و نحوه اجرای آنها متفاوت است. سقف کاذب پوششی غیر باربر است که پس از سقف سازه‌ای نصب می‌شود و نقش مهمی در معماری داخلی دارد.

مزایای سقف کاذب:

  • پوشاندن تأسیسات زیر سقف اصلی
  • آکوستیک کردن فضا
  • ایجاد حجم‌های دکوراتیو
  • جلوگیری از رطوبت و اتلاف دما
  • بستر نورپردازی مدرن
  • زیبایی و جلوه‌های ویژه به ساختمان

چرا سقف کاذب؟

اهمیت سقف کاذب در طراحی داخلی

در طول روز، بسیاری از ما زمان زیادی را زیر سقف‌ها می‌گذرانیم. بنابراین، کیفیت و طراحی داخلی تأثیر زیادی بر عملکرد فیزیکی و وضعیت روانی ما دارد. یکی از چالش‌های اصلی در ساخت و ساز، انتخاب سقف کاذب مناسب است که دارای مزایا و کاربردهای متعدد باشد.

دلایل محبوبیت سقف کاذب:

  • سبکی و انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به متریال‌های قدیمی
  • طراحی و اجرای آسان
  • کارآمدی و محبوبیت بالا در ساخت و ساز

با استفاده از راهنمای خرید سقف کاذب از کارشناسان مجموعه آکس، می‌توانید به طراحی داخلی ایده‌آل خود دست یابید.

جنس سقف کاذب از چه متریال هایی می باشد؟

امروزه سقف کاذب یکی از شاخه های رشته معماری است و در مدت زمان کمی جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد. این سازه می‌تواند به‌صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی‌وی‌سی، شیشه‌ای، آهنی، ورق‌های فلزی روکش‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به‌صورت واحد و یا با هم را داراست. حضور این سقف در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می‌برد و این، یکی از ویژگی‌های این رشتهٔ ساختمانی نیز هست.

مزایا و معایب سقف کاذب

  • سقف کاذب قابلیت جا به جایی دارد و هزینه اجرای آن در مقایسه با تعمیر و بازسازی سقف اصلی ارزان تر خواهد بود.
  • این سقف نقش بسیاری در جذب صدا دارد بنابراین از انتقال سر و صدا بین طبقات جلوگیری می کند.
  • تعمیر سازه کاذب آسان است.
  • این سقف لوله ها و سیم کشی های رد شده در سقف اصلی را پوشش می دهد.
  • اجرای سازه کاذب نقش بسزایی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد؛ زیرا از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کند.
  • با استفاده از سازه کاذب می توان نورپردازی های بسیار زیبا در فضای مورد نظر اجرا نمود.
  • اگر سازه کاذب درست اجرا شود، می تواند مصرف سوخت در ساختمان را به حداقل برساند.
  • نصب عایق های حرارتی و اجرای سازه کاذب بدون هیچ نوع درز می تواند انتقال حرارت را کاهش دهد.

آشنایی با معایب جهت راهنمای خرید سقف کاذب

از معایب سقف کاذب به دو مورد می توان اشاره نمود :یکی اینکه سقف کاذب ارتفاع اتاق را کمی کاهش می دهد، زیرا در زیر سقف اصلی نصب می شود. مورد دوم هم مقاومت و استحکام این سقف مانند سقف اصلی نیست و در برابر حوادث طبیعی امکان تخریب آن وجود دارد. برای راهنمای خرید سقف  کاذب با کارشناسان خود در آکس طرح و ساخت تماس بگیرید.

نحوه قیمت گذاری اجرای سقف کاذب

نحوه قیمت گذاری اجرای سقف کاذب

تنوع زیاد مصالح و نوع اجرای سقف کاذب، مزید برعلت شده که در بازار ساختمان، اختلاف قیمت فراوانی وجود داشته باشد. متاسفانه مانند سایر صنف های اقتصادی و اجرایی در صنعت ساختمان نیز افراد مبتدی و تازه کار هستند که با قیمت گذاری نامناسب، کارفرما را به سمت بدبینی و بیراهه هدایت می کنند. زمانی که کارفرما جهت بررسی و برآورد هزینه سقف کاذب با شرکت های معتبر ارتباط برقرار می کند، امکان ضرر از لحاظ هزینه، اجرا و کیفیت به حداقل می رسد.

برآورد هزینه نهایی

سپس کارفرما به طور مستقیم با کارشناس مربوطه وارد تعامل و بررسی می گردد. کارشناس متخصص با بررسی دقیق که شامل خواسته کارفرما، کاربری، محل اجرا، استاندارد اجرا و موارد متعدد دیگر می شود، هزینه را بین 95 تا 100 درصد نزدیک به هزینه نهایی اتمام پروژه برآورد می کند. قیمت سقف های کاذب با توجه به زیرسازی، مصالح، صفحات پوششی و در نهایت نمای سقف کاذب تعیین می گردد. موارد دیگری چون محل اجرا، ارتفاع، سختی کار، مدت زمان و … بر قیمت گذاری تاثیر مستقیم دارند.

در بحث قیمت گذاری 70 درصد برای تهیه مصالح و سی درصد برای هزینه اجرا محاسبه می گردد. لازم به توضیح است که در بین فعالان، پیمانکاران، شرکت ها، نیروهای اجرایی و حتی تارگت ها و دفترچه های رسمی قیمت گذاری برخی عملیات ها و تامین مصالح به صورت متری محاسبه نمی گردد و با توجه به مصالح مصرفی و اجرت نیروی اجرا، قیمت سقف کاذب تعیین می گردد.

برای نمونه سقف کاذب سرویس یا حمام به ابعاد 2 تا 5 مترمربع در هیچ مصالح و اجرایی به صورت متری محاسبه قیمت نمی شود. معمولا در عرف صنف های ساختمانی، مصالح و اجرا تا 30 مترمربع به صورت توافقی برآورد قیمت و هزینه می گردد. در ضمن تمامی خدمات تخصصی تامین مصالح و اجرای سقف های کاذب از ابتدا تا انتها در مجموعه قابل انجام می باشد.

برای کسب راهنمای خرید سقف کاذب، بهره مندی از مشاوره رایگان و بازدید از محل پروژه با کارشناسان شرکت آکس طرح و ساخت در ارتباط باشید. لیست قیمت سقف کاذب را با یک تماس در دست خواهید داشت.

خرید، طراحی و اجرای انواع سقف کاذب از شرکت آکس طرح و ساخت

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده پخش، فروش و اجرای محصولات شرکت کی پلاس (کناف) مفتخر است در خدمت مشتریان گرامی باشد. این شرکت دارای گواهینامه ISO 9001:2000 از شرکت URS انگلیس گواهی تایید صلاحیت فنی از وزارت کار در زمینه های خدمات نیروی انسانی، تامین نگهداری و تعمیر تاسیسات، گواهی مجری درجه یک گازرسانی از سازمان نظام مهندسی و دارای صلاحیت پیمانکاری و رتبه 3 ساختمان و 4 تاسیسات از سازمان برنامه و بودجه می باشد. برای بهره مندی از راهنمای خرید سقف کاذب، مشاوره رایگان و سایر خدمات با کارشناسان مجرب آکس تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره شرکت آکس طرح و ساخت کلیک نمایید.

Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید