در حال بارگذاری لوگو
سقف کاذب نسوز

سقف کاذب نسوز

سقف کاذب نسوز یا به  اصطلاح سقف کاذب ضد حریق، سقف شما را در مقابل حریق و آتش سوزی بیمه می کند. پانل کناف FR حرارت هزار درجه سانتی گراد را تا حدود 2 الی 3 ساعت با توجه به نوع FR آن تحمل می کند. علاوه بر پانل های کناف، تایل های الیاف معدنی نیز در مقابل حریق و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.

کاربرد سقف کاذب ضدحریق

کاربرد سقف کاذب ضدحریق:

  • اتاق سرور و دیتاسنتر
  • بخش کنترل
  • اتاق برق
  • بیمارستان ها و آزمایشگاهها
  • کارخانجات و شرکت های صنعتی
  • موتورخانه ها
  • ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری

سقف کاذب نسوز

ساختار سقف ضدحریق چگونه است؟

سقف کاذب نسوز از گچ خالصی تولید می گردد که 21 درصد آن آب و 79 درصد سولفات کلسیم می باشد. این پانل های گچی با قرارگیری در درجه حرارت زیر 1200 سانتی گراد مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق بدست می آورند. در ساختار مولکولی این نوع سقفها مقدار زیادی آب وجود دارد که در مواقع رویارویی با حرارت بالا، کم کم به شکل بخار آب  آزاد می گردد.

درصورتیکه این پانل ها زمان زیادی در مقابل آتش باشند همه آب موجود در آنها تبدیل به بخار آب می شود. در این صورت آب زدایی به وسیله آتش، سبب تکلیس یا کلسینه میگردد و مرحله بعدی مقاومت سقف کاذب شکل می گیرد. ادامه تقابل با آتش ضخامت پوششی کلسینه را می افزاید که این همان سولفات کلسیم موجود در پانل های گچی است که در برابر آتش به صورت عایق عمل می کند و مقاومت سقف کاذب رابیشتر می نماید.

از مزیت های عمده سقف کاذب نسوز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. افزایش ایمنی در برابر خطر حریق
  2. نصب سریع و آسان
  3. وزن سبک و قابل حمل
  4. قابلیت بازیافتی دارد
  5. عایق صوتی
  6. عدم وجود مواد شیمیایی مضر در ساختار
  7. دسترسی به تأسیسات

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده رسمی شرکت کناف ایران با  سالها سابقه و تجربه در خدمت شما مشتریان محترم میباشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و بازدید از محل پروژه با کارشناسان خود در آکس طرح و ساخت تماس بگیرید.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید