ابعاد و ضخامت ورق کناف

ابعاد و ضخامت ورق کناف

ضخامت ورق کناف : ورق کناف همان تایل گچی می باشد که در طراحی سقف و دیوارهای ساختمان به کار می رود و ابعاد 120*240 دارد. سبکی و استحکام ورق های کناف به دلیل فشردگی مخلوط گچ و هوا در زمان تولید می باشد. از ورق کناف یا همان صفحات روکش دار گچی (پنل گچی) در ساختار های سقف کاذب، دیوار جداکننده، دیوار پوششی و پوشش‌های محافظ در برابر حریق استفاده می شود.

کناف در ساخت و ساز خشک

ورق های کناف یا صفحات گچی و سیمانی یکی از مهمترین مصالح در این نوع ساخت و ساز می باشد. یکی از اولویت های ساختمان در بین همه موارد آن، هزینه مناسب می باشد. کناف در کنار تمام مزایای مثبت هزینه بسیار ارزان و پایین تری نسبت به متریال ها با کاربری مشابه دارد. باتوجه به اینکه کناف در دسته ساخت و ساز سبک و مقاوم در برابر زلزله نیز قرار دارد، وزن بسیار سبک و قابل ملاحظه ای دارد.

انواع ورق های کناف

انواع ورق های کناف

محصولات پنل گچی کی پلاس (کناف) صفحاتی دارای هسته گچی بوده که سطح و لبه های طولی آنها با کاغذ مخصوص پوشانده شده است و هر کدام مشخصات و عملکرد ویژه ای دارند. صفحات روکش‌دار گچی در چهار نوع تولید می‌شوند:

  • گچی ساده
  • پنل مقاوم در برابر رطوبت
  • ورق گچی مقاوم در برابر حریق
  • مقاوم در برابر حریق و رطوبت

ابعاد ورق کناف

سایز ورق کناف و تمام اجزای سقف کناف از مصالح سبکی تولید می گردد، سبکی و استحکام هم به دلیل فشردگی گچ و هوا در زمان تولید می باشد. ورق های کناف در اندازه های 120*240 سانتی متر عرضه می گردند که ضخامت آنها 6، 5.6، 5.9، 5.12، 15 و 18 میلی متر می باشد. ورق های کناف را با توجه به ضخامت آنها در بخش های مختلف ساختمان به کار می برند. به عنوان مثال از ورق هایی با ضخامت 15 و 18 در ساختمان هایی که نیاز به استحکام بالایی دارند، استفاده می کنند.

پنل گچی ساده (RG یا GKB)

پنل گچی ساده (RG یا GKB)

پنل های گچی ساده به طور عمومی در سیستم های ســاخت و سـاز خشـک (مانند دیـوارهای جداکننده، دیوارهای پوششی و سقف های کاذب) مورد استفاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش کرم رنگ می باشد.

تایل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI)

ورق هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها با مـواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب شده است. ورق های گچی مقاوم در برابر رطوبت در فضاهای مرطوب (مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی) مورد استفـاده قـرار مـی گیرند. این صفحات دارای روکش سبز رنگ می باشد.

تایل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI)
پنل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI)

پنل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR یا GKBI)

تایل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها با مـواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب شده است. پنل های گچی مقاوم در برابر رطوبت در فضاهای مرطوب (مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی) مورد استفـاده قـرار مـی گیرند. این صفحات دارای روکش سبز رنگ می باشد.

پنل گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM یا GKFI)

این ورق ها که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت می باشد. پنل های گچی مقاوم در برابر حـریق و رطوبت در محیط هایـی که به طور همزمان خـواص مقـاومت در برابر حریق و رطوبت مورد نیاز باشد (مانند چاه های تأسیساتی)، مورد استفـاده قرار می گیرند. این صفحـات دارای روکش سبز رنگ می باشد.

پنل گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM یا GKFI)

عاملیت شرکت کناف در ایران

عاملیت شرکت کناف در ایران

شرکت آلمانی Knauf همانند بسیاری از برندهای بین المللی دیگر در ایران فعال بوده و در سال ۱۳۵۵ بنام شرکت (وال بورد)‌ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با هدف تولید ۶ میلیون پانل گچی و توسط بخش خصوصی تاسیس شد که مراحل راه اندازی آن هنگام انقلاب اسلامی متوقف شد. در سال ۱۳۵۹ تحت پوشش صنایع ملی قرار گرفت. در نهایت این مجموعه درسال ۱۳۶۰ بنام روکش گچ ایران تغییر نام یافت و در سال ۱۳۶۵ بخش زیادی از سهام آن به بانک مسکن تعلق داده شد.

سرانجام مجموعه سال ۶۹ تولید خود را آغاز کرد. اما دلیل عدم دسترسی به تکنولوژی روز دنیا محصولات آن کیفیت لازم را نداشت. در سال ۷۴ سهام متعلق به بانک مسکن به شرکت آلمان انتقال یافت و نام مجموعه نیزبه شرکت کناف ایران تغییر یافت. هم اکنون شرکت با مالکیت آلمان مشغول به فعالیت میباشد. همچنین گروه آکس طرح و ساخت نمایندگی کناف در ایران را داشته و  و به طور کلی محصولات زیر را تولید و عرضه میکند.

خرید کناف از شرکت آکس طرح و ساخت نماینده کناف ایران

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده پخش، فروش و اجرای محصولات شرکت کی پلاس (کناف) مفتخر است در خدمت مشتریان گرامی باشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و سایر خدمات با کارشناسان مجرب آکس تماس بگیرید. مشتری گرامی جهت خرید کناف از شرکت آکس طرح و ساخت و بهره مندی از مشاوره رایگان و بازدید از محل با ما در ارتباط باشید.

Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید