تفاوت سقف کشسان با سقف کناف

تفاوت سقف کشسان با سقف کناف

برای مقایسه سقف کشسان با سقف کناف نیاز هست که شباهت ها و تفاوت های این دو را بدانیم. با ما همراه باشید! در مقاله های قبلی به طور مفصل سقف کشسان و سقف کناف را برایتان شرح داده ایم، اگر با این سقفهای کاذب جدید آشنا نیستید هنوز، بهتر است ابتدا در مورد آنها بیشتر بدانید. برای این منظور مقالات زیر را بخوانید.

سقف کشسان چیست؟

سقف کناف چیست؟

شباهت های سقف کشسان با سقف کناف

شباهت های سقف کشسان با سقف کنافهمانطور که می دانید سقف کشسان و سقف کناف، هر دو از انواع مدلهای پرفروش و پرکاربرد سقف کاذب به حساب می آیند. از این رو ویژگی های مربوط به سقف کاذب در مورد سقفهای کشسان و کناف نیز صدق می کند. برای مقایسه سقف کشسان با سقف کناف ابتدا شباهت های این سقوف را برایتان شرح می دهیم.

  • هر دو مقرون به صرفه هستند.
  • وزن سبکی دارند.
  • نصب سقف کشسان و سقف کناف بسیار سریع انجام می شود.
  • در برابر رطوبت مقاوم هستند.
  • امکان دسترسی به تأسیسات و اتصالات پشت سقف وجود دارد.
  • قابلیت نورپردازی های زیبا و جذاب
  • مناسب برای انواع سبک های دکوراسیون داخلی

شرکت آکس طرح و ساخت انواع طرحها و مدلهای مختلف سقف کاذب کشسان و سقف کاذب کناف را با بهترین قیمت برای شما نصب و اجرا می‌نماید. علاوه‌بر‌این در زمینه فروش و نصب سایر سقفهای کاذب مانند ماربل شیت، آکوستیک، شبکه و پی‌وی‎‌سی نیز در خدمت شما عزیزان هستیم.

تفاوت های سقف کشسان و سقف کناف

تفاوت های سقف کشسان و سقف کنافدرصورتیکه هنوز موفق به انتخاب یکی از این دو سقف برای دکور سقف خود نشده اید، با خواندن تفاوت های آنها راحت تر می توانید سقفهای کشسان و کناف را با هم مقایسه کنید. سپس سقف دلخواه خود را انتخاب و نصب نمایید.

مقایسه از نظر متریال و جنس

سقف کناف از صفحات روکش دار گچی که به پانل کناف نیز معروف می باشند، تولید و عرضه می گردند. صفحات روکش دار گچی کناف در چهار مدل پانل معمولی RG، پانل مقاوم در برابر رطوبت  MR ، پانل مقاوم در برابر حریق FR و پانل کناف مقاوم در برابر حریق و رطوبت FM تولید می گردد.

متریال سقف کشسان از جنس پارچه های pvc است که با گرمادهی مناسب آن را کش می دهند و روی پروفیل های مخصوص نصب و اجرا می گردند. پی وی سی PVC نوعی پلاستیک با نام کامل پلی وینیل کلراید و جزء ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی می باشد. به‌طور کلی بیشتر از ۵۰٪ از محصولات تولیدی پی‌وی‌سی در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

مقایسه سقف کشسان با سقف کناف از نظر اندازه

از نظر اندازه و متراژ، سقفهای کشسان محدودیتی ندارند و قابل اجرا در هر اندازه ای هستند. اما اندازه پانل های سقفی کناف 1.20 در 2.40 و 1.20 در 2.50 و 60*60 می باشد. در واقع اندازه تایل های کناف ثابت است، ولی سقفهای کشسان در اندازه ها و سایزهای مختلف تولید می شوند.

تفاوت در نحوه اجرای سقف کشسان و کناف

برای اجرای سقف کناف نیاز به زیرسازی و آویزگیری است، در صورتیکه برای اجرای سقف کشسان نیاز به زیرسازی ندارد و نصب راحت تری دارد. در مقایسه کلی نحوه اجرای سقف کشسان با سقف کناف باید بگوییم که سرعت نصب سقف کشسان بیشتر است.

مقایسه از نظر تنوع در طرح و مدل

تنوع در طرح و مدلهای سقف کشسان خیلی بیشتر از سقف کناف می باشد. البته سقفهای کناف هم در طرح ها و مدلهای متنوع زیادی نصب و اجرا می شوند. دلیل تنوع زیاد سقف کشسان، انواع زیاد مدلهای آن مانند سقف لاکر، سقف ساتن، سقف مات، سقف برلیانت، آسمان پرستاره، سقف چند سطحی، سقف چاپی، سقف اپلای و ترنسپرنت می باشد.

مقایسه سقف کشسان با سقف کناف از نظر نورپردازی

مقایسه سقف کشسان با سقف کناف از نظر نورپردازی

هر دو سقف قابلیت نورپردازی های متنوعی دارند، تفاوت در نحوه اجرای نورپردازی و نوع و مدل نورپردازی است. در سقفهای کشسان اجرای نورپردازی هم در پشت و هم روی سقف امکان پذیر می باشد. اما برای سقف کناف فقط روی سقف به صورت های مختلفی مانند باکس نورمخفی، شیار خطی، هالوژن و لوستر نورپردازی اجرا می گردد.

مقایسه دسترسی به تأسیسات سقف کشسان با سقف کناف

دسترسی به تأسیسات پشت سقف با اجرای سقف کشسان راحت تر از سقف کناف می باشد. برای دسترسی بهتر و سریعتر به تأسیسات پشت سقف کناف بهتر است که سقف مشبک کناف را نصب نمایید. زمانی که سقف یکپارچه کناف را نصب کنید برای دسترسی نیاز به تعمیر سقف می باشد، البته تعمیر سقف کناف آسان و سریع انجام می شود.

5/5 - (12 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید