کاربرد سقف کاذب

کاربرد سقف کاذب

کاربرد سقف های کاذب عموما به عنوان پوشش برای سقف اصلی در نظر گرفته می شوند. این پوشش نه تنها بر زیبایی سقف می افزاید، بلکه با استفاده از آن می توان تأسیسات و سیم کشی ها را پوشش داد و این دغدغه مهم را رفع نمود. سقف کاذب یا ثانویه که در قسمت پایین سقف اصلی اجرا می شود نواقص و عیوب سقف اصلی را برطرف می سازد.

نصب و اجرای سازه های کاذب

نصب و اجرای سازه های کاذب

سقف های کاذب معمولا به دیوارهای اطراف و سقف اصلی متصل می شود و در اصطلاح فنی شاسی کشی یا آویزگیری سقف ثانویه وزن بیشتر را به سقف اصلی منتقل می کند. کاربرد دیگر سقف های کاذب عایق سازی سقف در برابر صدا، حرارت و غیره می باشد. در اکثر ساختمان های امروزی نم.نه های متنوع و زیادی را می توانید مشاهده نمایید.

سقف های کاذب به دلیل اینکه ممکن است ارتفاع را کاهش دهند، معماران و طراحان برای حل این چالش متریال و طرح های گوناگونی را با توجه به کاربری محیط اجرا می کنند.

در معماری نوین و امروزی گاهی سقف کاذب برای تاکید بر فضا یا مبلمانی اجرا و طراحی می شود. برای مثال مشخص کردن و تاکید بر میز ناهارخوری که این خود بسته به ذوق معمار کاری بسیار سخت اما در نتیجه شیک می باشد. این ایده های طراحی موجب از بین رفتن اجرای تیغه های جداکننده می شوند. با طراحی نوین سقف کاذب می توان هر فضایی را به مرکز توجه تبدیل نمود.

کاربرد انواع سقف کاذب

سقف های کاذب امروزه تنوع فراوانی از لحاظ کاربردی، زیبایی شناسی و یا پوششی دارند. سقف های کاذب گچی، کناف، پی وی سی، پلی ارتان، کشسان، آکوستیک، سیمانی، تایل شبکه، تصویردار و چندین نمونه دیگر از انواع سقف کاذب به شمار می روند.

Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید