اجرای دیوار آکوستیک

اجرای دیوار آکوستیک

در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه اجرای دیوار آکوستیک صحبت کنیم. همانطور که می دانید دیوار آکوستیک کناف سازه ایست که در ساخت خانه ها، ادارات و.. به کار می رود و علاوه بر کیفیت مرغوب، طرح های زیبا و استحکام بالا، کوچکترین صدایی را از خود عبور نمی دهند. یکی از مشکلات عدیده ای که زندگی در کلان شهر ها سبب آزار مردم می شود آلودگی صوتی است که توسط ماشین ها، جمعیت افراد منطقه و… تولید می شود.

نحوه اجرای دیوار آکوستیک کناف

اجرای دیوار اکوستیک کناف ساخته شده از الیاف گچی سوراخ دار یکی از بهترین انواع دیوار عایق صداست که توسط برند آلمانی کناف ساخته شده و توانایی خود را در زمینه جلوگیری از عبور امواج صوتی با فرکانس های مختلف ثابت کرده است. با برخورد امواج صدا به دیوار ارتعاشاتی در آن ایجاد می شود و به خاطر وجود چندین سوراخ متعدد در آن این موج ها با مسیری که آمده اند بازتابش می شوند و به آن سوی دیوار راهی پیدا نمی کنند. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که امواج همواره حامل انرژی بوده و نمیتوانند از این دیوار ها عبور کنند. این ویژگی موجب گردیده تا عایق خوبی برای جلوگیری از هدر رفتن گرما در فصل زمستان شود.

اجرای دیوار آکوستیک

ویژگی های دیوار آکوستیک

نوع گچ این تایل ها فایبر گلاس بوده و به خاطر کاربرد آن ها که عموما در منزل است می تواند مواد شوینده را نیز تحمل کند. دیوار های و سقف های اکوستیک کناف در شهر های بزرگ که معمولا پی اچ هوا نیز از حال نرمال خارج می شود و مواد آلاینده می تواند اثری مخرب بر دیوار های معمولی داشته باشد به خوبی مقاومت می کنند بدون اینکه این مواد تاثیری در دراز مدت روی آن ها داشته باشد.

جنبه ظاهری نیز بسیار مهم است. چرا که این دیوار ها را طبق سلیقه مشتری ها می سازند و می توان طرح ها و رنگ های مختلفی را روی آن ها اجرا کرد.

مزایای عایق صوتی در ساختمان

استفاده از عایق های صوتی ساختمانی مزایایی بسیاری داشته که با اجرای دیوار آکوستیک می توانید تا حدودی از آن بهره مند شوید. شرکت کناف راه کارهای متنوعی برای تمام اجزای ساختمان ارائه کرده است تا بتواند راحتی و آسایش را برای شما به ارمغان بیاورد. برای اطلاعات بیشتر به بخش عایق های صوتی کناف مراجعه کرده و با سایر راهکارها آشنا شوید. از مزایای عمده دیوار آکوستیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش آلودگی های صوتی در آپارتمان ها
  • جلوگیری از ورود صدای خیابان ها به ساختمان
  • جلوگیری از عبور صدا از دیوارهای داخلی ساختمان
  • افزایش آرامیش و آسودگی خاطر
  • طرح های متنوع و جذاب
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید