نصاب سقف کاذب

نصاب سقف کاذب

در این مقاله می خواهیم بدانیم نصاب سقف کاذب کیست و سقف کاذب توسط چه کسی نصب شود بهتر است؟ با پیشرفت و تغییر معماری و ساخت و ساز در عصر مدرن، به طور همزمان و موازی طراحی و ایده متریال های زیادی به عرصه تولید و اجرا در بحث ساخت و ساز افزوده شد. در سالهای نه چندان دور برای حل برخی چالش های فنی و زیبایی، ایده های زیادی از ذهن طراحان و معماران عبور می کرد. اما به دلیل نبود متریال مناسب در مرحله ایده باقی می ماند. یا اینکه با اجرای مصالح نامناسب مسیر اولیه و اصلی خود را از دست می داد.

کاربرد سقف کاذب

اجرای سقف کاذب در ساختمان

یکی از مهمترین چالش های فعالان ساخت و ساز، نصب سقف کاذب مناسب بود که چندین مزایا و کاربرد را با هم ارائه دهد. با توجه به سنگینی متریال های قدیمی تر و نداشتن انعطاف طراحی و اجرایی مصالح زیادی به بازار کار ارائه شد که هر کدام کاربرد، مزایا و معایب خود را داشتند. ساخت و ساز در ایران به دلیل شرایط جغرافیایی و تاریخ پربار دارای شرایط خاص تری می باشد.

نیروی متخصص و ماهر اجرای سقف کاذب

ایرانیان زیبایی و کارایی فنی را توامان با هم طلب می کنند. حال که متریال های جدید برای ساختمان تولید و عرضه می شود، نیاز است تا نیروی انسانی ماهر و متخصص برای به کارگیری این مصالح آموزش داده شود. شرکت آکس طرح و ساخت به دلیل تخصص در تأمین، تولید و اجرای انواع متریال، مصالح و سابقه طولانی در امر ساختمان جهت داشتن بازار مالی بهتر تاکید و توجه به یک متریال خاص ندارد و همیشه در تلاش بوده عرضه و اجرا را با بهترین و کاربردی ترین مصالح انجام دهد.

سقف کاذب کی پلاس

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده شرکت کی پلاس

از جمله این متریال ها سقف کاذب کناف، کشسان، pvc، تایل های شبکه ای و … می باشند. به طوری که همه این مصالح با بررسی دقیق و مطالعه فراوان مورد تایید مجموعه قرار گرفته و با بهترین برندها همکاری دارند. برای مثال در زمینه کناف، شرکت کی پلاس (+K) که برند معتبر در عرصه جهانی و اولین تولید کننده پنل های گچی سبک می باشد. عاملیت رسمی و فعال خود را بیش از دو دهه به مجموعه آکس سپرده است.

مزیت های سقف لابل

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده شرکت لابل

سقف کشسان که متریالی به روز و جالب توجه برای همگان می باشد، یکی از اصلی ترین و تخصصی ترین فعالیت های هلدینگ آکس می باشد. مجموعه ما نماینده رسمی فروش و اجرای برند لابل می باشد که اصالتی اکراینی دارد و ضمانت نامه معتبر 10 ساله به نام کارفرما صادر می گردد. همچنین بسیاری دیگر از مصالح مصرفی سقف کاذب و دکوراسیون که یا در مجموعه صنعتی آکس تولید می شوند و یا مورد تایید مجموعه می باشند.

فروش و نصب سقف کاذب

تنوع زیاد مصالح و نوع اجرای سقف کاذب، مزید برعلت شده که در بازار ساختمان، اختلاف قیمت فراوانی وجود داشته باشد. متاسفانه مانند سایر صنف های اقتصادی و اجرایی در صنعت ساختمان نیز افراد مبتدی و تازه کار هستند که با قیمت گذاری نامناسب، کارفرما را به سمت بدبینی و بیراهه هدایت می کنند. زمانی که کارفرما جهت بررسی و برآورد هزینه سقف کاذب با شرکت های معتبر ارتباط برقرار می کند، امکان ضرر از لحاظ هزینه، اجرا و کیفیت به حداقل می رسد.

برآورد هزینه نهایی اجرای سقف کاذب

سپس کارفرما به طور مستقیم با کارشناس مربوطه وارد تعامل و بررسی می گردد. کارشناس متخصص با بررسی دقیق که شامل خواسته کارفرما، کاربری، محل اجرا، استاندارد اجرا و موارد متعدد دیگر می شود، هزینه را بین 95 تا 100 درصد نزدیک به هزینه نهایی اتمام پروژه برآورد می کند. قیمت سقف های کاذب با توجه به زیرسازی، مصالح، صفحات پوششی و در نهایت نمای سقف کاذب تعیین می گردد. موارد دیگری چون محل اجرا، ارتفاع، سختی کار، مدت زمان و … بر قیمت گذاری تاثیر مستقیم دارند.

نحوه قیمت گذاری اجرای سقف کاذب

نحوه قیمت گذاری اجرای سقف کاذب

در بحث قیمت گذاری 70 درصد برای تهیه مصالح و سی درصد برای هزینه اجرا محاسبه می گردد. لازم به توضیح است که در بین فعالان، پیمانکاران، شرکت ها، نیروهای اجرایی و حتی تارگت ها و دفترچه های رسمی قیمت گذاری، برخی عملیات ها و تامین مصالح به صورت متری محاسبه نمی گردد و با توجه به مصالح مصرفی و اجرت نیروی اجرا، قیمت سقف کاذب تعیین می گردد.

اجرای سقف کاذب سرویس بهداشتی

برای نمونه سقف کاذب سرویس بهداشتی یا حمام به ابعاد 2 تا 5 مترمربع در هیچ مصالح و اجرایی به صورت متری محاسبه قیمت نمی شود. معمولا در عرف صنف های ساختمانی، مصالح و اجرا تا 30 مترمربع به صورت توافقی برآورد قیمت و هزینه می گردد. در ضمن تمامی خدمات تخصصی تامین مصالح و اجرای سقف های کاذب از ابتدا تا انتها در مجموعه قابل انجام می باشد.

آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید