انواع پارتیشن

انواع پارتیشن

برای جداسازی بخش های مختلف یک ساختمان از یکدیگر از انواع دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن استفاده می شود. این نوع از دیوار ها در واحد های اداری به مقدار زیادی به چشم می خورد. در ضمن از متریال های متوعی تولید می شوند که مناسب برای مکان های مختلفی هستند. این پارتیشن ها انواع مختلفی دارند و برای جدا کردن بخش های مختلف از یکدیگر و یا تزیین یک محل از آن ها استفاده می کنند. پارتیشن ها دارای مزایای بسیای می باشند و همین دلیل نیز موجب گردیده تا بسیاری از طراحان و معماران را به سمت خود بکشاند.

کاربرد دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن

یکی از علت هایی که امروزه از پارتیشن ها در بسیاری از واحد ها استفاده می شود، محدودیت فضا است. محدودیت هایی که در بسیاری از واحد های مسکونی و اداری وجود دارد موجب گردیده تا معماران واحد ها را به روش های مختلف طراحی کنند که شاید مناسب برای مصرف کنندگان نباشد. همین عامل نیز موجب گردیده تا بسیاری از افراد بخش های داخلی واحد را با استفاده از دیوار های جدا کننده به بخش های دیگری که مناسب برای استفاده خود می باشد تقسیم کنند.

کاربرد دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن

احتمالا مشاهده کرده اید که در بسیاری از واحد های اداری اتاق هایی با اندازه های مختلف به وجود آمده است. معمولا این اتاق ها را با استفاده از دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن ایجاد می کنند. استفاده از این محصولات باعث شده تا بسیاری از محدودیت ها از بین برود و بتوان فضا سازی بسیاری خوبی برای یک واحد نسبت به نیاز خود به وجود آورد. این دیوار های کاذب دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی پرکاربردترین آنها میپردازیم.

خصوصیات دیوار جداکننده چوبی

چوب یکی از قدیمی ترین متریال ها برای استفاده در ساختمان سازی می باشد. با اینکه امروزه متریال های مختلفی نیز برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی توسط صنایع مختلف تولید شده اند، اما با این حال می توان گفت چوب هنوز هم یکی از محبوب ترین مواد در میان آنها می باشد. چوب در پارتیشن ها نیز به مقدار زیادی کاربرد دارد و دیوار های چوبی از انواع پرفروش دیوار های جداکننده به شمار می آیند.

خصوصیات پارتیشن چوبی

محصولات چوبی دارای تنوع بالایی در طرح و مدل می باشند و همچنین خود دارای انواع مختلف قفسه ای، تو پر و یا تو خالی هستند. دیوارهایی که از جنس چوب هستند، طول عمر بسیار بالایی دارند و می توان به راحتی آنها را با دیگر بخش های دکوراسیون ترکیب کرد. همچنین می توان این محصولات را در سبک های مختلف استفاده کرد.

آشنایی با پارتیشن شیشه ای

ویژگی های دیوار جداکننده شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای نیز یکی از محبوب ترین نوع دیوار های جداکننده و به شمار می روند که امروزه می توانید نمونه هایی از آنها را در بسیاری از ادارات، مراکز خرید و یا واحد های مسکونی مشاهده کنید. همچنین این محصولات دارای انواع مات و یا شفاف می باشند و بر روی آنها طرح های مختلفی به سلیقه خریداران چاپ می شود. از این محصولات به دلیل مقاومت و طول عمر بسیار بالا در محل هایی مانند حمام نیز برای جدا کردن آن از بخش های دیگر مانند سرویس بهداشتی استفاده می شود که طراحی بسیار مدرن و چشم نوازی را برای محیط فراهم  می کند. شیشه را می توانید با بافت های مختلفی سفارش دهید که هر یک دارای مزیت هایی می باشند.

دیوار کاذب کناف

دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن کناف یکی از محصولات پرمصرف میان پارتیشن های می باشند. این نوع از دیوار ها علاوه بر نصب آسان قابلیت جداسازی و نصب مجدد در یک محل دیگر را دارند و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند. دیوار کاذب کناف از انواع مصالحی به شمار می رود که برای واحد های مقاوم در برابر زلزله مناسب می باشند و عایق بسیار خوبی برای حرارت و صوت در نظر گرفته می شود.

دیوار کاذب کناف

از این دیوار ها در بسیاری از واحد های اداری و تجاری استفاده می شود. همچنین برای بازسازی واحد های قدیمی نیز به مقدار زیادی از این محصولات استفاده می کنند. البته این نوع دیوار ها، خود دارای چندین مدل می باشند که تفاوتهایی با یکدیگر دارند.

دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن سبز

دیوار کاذب جدا کننده یا پارتیشن سبز 

این نوع از دیوار ها جز جدیدترین محصولات جداکننده به شمار می روند که علاوه بر جداسازی یک فضا از فضای دیگر می توان به زیبایی آن اشاره کرد. دیوار سبز و یا Green wall از متریال هایی هستند که در شهر ها از آن استفاده از های بسیاری می شود. می توان با استفاده از آن محیط زیست را با شهر ها ادغام کرد. این روش باعث حفظ و توسعه گیاهان در شهر ها می شود. به جای ایجاد باغ و یا باغچه ها در مناطق مسکونی که کار سختی میباشد دیوار های عمودی با پوشش گیاهی را ایجاد می کنند که بسیار انتخاب مناسبی هستند.

پارتیشن پارچه

دیوار جداکننده پارچه ای

پارتیشن های از جنس پارچه نیز در بخش های مختلفی از یک واحد کاربرد دارند. تنوع این محصولات به علت طراحی هایی مختلفی که میتوان بر روی پارچه ها ایجاد کرد بسیاری بالا می باشد. همچنین دیوار جدا کننده یا پارتیشن پارچه ای را در پرده ها و کرکره ها نیز به عنوان یک جداکننده استفاده می کنند.

5/5 - (4 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید