خصوصیات سقف کاذب فایبرگلاس

خصوصیات سقف کاذب فایبرگلاس

سقف فایبرگلاس یکی از محصولات کاربردی می باشد از آن برای پوشش بسیاری از محل ها استفاده می شود. کاربرد این ورق شباهت بسیاری به انواع پانل سقف کاذب دارد و امروزه از آنها به عنوان یک پوشش برای عایق کردن سقف نیز استفاده می شود. این محصولات علاوه بر داشتن قیمت مناسب دارای مزایای بسیاری نیز هستند که باعث شده تا این محصولات کاربرد های متنوعی داشته باشند.

فایبر گلاس به دلیل اینکه تشکیل شده از پلاستیک می باشد طول عمر بسیار بالایی دارد و می توان به راحتی آن را حتی در برابر تابش نور مستقیم خورشید نیز استفاده کرد به همین دلیل از این سقف ها برای برخی از گلخانه ها و یا سقف شیروانی نیز استفاده می کنند.

ساختار سقف فایبرگلاس

این نوع از سازه ها تشکیل شده از مواد نفتی و پشم شیشه می باشند که باعث شده تا وزن کمی برای آنها به وجود بیاید و به عنوان یک نوع از سقف کاذب شناخته شود. مانند نمونه های دیگر از این محصولات، نصب سقف کاذب فایبرگلاس نیز کار آسانی می باشد و در مدت زمان کوتاهی می توان متراز بالایی از آنها را اجرا کرد. این محصولات را می توان در اشکال مختلفی یافت کرد که برای سازه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

خصوصیات سقف کاذب فایبر گلاس

همچنین به دلیل ساختار پلاستیکی که در این سازه ها وجود دارد می توان گفت از پوشش های بسیار مقاوم موجود در بازار می باشد که مانند نمونه های سقف پی وی سی دارای طول عمر بالایی می باشند. به صورت کلی می توان گفت این پوشش ها از الیاف شیشه و مواد پلیمری تشکیل گردیدند که می توان حتی از آنها برای عایق بندی مخزن ها نیز استفاده کرد.

کاربرد فایبر گلاس

این نوع از پوشش ها به دلیل مقاومت بالا در ساختمان سازی و یا با ترکیب کردن آنها با پشم شیشه در عایق کردن انواع مخزن ها کاربرد دارند. همچنین از این محصولات برای جلوگیری از پوسیدگی در انواع مخزن های آب و اسید مورد استفاده در صنایع مختلف هستند. این ماده در طبیعت جذب نمی شود به همین دلیل طول عمر بسیار بالایی دارد و می توان از آن در شرایط نامساعد جوی نیز استفاده کرد.

کاربرد سقف کاذب فایبرگلاس

از این محصولات برای ساخت پارکینگ در واحد های ویلایی نیز استفاده می شود و نوعی سقف پرکاربرد شیروانی هستند. از دیگر کاربرد سقف های فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سوله و انباری
  • گلخانه
  • قلمستان
  • استخر ها

مزایای سقف کاذب فایبرگلاس

این نوع از پنل ها دارای استحکام بالایی هستند که این عامل موجب گردیده بتوان از آن به عنوان سقف کاذب استفاده کرد. همچنین به دلیل قیمت مناسبی که دارند نیز می تواند متراژ های بالا مانند گلخانه ها را با استفاده از این محصولات پوشش داد. البته طول عمر این نوع از سقف ها بسیار بالا است. حتی در صورت قرار گیری در مقابل تابش مستقیم نور خورشید می توان مدت طولانی از آنها استفاده کرد. به همین دلیل خرید آنها کاملا مقرون و به صرفه می باشد.

مزایای سقف کاذب فایبرگلاس 

به دلیل وزن کمی که این نمونه از سقف ها دارند حمل، نقل و اجرای آنها در مدت کوتاهی انجام می گیرد. همچنین می توانید به راحتی آنها را پس از نصب نیز جابه جا کنید. این محصول به دلیل این که عایق خوبی برای حرارت میباشد مناسب برای نصب در محل های سردسیر است. همچنین می توان از نمونه های جدار دار برای قرارگیری پشم شیشه در داخل جدار های آن استفاده کنید تا یک سقف کاملا عایق داشته باشید. گفتنی است که این محصولات دارای تنوع رنگی بسیار بالایی می باشند و در اشکال هندسی مختلفی تولید می شوند.

Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید