سقف کاذب آکوستیک چیست؟

سقف کاذب آکوستیک چیست؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم سقف کاذب آکوستیک چیست؟ و چگونه طراحی و اجرا می گردد. سقف آکوستیک به صورت تایل های 60*60 تولید می شود، از این رو جز سقف های مشبک قرار می گیرد. سقف کاذب شبکه با تایل های 60*60 از متریال های مختلفی مانند: تایل گچی، تایل pvc، ام دی اف، cnc، پلکسی (طلقی)، آسمان مجازی تولید و عرضه می شوند. یک نمونه از تایل های گچی، تایل های 60*60 آکوستیک می باشد که به دلیل حفره های درون آن سبب کاهش صدا می شوند و خاصیت عایق صوتی و آکوستیک پیدا می کنند. این تایل ها در شکل های کرمی و کرمی سوزنی تولید می شوند.

انواع تایل آکوستیک برای اجرای سقف آکوستیک

همانطور که میدانید تایل آکوستیک به دو دسته تقسیم می شوند که یک نوع سازه نمایان بوده و دیگری سازه پنهان می باشد. اگر نحوه نصب آن را هم بخواهیم جدا کنیم به سه دسته تقسیم می شوند. تایل های نصب شده در سقف، قابل نصب بر روی دیوار و استفاده از یک نوع دیگر که از شبکه از سقف آویزان می شوند.

خدمات اجرای سقف آکوستیک گروه آکس طرح و ساخت نماینده فروش کناف ایران با بیش از 5۰ سال تجربه در زمینه بازسازی منزل، فروش کناف، فضاهای تجاری و اداری آماده اجرای پروژه های ساختمانی و عمرانی در تهران و شهرستان ها می باشد. جهت توضیحات تکمیلی در مورد سقف کاذب آکوستیک چیست؟ مشاوره رایگان و بازدید از محل پروژه می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

انواع تایل آکوستیک برای اجرای سقف آکوستیک

مزایای نصب سقف کاذب آکوستیک چیست؟

اگر بخواهیم از مزایای این محصول برای شما بگوییم، می توانیم در مرحله اول به انطباق پذیری آن به تمام دیوار های ساختمان اشاره کنیم. همچنین این محصول به مصالح جانبی نیز نیازی ندارد و برای تزئین و نماکاری هم می توان از آن استفاده کرد. در مرحله دوم میتوان به بهبود کیفیت صدا هایی که در ساختمان تولید می شود اشاره داشت. با توجه به این ویژگی استفاده آن در محیط های اداری، درمانی آموزشی نیز توصیه می شود.

از دیگر مزایای تایل آکوستیک می توان به موارد زیر اشاره داشت:
  • مناسب برای محیط های اداری، آموزشی
  • مناسب برای سالن های موسیقی و جشن ها
  • نصب بسیار آسان و سریع
  • استحکام بالا
  • هزینه بسیار کم

اجرای انواع سقف کاذب آکوستیک

یکی از راهکارهای کناف برای این پوشش استفاده از تایل های گچی آکوستیک است. از این محصول میتوان برای ساختمان های پر رفت و آمد و فضاهایی که در قسمت شلوغ شهر قرار دارند استفاده کرد تا میزان آلودگی صوتی فضای مورد نظر به حداقل برسد. این تایل ها بسیار آسان و راحت نصب میشوند و پوشش مناسبی برای کابل ها و اتصالات ساختمانی هستند.

گروه فنی مهندسی آکس طرح و ساخت طی سالها تجربه و با بهره گیری از دستورالعمل های دقيق شركت كناف، توانایی آکوستیک كردن انواع فضاها و اجرای این پوشش را داشته و آماده خدمت رسانی به شما عزيزان می باشد.

استفاده کردن از پشم سنگ در قسمت پشت قطعات گچی این پوشش موجب افزایش قدرت آن در جذب صوت می باشد و با این برتری تولید و به بازار عرضه می گردد. این قطعات در دو نوع بدون رنگ و ساده ” تایل گچی ساده کناف ” و یا با روکش های متنوع PVC عرضه میشوند و همچنین دارای لایه فلیس برای جلوگیری از فروریزی و انتشار ذرات پشم معدنی می باشد.

تایل آکوستیک هرادیزاین

اينگونه تايل ها كه زيبايی متفاوتی نسبت به ديگر محصولات كناف دارد از تركيب پشم چوب، پودر منيزيت و آب توليد می شود و استحكام بالايی دارد. اين محصول قابليت استفاده در سقف و ديوار را دارد و از خاصيت آكوستيكی بالايی برخوردار است. با توجه به خاصيت رنگ پذيری اينگونه تايل ها، نقش مهمی را در طراحی معماران ایفا میکند. این امر سبب می شود در رنگ بندی های مختلف در فضاها جلوه و نمايی متفاوت داشته باشد. از ویژگی های مهم اين مدل تايل ها می توان به وزن پايين، مقاومت در برابر رطوبت، نصب سريع و آسان، مقاوم در برابر ضربه و قابلیت رنگ پذیری اشاره كرد. ابعاد توليدی اين تایل ها ٦٠ * ٦٠ و ٦٠ * ١/٢٠ می باشد.

تایل آکوستیک هرادیزاین

عایق صوتی پشم معدنی

اين عايق كه در ديوار و پشت تایل های سقف کاذب قرار می گیرد و قابليت بسيار خوبی در مبحث آکوستیک کردن فضا و عايق كردن فضا از لحاظ عبور صوت و گرما داراست. ماندگاری بالا، عدم تجزيه و عدم حساسيت برای افراد در اين محصول موجب گردیده كه جايگزين خوبی برای عایق های سنتی در ساختمان سازی نوين باشد.
يكي از ويژگی های خيلی خوب اين پشم عدم حساسيت های انسانی با این جنس میباشد و به راحتی و بدون بروز مشکلی قابل لمس و جابجایی ميباشد.

تایل آکوستیک الیاف معدنی AMF

تایل الیاف معدنی که در ایران با نام های AMF، USG و ROCK شناخته می شوند یک نوع تایل سقفی می باشد. این تایل ها مقاومت خوبی در برابر حرارت، رطوبت و صوت دارند و از قابلیت آکوستیکی بالایی برخوردارند. وزن بسيار سبك تايل الیاف معدنی، آنتی باکتریال بودن، زيبايی قابل ملاحظه و خاصيت آكوستيكی فوق العاده از خصوصيات اينگونه تايل ها می باشد.

اين تايل ها با ویژگی های مخصوص خود در مدل های مختلف و ضخامت های مختلف به توليد می رسند. به دليل تركيبات خود بسيار همگام با طبيعت بوده و قابليت تجزيه در طبيعت را دارند.

تایل آکوستیک كلينو (Cleano)

یک محصول کاملا استثنایی و بی نظیر برای مکان هایی که آلودگی در آنها بیشتر است. اين مدل سقف كه توليد شركت كناف آلمان می باشد و در بازار ايران نيز موجود است با ويژگی های متمايزی كه دارد نظر خيلی از كارشناسان را به خود جلب كرده است. اين مدل سقف علاوه بر زيبايی ظاهر خاصيت تسویه هوای محل و عایق کردن فضا را دارد. با توجه به تحقيقات انجام شده پانل هايی كه دارای زئولیت CLEANEO هستند سطح آلاینده‌های موجود در هوا از جمله دود، آمونیاک، فرمالدهیدها، بنزن، هیدروکربن‌های آروماتیک و هیدروکربن‌های کلر را کاهش می‌دهند.

خرید، نصب و اجرای سقف آکوستیک از نماینده رسمی شرکت کی پلاس

شرکت آکس طرح و ساخت نماینده پخش، فروش و اجرای محصولات شرکت کی پلاس (کناف) مفتخر است در خدمت مشتریان گرامی باشد. برای بهره مندی از مشاوره رایگان و سایر خدمات با کارشناسان مجرب آکس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید