سقف کاذب شیشه ای

سقف کاذب شیشه ای

امروزه با تغییر متریال های مورد استفاده در ساخت و ساز و پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است می توانید به راحتی بسیاری از متریال هایی که کاربرد های بسیاری کمی در گذشته داشته اند را در بخش های مختلف مشاهده کنید. سقف و یا دیوار های کاذب یکی از این بخش ها می باشند که می توانید آنها را با پنل هایی از متریال های مختلف در واحد های خود نصب کنید. شیشه نیز یکی از این مواد است که کاربرد های آن در بخش های مختلف یک واحد بسیار زیاد می باشد. سقف کاذب شیشه ای از محصولاتی به شمار می رود که می توان برای دکور کردن سقف از آن استفاده کنید.

البته پنل های پی وی سی که به صورت شفاف تولید می شوند نیز بسیار محبوب هستند. به دلیل مزایای فراوانی که دارند استفاده از آنها می تواند بسیار مقرون و به صرفه باشد. سقف های کاذب شیشه ای در مدل های مختلف موجود هستند. البته با اینکه کاربرد این محصولات نسبت انواع سقف های کاذب رایج کمتر می باشد اما می توان آن را در برخی از دکوراسیون های مدرن مشاهده کنید.

ویژگی های سقف کاذب شیشه ای

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از واحد های امروزی وجود دارد کمبود نور طبیعی است. می توان با استفاده از متریال هایی مانند شیشه این کمبود را جبران کنید. از سقف های شیشه ای در تمامی سطح یک واحد استفاده نمی شود. اما به دلیل انتشار مناسب نوری که این محصولات برای محل به وجود می آورند می توان آنها را در بخش های مهم مانند پذیرایی، تی وی روم و یا آشپزخانه اجرا کنید. استفاده از این نوع سقف ها باعث میشوند تا انتخاب نورپردازی برای شما راحت تر شود.

ویژگی های سقف کاذب شیشه ای

البته ظاهر متنوعی که این سقف ها برای واحد به وجود می آورد نیز از ویژگی های دیگر آنها می باشد. همانطور که میدانید می توان سقف ها را یکی از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی به شمار آورد و باید برای ایجاد یک دیزاین مناسب حتما به آن دقت ویژه ای داشته باشید. احتمالا سقف های شیشه ای را در محیط های لاکچری مانند لابی هتل ها نیز مشاهده کرده اید که با ترکیب هایی از پنل های رنگی طرح ویژه ای را برای سقف به وجود آورده اند.

کاربرد سقف های شیشه ای

از این محصولات می توان برای بخش های ویژه ای از یک واحد استفاده کنید. معمولا در واحد های مسکونی بیشترین محل هایی که سقف کاذب شیشه ای در آن کاربرد دارد عبارتند از :

کاربرد سقف های شیشه ای

  • پذیرایی
  • آشپزخانه
  • حمام
  • سرویس بهداشتی

همچنین در بخش هایی مانند سالن انتظار آپارتمان ها و یا لابی یک هتل می تواند محل بسیار مناسبی برای استفاده از پنل های شیشه ای باشد. البته در واحد هایی که دارای حیاط خلوت و یا واحد های ویلایی که گلخانه دارند نیز از دیگر مواردی هستند که می توان برای آنها از نمونه سقف های شیشه ای استفاده کنید و علاوه بر جلوه مناسب، شرایط مناسبی را نیز برای رشد گیاهان فراهم آورید.

مزایای پنل سقفی شیشه ای

یکی از نگرانی هایی که برای افراد در نگاه اول به وجود می آید احتمال شکستن شیشه است. باید بگوییم که شیشه های به کار رفته در سقف از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این سازه به راحتی در برابر عوامل خارجی مانند دمای بالا و یا ضربه مقاوم هستند. همچنین به دلیل ساختار سختی که شیشه دارد می توان به راحتی آن را با استفاده از مواد شوینده نظافت کنید. همین عامل نیز موجب گردیده تا نظافت آنها بسیار راحت تر انجام بگیرد و بتوان این محصولات را در محیط های مختلف به کار برد.

مزایای پنل سقفی شیشه ای

سقف های شیشه ای دارای تنوع بالایی در رنگ ها می باشند و می توانید آنها را در مدل های مات و یا شفاف سفارش دهید. تنوع بالا موجب گردیده تا پاسخگویی نیاز هر نوع سلیقه ای باشند و بتوان آنها را در محل های مختلف به راحتی اجرا کرد. نصب و اجرای این محصولات با استفاده از یک زیرسازی فلزی صورت می گیرد و معمولا در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. باید بدانید که بر خلاف بسیاری از پنل های سقفی این محصولات در برابر خوردگی و یا پوسیدگی کاملا مقاوم می باشند.

معایب سقف کاذب شیشه ای

سقف کاذب شیشه ای مانند انواع تولیدات دارای معایبی هستند که باید در هنگام خرید این موارد را در نظر داشته باشید. هزینه بالا یکی از معایب این محصولات می باشد که باعث شده تا کاربرد نمونه های دیگر مانند سقف کاذب پی وی سی بسیار بیشتر از این محصولات شود. همچنین ساختار شیشه های این محصولات با شیشه های معمولی متفاوت است. به همین دلیل وزن بالایی دارد که حمل و نقل آنها را سخت تر می کند.

معایب سقف شیشه

هزینه اجرا سقف با پنل شیشه

معمولا نمی توان برای این محصولات هزینه های مشخصی را در نظر گرفت. علت آن نیز قیمت های متفاوت انواع پوشش ها، ضخامت و مدل های مختلف شیشه ای است که در سقف به کار برد می شود. البته در نظر داشته باشید با این که خرید این محصولات می تواند هزینه بر باشد، با این حال به دلیل طول عمر بالا می توان گفت انتخاب مقرون و به صرفه ای به شمار می روند.

Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید