مدلهای جدید سقف کناف پذیرایی

مدلهای جدید سقف کناف پذیرایی

از تخصصی ترین و مهمترین بخش های اجرای دکوراسیون داخلی، طراحی و اجرای دکور سقف پذیرایی می باشد. سقف پذیرایی یکی از اجزایی است که در بدو ورود به منزل می تواند نگاه شما را جذب نماید و زیبایی طراحی داخلی منزل را چندین برابر به نمایش بگذارد. یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای تزئین سقف پذیرایی، سقف کناف است. سقف کناف پذیرایی با نورپردازی مخفی و لوستر، تاثیر زیادی در جذابیت و جلوه  ظاهری خانه دارد. طراحی و اجرای سقف کناف یکی از بهترین راه حل ها برای نوسازی سقف خانه های قدیمی و حتی خانه های نوساز است.

انواع مدلهای سقف کناف پذیرایی

انواع مدلهای سقف کناف پذیراییقبل از طراحی و اجرای کناف برای سقف پذیرایی خود باید به شکل پذیرایی دقت کنید. سقف پذیرایی میتواند شکل های متنفاوتی داشته باشد که با توجه به مدل سالن پذیرایی می توانید طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید. سقف کناف پذیرایی در مدلها و سبک هایی چون مدرن، کلاسیک، فانتزی، دکوراتیو، مینیمال و اختصاصی متناسب با دکوراسیون داخلی شما طراحی و اجرا می گردد.

  • باکس مربع شکل
  • مستطیل شکل
  • ال شکل
  • حلقه های گرد
  • ساده و یکپارچه
  • مشبک

هر یک از این انواع سقف کناف می‌توانند به دلخواه شما و با توجه به استایل و معماری سالن پذیرایی، انتخاب شوند. همچنین، می‌توانید با مشاوره با معمار یا طراح داخلی شرکت آکس طرح و ساخت، بهترین گزینه را برای سالن پذیرایی خود انتخاب کنید.

 

طراحی باکس مربع کناف سقف پذیرایی

طراحی باکس مربع کناف سقف پذیراییاجرای طرح باکس مربع همراه با نورپردازی های مخفی ساده یا رنگی و یا نصب هالوژن و لوستر، سقفی ساده و شیک را برای سالن پذیرایی شما فراهم می کند. به سادگی در زمان کوتاه و با هزینه کمی دکور سقف سالن پذیرایی خود را طراحی و اجرا نمایید.

اجرای طرح مستطیلی سقف کناف

اجرای طرح مستطیلی سقف کنافمعمولا در سالن‌هایی که اندازه و متراژ بیشتری دارند، طرح سقف کناف به صورت مستطیلی نصب و اجرا می‌گردد. با طرح مستطیلی نیز می‌توانید انواع نورپردازی‌های متنوع و شیک مانند نورمخفی و لوستر را داشته باشید. حتی می‌توانید از ترکیب دو یا چند رنگ در طراحی و اجرای سقف کناف بهره ببرید و طراحی منحصر به فردی ایجاد نمایید.

سقف کناف پذیرایی مدل ال شکل

سقف کناف پذیرایی مدل ال شکلسقف کناف ال شکل یکی از انواع مدل‌های سقف کناف است که به شکل حرف “L” طراحی می‌شود. این نوع طراحی سقف می‌تواند جلوه‌ای زیبا و مدرن به فضا اضافه کند. در طراحی سقف کناف ال شکل، معمولاً از کناف‌های مستطیلی یا مربعی به شکل ال استفاده می‌شود که در زوایای مختلف به هم پیوسته و ساختاری ال شکل ایجاد می‌کنند.

ویژگی‌های سقف کناف ال شکل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. طراحی هندسی: این سقف معمولاً دارای طراحی هندسی و شکل‌های خاص است که می‌تواند تنوع و جلب توجه بیشتری به فضا اضافه کند.

2. تنوع ابعادی: ابعاد کناف‌های ال شکل می‌توانند متنوع باشند، از مستطیلی تا مربعی یا حتی معکوس.

3. نورپردازی: این نوع سقف معمولاً به نورپردازی دقیق توجه دارد. استفاده از نورهای مختلف یا سیستم‌های نورپردازی پنهان می‌تواند جلوه زیبایی به سقف ال شکل بدهد.

4. اتصال ناپذیری پنل‌ها: در ساختار سقف کناف ال شکل، پنل‌های کناف به یکدیگر به صورت اتصال ناپذیری متصل می‌شوند تا شکل کلی ال شکل حاصل شود.

5. استفاده از رنگ: از رنگ‌های متنوع و هماهنگ برای پنل‌های کناف ال شکل می‌توان استفاده کرد تا جلوه زیبا و هماهنگی با سایر اجزای داخلی فضا را به وجود آورد.

سقف کناف ال شکل می‌تواند به عنوان یک گزینه زیبا و متنوع برای سقف سالن پذیرایی یا فضاهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد و به تنوع و زیبایی داخلی فضا افزوده شود.

ساختار و ابزار سقف کاذب کناف

ساختار سقف کناف پذیرایی

از اصلی ترین پارامترهایی که شما می توانید در این نوع سقف ها مشاهده کنید، قطعاتی است که تشکیل دهنده کناف می باشند. تمامی این اجزا در کنار هم قرار می گیرند و در نهایت عملکرد ویژه آن را می سازند. این قطعات شامل موارد زیر می شوند:

صفحات روکش دار گچی را می توان از اصلی ترین قطعات این سقف به حساب آورد، تایل های الیاف معدنی و گچی نیز در بین این قطعات قرار می گیرند. از دیگر اجزای تشکیل دهنده سقف کناف می توان به چسب جداکننده، نوارهای درزگیر و همچنین ماستیک اشاره کرد. سقف کاذب کناف از نوار محافظ گوشه، ادوات و اتصالات، مقاطع فولادی سبک، پیچ های اتصال پنل به سازه تشکیل می گردد.

ابزار لازم جهت اجرای سقف کناف

مهندسان سازه باید بدانند که زمان اجرای سقف کناف از چه ابزارهایی بهره ببرند و تهیه کدام یک از ضرورت بالایی برخوردار است. از آنجایی که کناف کاری یکی از امورات مربوط به ساختمان ها می باشد، اجرای صحیح آن بسیار ضرورت دارد.

وسایل و ابزار سقف کناف

از جمله این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جک نگهدارنده، دستگاه برش قرقره ای و سوهان گرد از جمله اجزای مورد نیاز برای اجرا می باشد. برای اجرای این نوع سقف نیاز است تا ابزارهایی همچون گاری حمل پانل، دستگیره حمل پانل و همچنین ریسمان رنگی تهیه شوند. لیسه استیل، سنباده ماله ای، سنباده دسته دار، ماله استیل و ظرف درست کردن بتونه برای اجرای این نوع سقف کاذب ضروری هستند.
برای اجرای درست سقف کناف نیاز است تا شما ابزارهایی همچون تیغ برش، همزن رنگ، چکش پلاستیکی، غلتک سوزنی، اره چاقویی، دستگاه برش طولی، پخ زن، دریل و گردبرد و در نهایت رنده را تهیه نمایید. تمامی ابزارهای ذکرشده وظایف خاصی را بر عهده دارند و نیاز است تا در زمان اجرا تمامی آن ها تهیه شوند و هیچ یک از آن ها از قلم نیفتند.

طرح های جدید سقف کناف پذیرایی

در ادامه چند نمونه از طراحی ها و اجراهای پروژه سقف کناف پذیرایی را مشاهده نمایید.

سقف کناف پذیرایی جدیدسقف کناف پذیرایی جدیدسقف کناف پذیرایی

سقف کناف پذیرایی

سقف کناف پذیراییسقف کاذب مدرن

طراحی سقف کاذب دکوراتیو 

طراحی دکوراسیون داخلی با سقف کناف

سقف کاذب کی پلاس

سقف کاذب سالن پذیرایی

5/5 - (4 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید