در حال بارگذاری لوگو
سیستم سقف سرد

سیستم سقف سرد

پیشرفت های روزافزون در بخش صنعتی و انواع ماشین آلات باعث شده تا بسیاری از متریال های ساختمانی به روز شوند. متریال های به روز شده به محصولات برتری تبدیل می شوند که مزایایی همچون مصرف کمتر انرژی، آسیب کمتر به محیط زیست و قیمت مناسبی را دارند و بیشتر آنها مورد توجه قرار میگیرد. سیستم سقف سرد یکی از این روش های نوین می باشد که برای سرمایش محل ها از آن استفاده می شود.

این سیستم به تازگی در کشور هایی پیرفته مورد استفاده قرار می گیرد و دارای مزایا بسیاری می باشد. می توان انتظار داشت که به دلیل داشتن خصوصیات فراوان این محصولات پس از مدت نه چندان طولانی بسیاری از شهر های ایران نیز از آنها استفاده کنند.

خصوصیات سیستم سقف سرد

خصوصیات سیستم سقف سرد

سقف سرد یکی از روش های جدید سرمایش می باشد که در کشور های اروپایی و آمریکایی به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور ایران نیز از این سیستم در برخی از محل ها به مقدار محدودی استفاده می شود. البته می توان گفت در کشور ما بسیار نوپا به شمار می رود. معمولا از این سیستم در خانه های طاق دار و یا شیروانی دار استفاده می کنند. می توان گفت گزینه مناسبی برای واحدهایی است که تهویه مناسبی ندارد.

دریچه هایی که در زیر سقف به کار می رود باعث می شود تا هوای سرد وارد محیط خانه شود. با استفاده از تهویه های قرار گرفته در این سقف ها جریان به خوبی در واحد گردش پیدا می کند. می توان گفت تهویه بسیار مطلوبی نیز ایجاد می کند که مورد نیاز بسیاری از واحد ها می باشد.

ساختار سقف سرد

این سیستم ها شامل یک کویل، سیم نازک و محفظه عبور هوا سرد (هوای تازه) می باشد که هوا را به داخل محفظه سرد می کشاند سپس از کویل عبور می دهد. در فصل های گرم سال آب خنک از داخل کویل ها عبور داده می شود و نتیجه هوای خنک برای محیط می باشد. گفتنی است که آب مورد نیاز برای کویل نیاز به خنک کننده ندارد و می توان از آب آشامیدنی و یا آب چاه و دمایی که دارند برای این سیستم استفاده کرد.

ساختار سقف سرد

گفتنی است که این سیستم دارای آلودگی صوتی نمی باشد و بسیار آهسته کار خود را انجام می دهد و همچنین می توان از آن در فصل های سرد به عنوان سیستم گرمایشی نیز استفاده کرد. می توان گفت سقف سرد شباهت بسیاری به سیستم گرمایش از کف دارد که امروزه از آن نیز برای سرمایش می توان استفاده کرد و سیستم های سرمایش از کف نیز بسیار محبوب هستند.

مزایای سیستم سقف سرد

  • ایجاد جریان یکنواخت و آرام
  • کاهش مصرف انرژی
  • بازدهی بالا
  • قابل استفاده در آب و هوای گرم، خشک و معتدل
  • حجم کمی را اشغال می کند
  • قابلیت استفاده از انواع سقف کاذب برای تزیین کرد سقف در این محصولات وجود دارد

معایب استفاده از سرمایش سقفی

معایب استفاده از سرمایش سقفی

در این سیستم ها ر صورتی که نشتی از لوله ها صورت بگیرد ممکن است به سقف و دکوراسیون خانه آسیب های جدی وارد کند. برای مثال در صورت استفاده از سقف کناف ممکن است تا ساختار پنل های شما کاملا از بین برود.  همچنین به دلیل رایج نبودن این محصولات در کشور هزینه نصب و راه اندازی آنها نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی بالا می باشد. از دیگر معایب این محصولات نیاز دایم آنها به نگهداری می باشد که در بیشتر سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید