طراحی و نقشه کشی

طراحی و نقشه کشی

طراحی و نقشه کشی : امروزه اکثر ما وقت بسیار زیادی را در زیر سقف ها میگذرانیم و از آن ها تاثیر میپذیریم. کیفیت و طرح فضاهای داخلی ساختمان ها تاثیر بسیار زیادی را بر روی عملکرد فیزیک و روانی انسانها خواهد گذاشت. به عبارتی دیگر تنها چیزی که به یک فضا و یا بنا روح میبخشد طرح و معماری داخلی آن است.

علم دکوراسیون داخلی زیر مجموعه ای از علم معماری است. دکوراسیون داخلی به بررسی عناصر مختلفی مانند نور ، رنگ ، کف ، سقف کاذب مشبک کناف ، دیوار فرم و … پرداخته و سایر عناصر کاربردی را از جمله لوازم دکوری مبلمان نوع چیدمان وسایل را کنترل میکند.

برای ساخت و فراهم کردن یک فضای دلنشین و شیک می بایست به نکات زیادی توجه کرد که یکی از مهمترین آنها هماهنگی میان اجرا و عناصر می باشد که بسیار تاثیر گذار است.
در این مطلب مخیواهیم در مورد طراحی و نقشه کشی همراه با دکوراسیون اتاق خواب زوجین ، بزرگسالان ، والدین ، کودک و نوزاد و … صحبت کنیم. بعد از مطالعه این مطلب میتوانید تصمیم بگیرید با توجه به بودجه و آداب رسوم خود برای هر قسمت از خانه خود چه دکوراسیونی را در نظر بگیرید.

برای مثال دکوراسیون مربوط به یک ساختمان ادارای شامل قسمت های مخصوص به خود است برای مثال فضای ادارای شامل اتاق مدیر عامل ، اتاق کنفرانش و جلسات ، اتاق کارمندان ، لابی و اتاق مخصوص منشی میشود.
دکوراسیون داخلی ساختمان های تجاری نیز بستگی به نوع کاربرد آن ها دارد برای مثال دکوراسیون مغازه و فروشگاه با دکوراسیون یک فست فودی تفاوت های بسیاری دارد .
بعد از تحلیل فضای مورد نظر ، نوبت به تهیه نقشه ساختمان میرسد و در آخر طراح اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی میکند

مطالب مرتبط : نوسازی منزل

دکوراسیون اداری

همه ما این جمله را شنیده ایم که محل کار فرد خانه دوم اون به شمار می آید .بسیاری از افراد ساعات زیادی را خارج از منزل و در محل کار میگذرانند .کار کردن در یک محیط دلنشین و شیک موجب آرامش افراد خواهد شد.
در طراحی محیط ادارای به نکات مختلفی از جمله رنگ ، نور، چگونگی مبلمان و وسایل کاربردی توجه بسیاری میشود . رنگ عاملی موثر نسبت به عناصر دیگر می باشد که هماهنگ بودن آن با فضا بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در محیط های اداری علاوه بر زیبا سازی فضا ها از نظر کاربردی ، لحاظ هاو عناصر دیگر را نیز در میگیرند فضای داخلی از لحاظ صوتی و بصری نیز بررسی میشود.

دکوراسیون اداری

برای مثال امروزه علاوه بر توجه به مصالح بنایی به قفسه ها و کمد ها نیز توجه میشود و این باعث میشود که زیبایی ظاهری آن فضا دوچندان شود.در این فضاها از سقف آگوستیک استفاده میشود تا از عبور صوت جلوگیری شود. یا در کف از مواد دیگری مانند پارکت استفاده میشود به دلیل ضریب انعکاس کمی که دارا می باشند.

میزان رنگ و نور در فضای اداری

در آخر به میزان نور توجه خواهد شد. کمبود نور در این فضا ها موجب خستگی و کسالت افراد میشود و نور زیبا باعث از بین رفتن و کاهش تمرکز و آسیب دیدن چشم خواهد شد درنتیجه متعادل بودن میزان نور در ساختمان های اداری عاملی مهم به شمار می آید.شدت نور در هر محیط با محیط دیگر متفاوت است .واحد اندازه گیری میزان نور لوکس است.
آخرین عاملی که در دکوراسیون اداری موثر است ، نوع کاربری آن است. برای مثال دیزاین یک دفتر نمایندگی با دفتر نشریه و یا مطب یک پزشک بسیار متفاوت خواهد بود.

دکوراسیون تجاری

همیانطور که مشخص است در بررسی فضای داخلی به عوامل و عناصر مختلفی از جمله رنگ ، نور و حجم و بافت توجه میشود . چگونگی ترکیب و بکارگیری این عناصر در کنار هم و هماهنگ آن ها عامل های بسیار مهمی در ایجاد یک فضای شیک است.
برای مثال استفاده کردن از رنگ های تیره در کافه ها مرسوم است و نوری که در فضای آن استفاده میشود نسبت به نوری و رنگ هایی که در یک فروشگاه بکار میرود کم تر است.چراکه افراد معمولا ترجیح میدهد در محیط های کم نور خلوت کنند و یک قهوه بنوشند تا در یک محیط پر سر و صدا و پر نور.

دکوراسیون تجاری

5/5 - (6 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید