دیوار جداکننده کناف

دیوار جداکننده کناف

دیوار جداکننده کناف یا همان درای وال معروف به دیوار پارتیشن کناف می باشند. این سازه های کاذب غیر باربر هستند و برای تقسیم فضای داخلی به بخش های مختلف به کار می روند. دیوارهای جداکننده کاربری و مزایای بسیاری دارند و امکان استفاده از عایق حرارتی، صوتی و ویژگی های دیگری را نیز فراهم می کنند.

ساختار دیوار جداکننده کناف

قابهای فولادی و صفحات روکشدار گچی اجزای اصلی دیوارهای جداکننده هستند. درزهای موجود میان صفحات مذکور با استفاده نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و پایان کار سطحی یکپارچه و آماده برای رنگ آمیزی  ایجاد میشود. علاوه بر رنگ آمیزی میتوان از طرح ها و پوشش های مختلفی برای زیبایی ظاهری کار استفاده کرد. قسمتهای خالی درون آن می توان از انواع عایقهای حرارتی و صوتی استفاده کرد. استفاده و دسترسی به فضای پشتی و داخلی یکی از امکانات مهم دیوار است.

دیوار جداکننده کناف جز دیوارهای غیر باربر است و آن ها برای تقسیم بندی فضای داخلی ساختمانهای مختلف استفاده میشود. پارتیشن ها یا کناف از لحاظ کاربرد به 4 دسته تقسیم می شوند این شامل یک ردیف سازه و یک لایه پانل هر دو سمت میباشد. فواید دیوار کناف استفاده از حداقل مصالح ممکن و سطح اشغال کم سادگی می توان نام برد. این دیوار میتوان برای تقسیم بندی فضاهای داخلی مسکونی و اداری استفاده کرد.

دیوار جداکننده کناف

انواع دیوار جداکننده کناف

همانطور که می دانید دیوارهای جداکننده کناف به 4 گروه تقسیم می شوند که در ادامه هر یک را شرح می دهیم.

دیوار جداکننده W111 :

در واقع W111 ساختار پایه دیوار جدا کننده کناف (کی پلاس) می باشد. ساختاراین دیوار شامل یک ردیف سازه یک لایه پنل در هر طرف می باشد. استفاده از حداقل مصالح ممکن جهت اجرای دیوار، سطح اشغال بسیار کم و سادگی اجرا از ویژگی های این نوع دیوار می باشند. دیوار W111 برای تقسیمات داخلی واحد های مسکونی، اداری و یا هر کاربردی که اجرای یک دیوار با سرعت اجرایی بالا و حداقل مصالح و هزینه مطرح باشد، استفاده می گردد.

دیوار جداکننده W112 :

W112 یک دیوار جدا کننده کناف (کی پلاس) با قابلیت‌های فنی فراوان است. ساختار این دیوار شامل یک ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می‌باشد. این نوع دیوار علی رغم وزن و سطح اشغال بسیار کم، دارای مشخصات عملکردی بسیار خوبی بوده که بارزترین آن‌ها مقاومت مکانیکی بالای آن است. دیوار W112 در محل‌هایی که ارتفاع بلند دیوار مدنظر باشد و یا در محل‌هایی که در معرض ضربه و یا تحت بارگذاری سنگ، کاشی، کابینت و سایر بارهای طره‌ای هستند، بکار می‌رود. دیوارهای لابی، راهرو، راه پله، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و مدارس از جمله محل‌هایی هستند که این ساختار در آن‌ها به کار می‌رود. علاوه بر مقاومت مکانیکی بالا، این ساختار دارای عایق صوتی بالا و عملکرد مناسب در برابر حریق نیز می‌باشد.

دیوار جداکننده W115 :

دیوار جدا کننده کناف (کی پلاس) W115 در مواردی استفاده می شود که عایق صوتی قابل توجه مورد نظر باشد. ساختار این دیوار شامل دو ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می باشد. این دو ردیف سازه به وسیله نوار فوم Kplus از یکدیگر جدا شده که در جلوگیری از عبور صدا از یک سمت دیوار به سمت دیگر نقش مهمی دارد. همچنین نوع زیرسازی به کار رفته در این دیوار، امکان استفاده از عایق های صوتی را در دو لایه امکان پذیر می سازد که نتیجه آن کاهش قابل ملاحضه انتقال صوت از یک سمت دیوار به سمت دیگر می باشد. W115 ساختار بسیار مناسبی برای دیوارهای جداکننده بین واحدهای مسکونی، اتاق های هتل و بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها به شمار می رود.

دیوار جداکننده W116 :

دیوار جدا کننده کناف (کی پلاس) w116 کی پلاس، در محل هایی نظیر سرویس های بهداشتی که حجم و تراکم تاسیسات زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این دیوار شامل دو ردیف سازه و دو لایه پنل در هر طرف می باشد. این دو سازه با فاصله از یکدیگر اجرا شده و با استفاده از برش هایی از پنل، به یکدیگر متصل می شوند. اجرای دو ردیف سازه، امکان عبور تاسیسات مکانیکی را بدون تداخل با زیر سازی فلزی امکان پذیر می سازد. علاوه بر سلول های تر، این دیوار در محل قاب های بادبند دار نیز به کار می رود (در این حالت، بادبند ها در فاصله بین دو ردیف سازه قرار می گیرند).

خدمات اجرای دیوار جداکننده کناف

از امکانات دیوار های جدا کننده آن که این پوشش ها برای هرگونه فعالیتی همچون نصب کاشی یا سرامیک و یا برای هرگونه رنگ آمیزی و یا طرح ریزی آماده و مناسب سازی شده است. دارای فضای خالی می باشند و به سبب خالی بودن آن موارد بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند.

از جمله میتوان به استفاده انواع عایق حرارتی و عایق های صوتی در بدنه این سازه ها اشاره کرد. همچنین برای عبور سیستم های تأسیساتی من جمله تأسیسات برقی و سیم کشی برقی و تأسیسات فنی و لوله کشی و مکانیکی بسیار مناسب و قابل نصب و انجام میباشند.

دیوار جداکننده کناف دارای ویژگی و امکاناتی مختلف و گسترده ای می باشد که ادامه به شرح برخی آنان می پردازیم.

برای راه اندازی این سازه کیفیت و دقت بالا را می توانید سازه ها انتظار داشته باشید. سازه ها از دسته سازه های خشک میباشند که در ساخت و ساز صنعتی به کار می روند. این سازه درای وال علاوه بر سرعت اجرا به دلیل کیفیت بالای ساخت آنان از دقت بالا بهره میبرند و می توانید حتی در حد میلیمتر نیز بر روی دقت سازه ها حساب کنید.

خدمات اجرای دیوار جدا کننده کناف

دیوار جداکننده کناف تأسیساتی

در فضاهایی که حجم و تراکم تأسیسات زیاد است از دیوار استفاده میشود. گروه آکس طرح و ساخت نماینده کناف ایران،‌ عامل فروش و اجرای کناف در تهران و شهرستان ها مفتخر است که شما را در پروژه نوسازی و بازسازی منزل،‌ پروژه های عمرانی و ساختمانی همراهی کند. مجموعه با ۳۰ سال تجربه در این زمینه آمادگی خود را جهت خدمات مشاوره فروش متریال و اجرا انواع پروژه های عمرانی و ساختمانی اعلام میکند.

همانطور که از اسمش پیداست دارای قابلیت فنی بسیار بالایی می باشد. دیوار جداکننده کناف دارای یک ردیف سازه و دولایه پنل در هر سمت می باشد. دارای وزن بسیار کم مقاومت مکانیکی بالا و سطح اشغال کم است. این نوع معمولا در ناحیه هایی که ارتفاع زیاد باشد استفاده میشود. همچنین دیوار دارای قدرت جذب بالای صوت و مقاوم برابر آتش سوزی میباشد.

دیوار جداکننده کناف تأسیساتی

4.8/5 - (43 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید