دیوار ضد حریق

دیوار ضد حریق

دیوار ضد حریق یکی از انواع تایل های کاذب می باشد که در متریال های متفاوتی تولید شده است. این محصولات در محل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اصلی ترین مزیتی که برای آنها وجود دارد مقاومت در برابر دمای بالا و آتش سوزی می باشد. دیوار های ضد حریق مانند سدی در برابر عبور آتش هستند. می توانید در محل هایی مانند اتاق های سرور که تجهیزات گران قیمت در آن وجود دارد استفاده شود.

زمانی که از این نوع دیوارهای کاذب کناف به عنوان پوشش یک محل استفاده می شود با اینکه حریق را انتقال نمی دهند اما دمای آنها تغییر می کند و به دلیل ساختار این محصولات هیچ خطری برای سمتی که آتش سوزی رخ نداده است ایجاد نمی شود. البته مقاومت هر یک از این دیوار ها بستگی به مدل آن مدت زمان مشخصی می باشد.

کاربرد دیوار کاذب ضد حریق

از این نوع سازه ها بیشتر برای محل های حساسی مانند تیر ها و یا ستون های یک واحد با سازه فولادی استفاده می شود که در صورت آسیب دیدن می توانند خطرات جدی را ایجاد کنند. البته کاربرد این محصولات در داکتها و کانال های تاسیساتی نیز بسیار می باشد و در محل هایی مانند دیتا سنتر ها نیز استفاده های بسیاری دارند.

کاربرد دیوار ضد حریق

دیوار ضد حریق با نام ورق های FM نیز شناخته می شوند و برای محل هایی که علاوه بر دمای بالا به یک عایق رطوبتی نیاز است مانند اتاق های سرور می توان از پوشش های FR نیز استفاده کرد که علاوه بر مقاومت در برابر آتش سوزی در برابر رطوبت نیز مقاومت می باشند. گفتنی است که در میان پوشش های کاذب دیوارپوش پی وی سی از محصولات پر طرفدار می باشد که می توانید در این بخش با آنها آشنا شوید.

ساختار دیوارپوش ضد حریق

این محصولات معمولا دارای ضخامت 6 تا 8 سانتی متری می باشند که بر روی دیوار اصلی اجرا می شوند. برای اجرای این پانل ها بر روی دیوار، ابتدا باید زیرسازی با استفاده از فریم های فلزی که از روکش گالوانیزه برخوردارند انجام بگیرد. این زیرسازی با فاصله ای حدود 60 سانتی متر از دیوار اصلی انجام می شود. پس از اینکه محل های مورد نظر به صورت کامل شبکه بندی شد این فضای خالی را با استفاده از مواد خاصی مانند پشم سنگ پر می کنند.

ساختار دیوارپوش ضد حریق

این سازه ها علاوه بر آتش سوزی عایق خوبی برای حرارت و صوت نیز هستند به همین دلیل می توان گفت تنها  کاربرد آنها برای آتش سوزی نمی باشد. البته در صورتی که به دنبال یک دیوارپوش مناسب عایق هستید و مقاومت در برابر دمای بالا برای شما اهمیت ندارد می توانید از نمونه های دیگر دیوار پوش نیز استفاده کنید.

اجرای دیوار ضد حریق

اجرای این محصولات همانطور که در بالا گفتیم با استفاده از فریم های فلزی انجام می شود. برای دیوار اصلی و پنل ها فاصله خالی را در نظر می گیرند. سپس این محل را با استفاده از مواد خاصی پر می کنند و پنل ها را بر روی آنها قرار می دهند. گروه آکس طرح و ساخت نماینده و عامل برند کناف می باشد و برای خرید کناف می می توانید با پشتیبانان بخش فروش این شرکت در تماس باشید.

نصب دیوار ضد حریق

با اینکه نصب و اجرای این محصولات ساده به نظر می رسد می توان گفت کاری بسیار تخصصی است. این عملیات باید توسط نصاب های حرفه ای و خبره انجام بگیرد. معمولا افراد قدرت آتش را دست کم می گیرند و با عدم رعایت اصل نصب دیوار ضد حریق، عموم را به خطر می اندازند. در این باره باید بگوییم که آتش می تواند از تمام روزنه های موجود در محیط مانند رطوبت عبور کند. به همین دلیل باید علاوه بر نصب اصلی این نوع از دیوارپوش ها به برخی از نکات نیز توجه داشته باشید.

  • نصب و اجرا را به عهده افراد متخصص در این زمینه بگذارید
  • از متریال و مواد اولیه استاندارد و مورد تایید استفاده کنید
  • قبل از خرید با افراد متخصص در مورد محل مورد نظر صحبت کنید
  • محل های موجود برای تاسیسات را در نظر بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید