دیوار پوششی چیست ؟

دیوار پوششی چیست ؟

دیوار پوششی از تولیدات کناف می باشد که می توان از آن برای بهینه سازی واحد ها استفاده کنیم. این محصولات دارای انواع مختلفی می باشند که از آنها به عنوان عایق های حرارتی، صوتی و حتی پوشش هایی برای نازک کاری واحد ها جزو این دسته از محصولات هستند. از دیوار های پوششی برای محل هایی مختلفی استفاده می شود. می توان با استفاده از آنها واحد های مختلف را دکور کرده و یا در برابر حرارت، برودت و صورت واحد را عایق کنید. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید بهتر است تا این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا شما را با تمام خصوصیات آنها آشنا کنیم.

ساختار دیوار پوششی

دیوار پوششی یکی از محصولات پرمصرف برای نوسازی ساختمان ها می باشد و معروفترین نوع این دیوار، دیوار پوششی کناف است که در میان بسیاری از معماران داخلی از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. ساختاراین محصولات تشکیل شده از پنل های روکش دار گچی ساختمانی می باشد که به صورت آماده در آمده اند. با استفاده از زیرسازی های فلزی بر روی دیوار قدیمی این صفحات را نصب کرده و تاسیسات برقی و دیگر موارد را نیز از میان فاصله خالی آنها عبور می دهند.

خصصیات دیوار کاذب پوششی

همچنین فاصله خالی که در بین این پنل ها و دیوار قدیمی به وجود آمده است محل مناسبی برای نصب صفحه های عایق حرارت و صورت در نظر گرفته می شود. از این دیوار ها می توان هم برای محل های نوساز و هم برای نوسازی واحد های قدیمی استفاده کرد. همچنین این محصولات انتخاب مناسبی برای پارتیشن کردن یک واحد نیز می باشند.

علت استفاده از دیوار پوششی

دیوار های پوششی دارای خصوصیات بسیاری هستند که موجب گردیده برای بسیاری از محل ها از این محصولات استفاده شود. برخی از این موارد را در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

علت استفاده از دیوار پوششی کناف

  • عایق مناسب در برابر حرارت، برودت و صورت
  • نصب آسان در زمان کوتاه
  • طول عمر بالا
  • افزایش کمتر ضخامت دیوار نسبت به نمونه های دیگر دیوار
  • آسیب نرساندن و تاسیسات
  • قیمت مقرون به صرفه
  • رنگ پذیر است

انواع دیوارهای پوششی

این نوع از دیوار ها دارای انواع مختلفی از می باشند که هر یک نیز دارای خصوصیاتی هستند که در هنگام انتخاب باید به آنها دقت داشته باشید.

دیوار مناسب بهسازی حرارتی و صوتی

این نوع از دیوارها با استفاده از چسب پرلفیکس به صورت مستقیم بر روی دیوار قدیمی قرار می گیرند. می توان عایق بسیار مناسب حرارتی و صوتی باشند.

دیوار مناسب نازک کاری

این نوع از پوشش را نیز می توان با استفاده از چسب بر روی دیوار ها سوار کرد. همچنین این محصولات بیشتر برای نازک کاری مورد استفاده قرار می گیرند و نصب و اجرای آنها نسبتا راحت تر از نمونه های دیگر انجام می شود.

دیوار مناسب برای بهسازی حرارتی 

این نوع پوشش را به عنوان یک عایق حرارتی مورد استفاده قرار می دهند و می توان با استفاده از بتونه درزگیر کناف و یا چسب ها آن را نصب کرد. با استفاده از این پوشش می توان هم دیوار ها را نازک کاری کرد و هم خاصیت عایق بودن در برابر حرارت را برای محل فراهم آورد.

مزایا دیوار پوششی

مزایا دیوار پوششی

دیوار ها پوششی به راحتی نصب می شوند. می توان گفت هنگام اجرای آنها مصالح کمتری نسبت به دیگر نمونه های دیوار کاذب استفاده می شود که خود تاثیر مستقیم بر روی هزینه ها نیز دارد. همچنین این محصولات دارای وزن کمی هستند و مناسب برای واحد هایی می باشند که مقاوم در برابر زلزله ساخته شده اند. در استفاده از این محصولات محدودیتی وجود ندارد و حتی می توانید با استفاده از آنها یک دیوار 10 متری را نیز پوشش دهید.

می توانید از این محصولات برای بازسازی واحد های قدیمی و یا برای نازک کاری و پوشش دیوار های یک واحد نوساز استفاده کنید و در مدت زمان کوتاهی استفاده خود را انجام دهید. گفتنی است که می توانید بر روی این دیوارها مانند سقف کاذب کناف رنگ بزنید و به سلیقه خود آن را دیزاین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید