سقف کاذب آلومینیوم

سقف کاذب آلومینیوم

یکی از انواع رایج سقف های کاذب فلزی که در ایران اجرا می شود، سقف های کاذب آلومینیوم است. در این نوع از سقف ها اتصالات به وسیله ی متریال گالوانیزه انجام می شود و به جهت عایق سازی آن از پشم سنگ و پشم شیشه استفاده می کنند. استفاده از این نوع سقف های کاذب در منازل رایج نیست و ظاهری اداری به دکوراسیون داخلی منزل شما می دهد.

معمولا سقف کاذب آلومینیوم را در مکان های اداری مانند ادارات دولتی ،‌شرکت های بزرگ و بانک ها مشاهده می کنیم. یکی از مزایای مهم این نوع سقف ، سهولت دسترسی به فضای بین سقف کاذب و سقف اصلی است که جهت امور فنی، کابل کشی و غیره به آن نیاز داریم. در ادامه به مزایا و معایب این نوع متریال ساختمانی می پردازیم. اگر نیاز به سقف کاذب برای بازسازی منزل دارید به شما پیشنهاد میکنیم که بخش سقف های کاذب را مشاهده نمائید.

سقف کاذب آلومینیومی نورپردازی

ویژگی های سقف کاذب آلومینیومی

این نوع از سقف ها از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و مسلما وزن پایینی دارند. ابعاد آنها معمولا به صورت مربع و در سایز ۶۰ در ۶۰ سانت عرضه می شوند اما گاها ابعاد مستطیل شکل آن و انواع دیگر هم مشاهده می شود. مزایای این نوع سقف به طور خلاصه موارد زیر می باشد:

  • وزن پایین به دلیل جنس آلومینیوم تایل ها
  • سرعت اجرای بالا ( سقف به صورت تایل های آلومینیومی می باشد )
  • قابلیت جمع آوری و اجرا در یک فضای دیگر
  • دارای ظاهری اداری و مناسب برای بانک ها ، ایستگاه های مترو ، اماکن ورزشی و فضاهای مشابه
  • قابلیت دسترسی سریع به اتصالات و زیر ساخت های بین سقف کاذب و سقف اصلی
  • دارای مقاومت و دوام بیشتر نسبت به سقف های کاذب گچی
  • مقاومت و دوام بالا در شهر های شرجی و مرطوب
  • مقاومت در برابر آتش سوزی

با مزایا و معایب سقف کاذب در این مقاله آشنا شوید | بررسی انواع سقف ها و ویژگی های آن ها

سقف کاذب آلومینیومی

کاربرد سقف آلومینیومی

  • نصب سقف کاذب استخر از نوع سرپوشیده و سالن‌های ورزشی
  • سالن فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو
  • واحدها و ساختمان‌های اداری
  • کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی
  • سینماها و سالن‌های تئاتر
  • بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها
  • اجرا و نصب سقف کاذب سرویس‌ بهداشتی در مکان‌های عمومی

مقاومت سقف های آلومینیومی در برابر رطوبت

یکی از مهم ترین مزایای این نوع سقف ها ، دوام آنها در شهر های مرطوب خصوصا در شمال کشور است. سقف های کاذب گچی در فضاهای مرطوب دوام زیادی ندارند و در فضاهای باز کمتر استفاده می شوند. اما سقف های فلزی خصوصا آلومینیومی که در برابر رطوبت هوا دچار زنگ زدگی هم نمی شوند در این شهر ها برای پارکینگ ها و استخر ها بسیار رایج و پرطرفدار است. مهم ترین مشکل سقف های گچی در مناطق مرطوب زرد شدن و کپک زدن گچ است.

اجرای سقف کاذب آلومینیومی

سقف یکپارچه آلومینیوم

این نوع پوشش همانطور که از اسمش مشخص است ساختار آن از آلومینیوم بوده و برای هر فضایی مناسب می باشد. همانطور که می دانید این سقفها داره قالب های ۶۰ در ۶۰ و ۳۰ در ۳۰ سانتی متری ساخت و تولید می شوند. در صورتی که نیاز داشته باشیم به تاسیسات پشت پوشش کاذب دسترسی داشته باشیم قالب این سقف به شکل T خواهد بود تا بدون نیاز به جابجایی آنها دسترسی به تسلط پشت را داشته باشیم. با نصب و اجرای سقف کاذب آلومینیومی سازه نمایان دسترسی شما به پشت تاسیسات بسیار راحت و آسان خواهد بود و در زمانی که نیاز به تعمیرات یا تغییرات داشته باشید کار شما را بسیار آسان خواهد کرد.

سقف کاذب آلومینیومی سازه پنهان : همانطور که از اسم این پوشش مشخص است برخلاف پوشش سازه نمایان دسترسی به تاسیسات پشت سقف نخواهیم داشت و دیگر فاصله بین ورق های پوشش ایجاد می‌شود و آنها به صورت پیوسته کنار یکدیگر قرار می گیرند، اما در این حالت ما شاهد سقف زیباتر و طرحی تمیزتر هستیم.

سقف کاذب لوور آلومینیومی

نوعی سقف باز است که به صورت باکس های نواری و یا طولی نصب می شود. این سقف به نواری هم معروف است و می توان آن را با سرعت بالایی نصب و دیمونتاژ کرد. از دیگر مزیت هایی که دارد عدم وجود هر گونه محدودیت در نورپردازی است و همچنین از هدر رفتن گرما جلوگیری می کند. در ضمن به خوبی با دیوارپوش ها کفپوش ها و دیگر سقف های ترکیبی ست می شود.

اگر عملیات نصب را تیمی حرفه ای و با تجربه انجام دهند این سقف های لوور به سادگی باز و بسته می شوند و در مقایسه با دیگر سقف های کاذب فلزی راحت تر هستند. دسترسی به تجهیزات پشت نیز به سادگی امکان پذیر است.

نصب و اجرای سقف کاذب آلومینیوم

اگر نیاز به خدمات بازسازی منزل، طراحی دکوراسیون داخلی و اجرای سقف های کاذب آلومینیومی دارید، شرکت آکس طرح و ساخت نماینده کناف ایران (کی پلاس) مفتخر است که با بیش از ۳۰ سال تجربه در خدمت شما و مجری پروژه های ساختمانی شما باشد. برای بازدید و مشاوره رایگان می توانید با دفاتر این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

4.8/5 - (9 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید