نحوه زیرسازی کفپوش PVC

نحوه زیرسازی کفپوش PVC

کفپوش های پی وی سی از جمله محصولاتی هستند که از آنها برای دکور کردن واحد ها استفاده می شود. البته کاربرد این محصولات در زیبایی خلاصه نمی شود. مزیت های متعددی دارند که سبب شده تا بسیاری از معماران و مصرف کنندگان را به سمت خود بکشاند. همانطور که میدانید بیشتر کفپوش ها قبل از نصب نیاز به زیر سازی دارند. این زیر سازی برای قرار گیری مناسب آنها بر روی کف بسیار مهم می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه زیرسازی کفپوش PVC آشنا کنیم.

علت زیر سازی کفپوش پی وی سی

قبلا از این که وارد مراحل زیر سازی شویم بهتر است تا کمی در مورد زیر سازی اطلاعات کسب کنیم. به صورت کلی زیرسازی فعالیتی است که یک سطح را برای اجرای یک محصول آماده می کنند. این کار صرفا برای کفپوش ها انجام نمی گیرد و بیشتر دیوارپوش ها نیز نیاز به زیر سازی دارند. برای مثال هنگامی که می خواهند بر روی دیوارهای یک واحد رنگ ساختمانی اجرا کنند ابتدا به خوبی سطح را با استفاده از بتونه یا گچ زیر سازی می کنند و سپس شروع به اجرا می کنند.

علت زیر سازی کفپوش پی وی سی

زیر سازی باعث می شود تا سطح برای نصب و اجرا آماده باشد. چون محصول ما بر روی این سطح قرار می گیرد در صورتی که این عمل به خوبی انجام نشده باشد ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوید. اولین مرحله برای زیرسازی و نصب کفپوش PVC مسطح کردن سطح می باشد که به صورت دقیق آن را بررسی خواهیم کرد.

نحوه انجام زیرسازی کفپوش PVC

می توان گفت زیر سازی کفپوش های وینیل کار سخت و زمان گیری نمی باشد. این کار شامل دو مرحله است و مرحله اول صاف کردن سطح می باشد که باید با دقت انجام بگیرد. سطحی که قصد دارید بر روی آن کفپوش خود را نصب کنید باید کاملا صاف باشد تا پس از نصب و یا در هنگام نصب با مشکل رو به رو نشوید. در صورتی که می خواهید این کار را خودتان انجام دهد بهتر است از ترکیب پودر سنگ، سیمان و چسب بتن استفاده کنید که بهترین ماده برای این کار می باشد.

خرید دیوارپوش PVC پی وی سی در متنوع ترین طرح ها در این بخش از فروشگاه کناف

صاف کردن کف برای زیرسازی کفپوش PVC

این ترکیب بسیار مقاوم است و می توانید با استفاده از آن به راحتی پستی و بلندی های سطح را پوشش دهید. البته برای این کار داشتن یک کاردک صاف اجباری می باشد. برای شروع کار نیز می توانید موادی که گفتیم را با استفاده از آب به اندازه کافی شل کنید. پس از آن به صورت طولی و عرضی آن را بر روی زمین پهن کنید تا پستی بلندی ها را به صورت کامل پوشش دهید. گفتنی است که می تواند به جای چسب بتن از چسب چوب نیز استفاده کنید. اما بهتر است در صورت دسترسی به چسب بتن از این ماده استفاده کرده که استحکام بالاتری را برای شما فراهم کند.

خشک شدن مواد زیر سازی کفپوش PVC

پس از این که سطح را کاملا یک دست کردید بهتر است تا منتظر خشک شدن کامل آن باشید. گفتنی است که در صورتی که نتوانستید ملات زیرسازی را به خوبی درست کنید می توانید از ملات های آماده که در ابزار فروشی ها وجود دارند استفاده کرده.  به راحتی آنها را بر روی کف پخش کنید و منتظر خشک شدن آنها باشید.

خشک شدن مواد زیر سازی و ادامه کار

پس از اینکه از خشک شدن ملات اطمینان حاصل کردید بهتر است تا سطح را نظافت کنید و غبار موجود بر روی آن را به خوبی تمیز کنید. پس ازاینکه کف به خوبی نظافت شد میتوانید چسب مخصوص کفپوش را بر روی آن بریزید و کفپوش ها را با دقت بر روی چسب بگذارید. سپس منتظر شوید تا کفپوش ها به خوبی خشک شوند و بر روی کف قرار بگیرند. می توانید اجسام سنگین را بر روی کفپوش بگذارید تا مطمئن شوید که کاملا محکم گردیده اند.

نکات مهم زیرسازی کفپوش PVC

  • قبل از اینکه کف را چسب کاری کنید سطح را تمیز کرده و مطمئن شوید که غبار بر روی کف وجود ندارد.
  • پس از زیرسازی کفپوش PVC منتظر بمانید تا کف کاملا خشک شود و در صورتی که زمان کافی ندارید، بهتر است تا از سشوار های صنعتی و یا پنکه برای افزایش سرعت استفاده کنید.
  • در صورتی که به چسب بتن دسترسی دارید بهتر است تا از این ماده استفاده کنید و اگر راهی برای تهیه کردن آن ندارید، استفاده از چسب چوب پیشنهاد می شود.

در آخر باید بگوییم که همانطور که مشاهده کردید زیرسازی کفپوش های پی وی سی مانند نصب دیوارپوش pvc کار سختی نمی باشد. می توانید این کار را با کمک یک نفر دیگر به راحتی انجام دهید. اما در صورتی که تصمیم دارید تا یک کف مناسب برای واحد خود فراهم آورید بهتر است تا از یک نصاب متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)
Latest posts by تیم فنی آکس (see all)

نظرات شما

  1. سارا اتش تیر 28, 1400

    سلام ۔نصبت چسب چوب و سیمان چقدر باید باشه؟یا سیمان و چسب بتن و پودر سنگ ؟و اینکه برای یک سطح چهل متری که ناهمواری داره چقدر باید ملات تهیه کنیم ؟ممنون از پاسخ گوییتون

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

davood daliran
پشتیبانی وب سایت و انتقادات و پیشنهادات

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید