پوشش‌ های محافظ کناف

پوشش‌ های محافظ کناف

پوشش‌ های محافظ کناف : از این ساختار های برای محافظت از تیر و ستون ها و سایر قسمت های سازه های از جنس فولاد و همچنین پوشش داکت ها و کانال استفاده میشود. از این ساختار ها برای مقاوم کردن سازه ها در برابرت حرارت استفاده میشود. ساختار های دارای کد حریق دارای ضوابط و شرایط ویژه ای هستند که جهت استفاده از این نوع ساختار ها توصیه میشود که با قسمت پشتیبانی شرکت آکس طرح و ساخت در ارتباط باشید. برای حفاظت یک ساختمان در برابر آتش سوزی در مراحل طراحی ، اجرا و بهره برداری باید به نوع کاربری آن ساختمان نیز توجه داشت و عوامل زیر را در نظر گرفت.

  • استفاده کردن از مصالح و موادی که به سختی آتش میگیرند
  • تعبیه سیستم های اعلام آتش سوزی
  • ایجاد کردن راه های فرار برای خروج افراد
  • ایجاد کردن فضایی مناسب برای نیروی های آتش نشانی در پیرامون و داخل ساختمان مورد نظر
  • مقاوم کردن عناصر و متریال مانند تیر و ستون های از جنس فولاد
  • استفاده کردن از ساختار ها و سازه های مقاوم در برابر آتش سوزی

پوشش‌ های محافظ کناف در برابر حریق

پوشش‌ های محافظ کناف در برابر حریق

پوشش‌ های محافظ کناف در برابر حریق

1 : دیوار کناف ، ساختار هایی مقاوم در برابر آتش سوزی هستند . از این دیوار ها برای تقسیم کردن و محصور کردن فضای داخلی ساختمان های مختلف استفاده میشود . دیوار جدا کننده کناف مناسب برای قسمت های مختلف یک ساختمان مانند راهرو ها ، راه پله ها و یا راه های خروجی ساختمان است . استفاده از این ساختار موجب میشود تا ساختمان مورد نظر شما در مقابل آتش سوزی ایمن شود.

2 :  دیوار های پوششی کناف نیز در مقابل آتش سوزی و حریق استفاده میشود . از این ساختار ها جهت حفاظت چاه های تاسیساتی و یا چاه های آسانسور در برابر آتش سوزی استفاده میکنند.این نوع پوشش برای مقاوم کردن دیوار های بنایی موجود و ایجاد کردن زون های حریق در ساختمان هایی که در مرحله بهره برداری هستند نیز مناسب خواهد بود

3 : سقف های کاذب کناف نیز پوششی بسیار مناسب جهت محافظت بناها در مقابل حریق و آتش سوزی است.از این سقف های کاذب میتوان سازه سقف و یا تاسیسات پشت سقف کاذب کناف را در برابر آتش سوزی محافظت نمود و همچنین در صورتی که در طبقه بالایی و یا قسمت پشتی سقف کاذب آتش سوزی اتفاق افتد ، استفاده از این ساختار فضای زیر سقف را ایمن خواهد کرد.

پوشش‌ کناف در برابر آتش سوزی

پوشش‌ کناف در برابر آتش سوزی

4 : شریان تاسیساتی کناف نیز برای محافظت مسیر های تاسیساتی استفاده میشود .
مسیر های تاسیساتی مختلف مانند داکت های برق ، کانال تهویه ، شوت های زباله
با استفاده از این ساختار ها در مقابل آتش سوزی بسیار مقاوم و ایمن خواهند شد.

5 : محافظ تیر و ستون کناف : حفاظت سازه ها و ساختار های از جنس فولاد در برابر آتش سوزی با استفاده از پوشش دادن ایت قسمت ها با صفحات نسوز و یا مقاوم در برابر حریق ، عملی امکان پذیر و ممکن به حساب می آید.پوشش ذکر شده مانع از عبور و پیشروی آتش سوزی و افزایش دمای پیرامون تیر ها و ستون ها میشود . ویژگی خوبی که این نوع ساختار حفاظتی دارا میباشد سهولت و سرعت اجرا و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به روش های سنتی است. استفاده کردن از این پوشش ، باعث میشود که نازک کاری اجزای سازه ای تامین شده که خود نیز به بهبود صرفه اقتصادی و سرعت بخشیدن در اجرای آن کمک میکند.

4.7/5 - (19 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

تماس با ما

با استفاده از روش های زیر میتوانید با ما در تماس باشید.

مهندس مصطفی جعفری فشارکی
مدیریت

تماس با ما

کلمات کلیدی را وارد نمایید