استفاده از رنگ مشکی در سقف کاذب

استفاده از رنگ مشکی در سقف کاذب

استفاده از رنگ مشکی در سقف کاذب : بازتاب بهتر عناصر فضا با رنگ سیاه رنگ مشکی را به راحتی می توان توسعه داد چرا که سایر وسایل مانند اثر هنری ، مبلمان و یا چارچوب که در کنار این رنگ قرار می گیرد بازتاب خوبی داشته و نظر بیننده را جلب می کند . اگر به تصاویر بالا دقت کنید متوجه می شوید که وسایلی مانند تخت خواب ، میز آرایش یا کنسول و… که سیاه رنگ هستند با رنگ سقف هماهنگی و یکپارچگی کلی در فضا ایجاد شده است .

رنگ سیاه برای تاکید بر کناف سقف : ترکیب رنگ های سفید و مشکی می تواند جلوه ای بی نظیر به جزئیات معماری خانه شما دهد و همان گونه که در تصویر زیر مشخص است سقفی که به صورت باکسی یا جعبه ای طراحی شده است با سیاه رنگ کردن برش و لبه بین سطوح باعث جلوه بیشتر به سطوح مربعی شده است . پنل های چوبی که در آنها رنگ سیاه براق به کار می رود زیبایی قصر گونه ای به فضا می بخشد .

استفاده رنگ مشکی در سقف کاذب

رنگ مشکی در سقف کاذب

فضای گرم و صمیمی با رنگ مشکی در سقف کاذب : سقف های بلند در عین اینکه دلپذیر هستند اما در واقع می توانند یک فضای سرد و بی روح را ایجاد کنند . فضای اتاق پذیرایی باید صمیمی و راحت باشد و در صورتی که شما هم چنین فضایی را می خواهید و سقف خانه شما بلند است با استفاده از رنگ سیاه در سقف این صمیمیت را ایجاد نمایید .

رنگ مشکی در سقف کاذب برای بلند نشان دادن سقف

استفاده کردن از مقداری از رنگ سیاه در فضای داخلی باعث زیباتر نشان داده شدن این فضا و جلوه بهتر معماری آن می شود . به عنوان مثال اگر شما در اقدامی زیرکانه رنگ سقف فضای مورد نظر خود و قسمت بالایی دیوارها را سیاه رنگ کنید با توجه به اینکه مرزها قابل تشخیص نخواهند شد عملا فضای شما می تواند بزرگ تر به نظر برسد . آویزان کردن چلچراغ ها نیز می تواند زیبایی فضای خانه را بسیار بیشتر کند .

فضایی شیک و لوکس با سقف سیاه

برخی از مواقع در فضای داخلی خانه هیچ گونه معماری خاصی به کار نرفته است و ساختار خانه ساده بوده و عملا چهار دیواری است . در چنین مواقعی به شما توصیه می کنیم بدون هیچ معطلی اسباب خانه خود را خارج کرده و شروع به رنگ آمیزی سقف به رنگ سیاه کنید . در آخر خواهید دید که رنگ سیاه سقف و دیوارهای سفید به تنهایی جلوه فضای داخلی خانه شما را بیشتر کرده است و جذابیت بی نظیری به خانه شما بخشیده است .

رنگ مشکی در سقف کاذب

ترکیب رنگ مشکی و سفید در سقف کاذب

اگر محیط داخلی خانه خود را تمام سیاه رنگ کنید بیشتر حس و حال اتاق فال بین ها به شما القا می شود مگر اینکه با کمی خلاقیت از رنگ سیاه به درستی استفاده نمایید . رنگ های سیاه و سفید همواره جفت های خوبی بوده اند و برای جلوه پیدا کردن مکان هایی مانند کنج های سقف می توانید از ترکیب این دو استفاده نمایید و همان گونه که می توانید در عکس بالا مشاهده نمایید به گونه ای هنرمندانه رنگ سیاه سقف با یک کفپوش مشکی هماهنگ شده و زیبایی آنها بیشتر شده است و در نهایت یک کاغ دیواری با طرحی کلاسیک فضایی فوق العاده خاص و شیک را خلق کرده است .

مخفی کردن معایب با سقف سیاه

رنگ آمیزی سیاه سقف باعث می شود تا بتوانید به سادگی تجهیزاتی مانند لوله کشی و دریچه را پنهان کنید این کار دو مزیت عمده نسبت به استفاده از سقف کاذب دارد اول اینکه با زدن سقف کاذب ارتفاع کلی سقف خانه شما کم تر می شود و دوم اینکه این روش به مراتب هزینه ای کم تر از درست کردن و اجرای سقف کاذب دارد .

جداسازی یک فضا با سقف کاذب مشکی

اگر از پیشنهاد هایی نظیر استفاده از پارتیشن یا کمک فرش برای جداسازی فضای داخلی خانه خود خوشتان نمی آید سقف سیاه می تواند ایده ای جذاب برای این کار به شمار رود تا بتوانید به سادگی فضاهایی نظیر ناهارخوری را از فضای نشیمن مجزا کنید .

سقف کاذب با رنگ مشکی

استفاده از دیوارهای مشکی

دیوارهای سیاه رنگ به صورت کلی باعث کاهش نور در فضای اتاق می شوند و باعث می شوند تا نور کم تر از آنچه که هست به نظر برسد . اما اگر شما علاقه زیادی به سیاه کردن دیوارهای خانه خود دارید حتما سقف خانه خود را نیز تماما سیاه کنید . ولی توجه داشته باشید که فضاهایی مانند قاب در و پنجره ها یا مرز بین سقف و دیوار را سفید نگه داشته تا فضای خانه شما جذاب و متفاوت شود . هم چنین با استفاده از آینه یا شیشه در این فضا روشنایی مجازی ایجاد کرده و صد البته دکوراسیون خود را نیز لوکس تر کنید .

استفاده از رنگ سیاه برای اتاق نوجوانان

بعضی از نوجوان ها ممکن است به داشتن اتاق خوابی با رنگ های تیره و مخصوصا مشکی تمایل داشته باشند و شما نیز می توانید با خیال راحت به خواسته آنها تن بدهید .با توجه به اینکه رنگ سیاه نور را جذب می کند در صورتی که با رنگ های درخشان ترکیب شود زیبایی و جلوه خاصی را به فضای داخلی خانه می دهد . در صورت استفاده از رنگ سیاه باید با وسایل براق با رنگ های سفید ، طلایی یا نقره ای و یا کف پوش هایی با رنگ های عسلی ، زیتونی و خاکستری رنگ سیاه را تعدیل کرده تا فضای اتاق برای فرزند شما جذاب تر شود .

4.9/5 - (9 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید