تفاوت دیوارپوش PVC و MDF

تفاوت دیوارپوش PVC و MDF

دیوارپوش های ام دی اف و دیوارپوش های پی وی سی دو نمونه از دیوارپوش های محبوب می باشند. امروزه در طراحی داخلی ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته و استقبال ویژه‌ای از این دیوارپوش ها صورت می‌گیرد.  زیبایی و جذابیت این دو دیوارپوش موجب شده‌است که بسیاری از افراد جهت استفاده از این دو دیوارپوش ها ترغیب شوند. اما تفاوت دیوارپوش PVC و MDF در چه مواردی است و کدام انتخاب بهتری است ؟

بررسی تفاوت های دیوارپوش PVC و MDF

پی وی سی در طراحی داخلی ساختمان نسبت به ام دی اف طرفدار بیشتری دارد. می‌توانیم بگوییم یکی از اصلی‌ترین دلایل این توجه مقاومت بالاتر پی وی سی نسبت به ام دی اف می باشد.  پی وی سی یکی از پلیمرهای ترموپلاست می باشد که دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر کشش، خوردگی و … می باشد. ام دی اف ها تخته فیبر های دانسیته ای می باشند که به صورت خشک تشکیل شده اند.

بررسی تفاوت های دیوارپوش PVC و MDF

ویژگی های دیوار پوش های پی وی سی موجب گردیده که این دیوار پوش ها بسیار بیشتر از دیوار پوش های ام دی اف مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت نصب دیوارپوش PVC و MDF

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های دیوارپوش های پی وی سی با دیوارپوش های ام دی اف در نحوه نصب آن‌ها می باشد.

نحوه نصب دیوارپوش های پی وی سی بسیار آسان و راحت می باشد. بنابراین شما با استفاده از این دیوارپوش ها می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که در صورت آسیب دیدن این توانایی را دارید که به‌راحتی نسبت به جداسازی و تعویض دوباره آن اقدام نمایید.

تفاوت نصب دیوارپوش PVC و MDF

همان طور که می دانید پی وی ‌سی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. همین امر موجب گردیده که این دیوارپوش ها نسبت به دیوارپوش های ام دی اف بسیار بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

همچنین جالب است بدانید که دیوار پوش های پی وی سی سخت تر پوسته می شوند و محکم تر می باشند.

مزایای دیوار پوش های PVC نسبت به MDF

مقاومت حرارتی دیوار پوش های PVC در مقایسه با دیوار پوش های ام دی اف بسیار بیشتر می باشد و همین موضوع موجب شده است که این دیوار پوش ها نسبت به آتش سوزی مقاوم باشند. مقاومت این دیوار پوش ها در برابر آتش سوزی یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیشتر دیوار پوش های پی وی سی می باشد.

دیوارپوش های ام دی اف به این دلیل که از چوب طبیعی هستند، هزینه بسیار بیشتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی دارند. همین موضوع موجب شده‌است که بسیاری از افراد دیوارپوش های پی وی سی را به دیوار پوش های ام دی اف ترجیح دهند.

مقایسه وزن دیوارپوش های ام دی اف و پی وی سی

ویژگی دیگر دیوار پوش های پی وی سی، سبک بودن و ضخامت کمتر آن‌ها نسبت به دیوار پوش های ام دی اف می‌باشد. دیوارپوش های پی وی سی سبک‌تر می باشند و از عبور گرد و خاک جلوگیری به عمل می‌آورند.

ویژگی ضد آب بودن دیوارپوش های پی وی سی این امکان را فراهم می‌کند که در صورت هرگونه آلودگی فرد بتواند نسبت به شستشوی آن اقدام نماید درصورتی‌که دیوارپوش های ام دی افی این ویژگی را ندارند بنابراین شستشو و تمیز کردن آن‌ها کار بسیار سخت محسوب می شوند.

سایر علت های برتری دیوارکوب پی وی سی نسبت به MDF

دیوارپوش های پی وی سی در مقایسه با دیوارپوش های ام دی اف از مقاومت بسیار بیشتری در برابر نور برخوردار می باشند بنابراین فرد می‌توانند اطمینان داشته باشد که این دیوارپوش ها به راحتی در تماس با نور تغییر رنگ نمیدهند.

دیوارپوش های پی وی سی می توانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند درصورتی‌که دیوارپوش های ام دی اف این ویژگی را ندارند. به بیان دیگر دیوارپوش های پی وی سی نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شوند که موجب تعادل دمای اتاق هستند.

تمامی این ویژگی‌ها موجب گردیده که بسیاری از افراد دیوارپوش های پی وی سی را نسبت به دیوار پوش های ام دی اف ترجیح داده و از این دیوارپوش ها بسیار بیشتر استفاده کنند.

4/5 - (1 امتیاز)
آخرین مقالات تیم فنی آکس (مشاهده همه)

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید